X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות החרפת המשבר הכלכלי בעולם הולכים וגואים גם מעשי האלימות נגד תיירים. מדריך חדש מעניק מגוון עצות, כללי-ברזל ואמצעים לאבטחתו האישית של התייר הישראלי בחו"ל
▪  ▪  ▪
לשוב הביתה בשלום

ככל שהמצב הכלכלי בעולם הולך ומחמיר, גדלה ומתרחבת באחרונה גם עקומת הפשיעה נגד תיירים. כדי לעודד את הערנות והמודעות נגד גנבים וכייסים, התפרסם, לקראת עונת הנסיעות של החגים, מדריך מיוחד לתייר הישראלי המצוי, העושה בארצות שמעבר לים, על "דרכים מעשיות לריסוק הפשע". המדריך נועד לאפשר לתייר להקדים רפואה למכה ולהמליץ על דרכים נאותות כדי להישמר נאותה מפני כל פגע אפשרי.
מן המדריך, פרי-עטם של ירון כסיף ואיתן שוהם, עולה כי מרבית מעשי הפשיעה הם נגד רכוש ואינם מכוונים דווקא נגד התייר עצמו. אלה מתבצעים, בדרך כלל, בידי צעירים, ודווקא במקומות המוניים שבהם מתרכזים תיירים רבים. לתייר המטייל באורח עצמאי, ובעיקר לתיירת המטיילת בגפה, מומלץ לנעול תמיד את החדר במלון, ולא להסתפק בטריקת הדלת בלבד. מומלץ שלא לפתוח את הדלת, גם אם מי שמציג עצמו מהעבר השני טוען שהוא שייך לשרות-חדרים, שהינו איש-תחזוקה, חדרנית או שליח עם פרחים. בכל מקרה של חשש, חשד או הטרדה, רצוי לבקש את עזרת אנשי הקבלה של המלון או את קצין הביטחון. הווילונות בחדר אמורים להיות מוסטים וסגורים. אין לענות לשאלות של זרים ברחוב או בטלפון ואין למסור פרטים אישיים כלשהם, לא במועדונים ולא במקומות הבילוי, אפילו לא בעת חיזור רומנטי.
לא חאפרים
בעת טיול בעיר זרה מומלץ להעדיף רחובות ראשיים מוארים על-פני רחובות צדדיים וסמטאות חשוכות ולצעוד תמיד נגד כיוון התנועה, בצד המדרכה, הקרובה אל שולי הכביש. מחברי המדריך הולכים צעד נוסף ומציעים מבחר עשיר של אביזרי-אבטחה, כמו מיכל-גז מדמיע, מכשיר-אזעקה רעשני וצורמני, או שוקר חשמלי.
למי שמטייל רגלית בעיר, מוצע להשתמש במפה עדכנית ולהיעזר, במידת האפשר, בידידים, בני-משפחה הגרים באיזור, או בשוערי המלון, כדי לגלות את הדרך הבטוחה ביותר אל היעד הנכסף. יש לשים לב שלא כל רחוב המסומן כרחוב ראשי, הוא אכן רחוב שנעים לטייל בו, ובכל מקרה מומלץ שלא לעשות קיצורי-דרך בחצרות או בסמטאות. הדברים מכוונים במיוחד לאשה-התיירת. כאשר מישהו מנסה להטרידה, כמו במקרה של חיזור טורדני, טוב תעשה אם תיכנס לחנות פתוחה, לבית-קפה, ובמקרה חרום חריג אפילו תצרח ותנסה להימלט.
בשום מקרה לא מומלץ להשתמש בטרמפים. על אחת כמה וכמה לא לאשה-התיירת. אם השעה מאוחרת, עדיף להזמין מונית רשמית בטלפון, לא של "חאפרים", או לעצור אחת כזו המסומנת כחוק. לאשה מומלץ להחזיק תמיד את התיק צמוד לגוף, כשהרצועות מוצלבות סביב בית החזה. בכל מקרה, עדיפים תיקים ונרתיקים מיוחדים הצמודים לגוף, מתחת למעטה הבגדים.
