X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שיטת השקשוקה של מיקי רוזנטל לא מעשיר אותנו בגילויים חדשים הסרט ממחזר סיפורים ישנים ואינו מחדש ככל הנראה לא ישפיע מעבר לגבולות המסך
▪  ▪  ▪
אין גילויים מעניינים [צילום: עכבר העיר]

פעם הערכתי את מיקי רוזנטל. חשבתי שהוא מבשר רוח חדשה לעיתונות הישראלית, אלא שהסרט שיטת השקשוקה מוכיח לצערי בדיוק ההיפך. רוזנטל ממש לא דומה למייקל מור והסרט שלו עושה פרסוניפיקציה לעצמו, יותר מאשר מחדש לנו על סוגית הון ושלטון.
ישראל אומנם לא מתקרבת לקרסוליים של רוסיה בסוגיה, אבל בהחלט סבלה מאז הקמתה במכירת נכסיה למקורבים ולאנ"ש. אדמות רבות, משאבי טבע ונכסים אחרים נמצאים בידיהם של קבוצה מאד מסוימת של אנשים שהיו פה ראשונים. די לציין כי בעלי הבתים בתל אביב שייכים לאותה קבוצה, קרקעות הקיבוצים ומשאבי קרקע אחרים. הבעיה אינה האחים עופר, אלא עם המנהיגות הפוליטית.
רוזנטל בחר בסרטו למחזר סיפורים ישנים, אבל לא מעשיר אותנו במידע חדש או בגילויים מעניינים. סרטו הצבעוני, רחוק מאד מהז'אנר הדוקומנטרי. הוא אכן מאד אקטיבי ברדיפה אחר משפחת עופר, ועוד יותר ביחסי הציבור הנהדרים שעשה לעצמו.
האם הסרט יחרוג וישפיע מעבר לגבולות המסך? התשובה שלילית. קראתי את כל הביקורות על הסרט. העיתונאים משבחים את רוזנטל על אומץ ליבו, סונטים במשפחת עופר על מלחמתה העיקשת, אבל נדמה כי כולם שותפים לתחושה שלא מדובר פה באמת בעיתונות לוחמת/בעיתונות משנה מציאות. לכל היותר הצליח מיקי רוזנטל לשדרג את מעמדו על חשבון משפחת עופר.
הוא לא התמודד עם השיטה, לא נגע בבעיה המרכזית ממנה סובלת עדיין החברה הישראלית - ניכוס משאביה וקרקעותיה. אי אפשר שלא להשוות את 'שיטת השקשוקה' לסרט המצוין של טלי שמש 'זהב לבן עבודה שחורה' מ-2004 העוסק בעובדי הקבלן במפעלי ים המלח ושודר גם בתוכנית עובדה.
להבדיל מרוזנטל, שמש סיפרה סיפור נוקב על החברה הישראלית ובחרה לקלף רבדים שונים הנוגעים לסוגיה. היא לא השתלחה באחרים, לא ביזבזה את זמן המסך היקר שלה על קמפיין דה-לגיטימציה, אלא נגעה בעיר, באנשים, במציאות החברתית שמלווה את העליה מארצות ערב. שמש גם לא חשבה שהיא המרכז בסרט שלה ולא ניסתה לשעשע אותנו. היא פשוט עשתה סרט דוקומנטרי חשוב שלדעתי חיזק את הלך הרוח הציבורי כנגד שיטת העבדות הזו. הסרט הוא אבן דרך במאבק החברתי לביטול העבדות המודרנית בישראל ושימש זרז לחקיקה בנושא.
האחים עופר לא אשמים. הם לא יצרו את השיטה. משפחת עופר עשתה הון בארץ אבל גם בחו"ל ובמקביל תורמת יותר מהרבה עשירים אחרים חלקם פרזיטים. משפחת עופר אינה משפחה עבריינית וכל עוד בתי המשפט לא הוכיחו אחרת וזליכה לא צרח, אין שום סיבה להפנות נגדם אצבע מאשימה.
אנחנו הפראיירים. במקום להתמודד עם השיטה ובמקום להצביע על המנהיגים שמוכרים אותנו, אנחנו מתמכרים לסרטוני תדמית. במקום להילחם על צדק חברתי ולתמוך בפוליטיקאים שמקדמים סדר יום חברתי כלכלי, אנחנו מתמכרים לדמגוגיה ולהפחדות מפני הפצצה האירנית.
במקום לתקן עוולות העבר ולהילחם באתנוצנטריות ובאפליה בחברה הישראלית, אנחנו משתכרים ממי שנראה לנו פחות מושפחת. מיקי רוזנטל-העם איתך. תמשיך לפתח עיתונות לוחמת, אבל עזוב אותך מאריזות, טפל בשורשים.

המחבר מוני מרדכי עוסק ביחסי ציבור
תאריך:  24/09/2008   |   עודכן:  24/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפספוס השיטתי של שיטת השקשוקה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אתה טועה ומטעה
ד"ר שקשוקה  |  24/09/08 20:59
 
- חנן וייס-הקשר של הון ושלטון
ממשיך  |  25/09/08 08:41
2
תורכיה כמחלקת רישומי טאבו רטרו
קרקעות ורישומן  |  25/09/08 09:12
 
- לכותב המאמר: הנה דוגמה
רב הנסתר על הנגלה  |  25/09/08 13:48
3
היה ברור שרוזנטל חפש לעשות כסף ל"ת
והוא הצליח  |  26/09/08 10:36
4
תפרגן קצת לקולגה
מפרגנת למיקי  |  26/09/08 10:59
5
רק כך,להביא למודעות, נתן לטפל
בעבריני השלטון   |  30/09/08 11:34
6
עמי, תתאחד!
יוסי 3  |  1/10/08 10:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
אתה השר לביטחון פנים - בך ורק בך אני רואה אחראי. אתה אחראי לעובדה שרנ"צ דודי כהן עשה לניצב בר לב תרגיל הקרוי בעגה המשטרתית "כיפה אדומה". אתה אשם בכך שאתה מאפשר פגיעה בניצב המהולל. אתה אשם שאינך שולח את דודי כהן הביתה - ומהר
נרי אבנרי
אילו אני שותה קפה עם נחום ברנע, הייתי זורק לו אתגר: לך לארכיונים, ונסה לדלות כתבות או מאמרים שמדברים בשבחה של ציפורה בכל אחת מהתחנות שעברה. אח"כ תעשה את אותו הדבר עם ביבי, והמסקנה תכה בך: נתניהו עדיף עשרת מונים
רות פורסטר
אהוד אולמרט הגיש את התפטרותו. למרות החקירות והשמועות אשר זרמו כל השנה, לא הוגש עדיין כנגדו כתב אישום
ד"ר אלטרסקו גאונה
בישראל כ-70 חולים, אולם מרביתם אינם מאובחנים    בין התסמינים: אירועי שבץ מוחי בגיל צעיר, הפרעות במערכת העיכול והפרשת חלבון בשתן    אדם שאובחן כחולה במחלה צריך להתחיל טיפול באנזים המשלים, מוקדם ככל שניתן
עו"ד אברהם פכטר
הכוח הנשי, הוכיח את עצמו גם בפוליטיקה הנשלטת לרוב ע"י גברים. התקשורת הוכיחה פעם נוספת שאינה מאוזנת - אובייקטיבית אבל - כן צבועה. מופז - משחק את הפוליטיקאי הנעלב, שובר את הכלים ואולי באמת לא מתאים למנהיגות פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il