חושים בריאים
לתיירת הנוהגת לבדה ברכב שכור, מומלץ תמיד להקפיד ולוודא, עם היציאה לדרך, שהרכב אכן תקין וכי מיכל הדלק מלא. אם מסלול הנסיעה חדש ובלתי-מוכר, יש להיעזר במפה ולעבור היטב על מסלול הנסיעה, תוך ציון תחנות העזרה שבדרך, תחנות הדלק והצמתים המחברים ליציאה לנקודת-ישוב. מומלץ גם להצטייד במטבעות ובכרטיסי-טלפון למקרי-חירום. טרם היציאה רצוי, במידת האפשר, לעדכן חברים או קרובים על שעת היציאה ושעת ההגעה המתוכננת אל המלון, שאליו עומדים להגיע.
בפנייה לזרים, לצורך עזרה, מן הראוי להפעיל אינסטינקטים בריאים. אשה, החוצה לבדה מנהרה תת-קרקעית, רצוי שתמתין ותצטרף לאשה נוספת, או למספר זוגות, ואפילו יכולה לבקש להצטרף לגבר המשרה עליה ביטחון, בתנאי שחושיה הבריאים מצדיקים זאת.
הגברים מתבקשים לשמור מרחק מאשה ההולכת לבדה והעלולה להיות מפוחדת, ובשל כך לא תפענח נכונה מסרים של חיזור או מחמאות ברחוב חשוך בלילה גשום. בכל מקרה של תקיפה יש לזעוק לעזרה, או להשתמש בכל האמצעים והאביזרים המרתיעים, שכבר מנינו לעיל. בעת הצורך ניתן גם להשתמש לצורך כך במטריה, בתרסיס לשיער או בבושם מותז לעבר העיניים, בדאודורנט, בסיכות-ראש, בציפורניים מחודדות וגם במפתחות משוננים.
כדי לשמור על חפצים אישיים מפני גנב, אפשר להשתמש בעטי-סימון מיוחדים, או בחריטה. סימון אישי, הבולט במיוחד על מזוודה או תיק-יד, כמו סרט אדום גדול - מרתיע, בדרך כלל, גנבים. ובין אמצעי המיגון והאבטחה לתייר המטייל, מומלצים מנעולים עם מערכת-אזעקה, המשמשים בעיקר אנשי עסקים, הנושאים עימם חומר מסווג או דוגמאות חדשניות. ויש גם מערכות-אזעקה אישיות, כמו מנגנונים מיוחדים להצמדה לדלת המלון, ומערכות-מיגון אישיות קטנות.
שלא נדע!

תאריך:  27/09/2008   |   עודכן:  27/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דפנה שמורק-נתניהו
דיקטטורה של אופורטוניסטים שמופעלים על-ידי כמה עשרות עיתונאים, סוקרים וספינולוגים, ממליכים עלינו את ציפי, יונת השלום הצחה    האידיאולוגיה האופורטוניסטית מקדשת את היעדר הנורמות והערכים ופוטרת את המנהיג ממילוי הבטחותיו    מדובר בדיקטטורה של המעמד החדש, שהאופורטוניזם-מרסק-הערכים הוא אחד הכלים להשלטתה ושנועד להפיכת העם ליעד קל לשליטה עריצה
עו"ד יוסי דר
מתברר שוב, שכאשר מגיעים למקרה ששופטי העליון עצמם הם בעלי עניין בו, או אז ההנחיות החוקיות מפסיקות לחייב אותם – גם כשהם מחוץ לתפקידם השיפוטי, ואז - איש לא יעצור בעדם מלדרוך בראש חוצות על היועץ המשפטי ועל הנחיותיו
עמוס גורן
הפירמידה ההפוכה שבורוכוב רצה להעמידה על בסיסה, התהפכה, למזלם של הערבים, בחזרה    היהודים הפסיקו להזיע ולכן גם יפסיקו להיות השליטים על אדמתם    האם אנחנו חכמים מדי?
דניאל דורון
המשבר הכלכלי העולמי לא בהכרח יביא להתמוטטות, הוא אף יכול להביא לתיקון המצב הקיים    הסיבה למשבר אינה נעוצה בשיטת השוק, אלא בהתערבות ממשלתית שמונעת גמישות    הפתרון: כוח התחרות - ולא הגברה נוספת של הפיקוח
יוני בן-מנחם
הלחץ האמריקני על מצרים להביא להפסקת תופעת ההברחות מגבולה לרצועת עזה מצליח    בישראל מאשרים כי מצרים נקטה באחרונה שורה של פעילות לאורך הגבול ברצועת עזה שמטרתה לצמצם את התופעה    המצרים פועלים מתוך אינטרסים שלהם ולא כדי לרצות את ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il