X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנועת החמאס החלה במסע דלגיטימיזציה של הנשיא מחמוד עבאס והודיעה כי השיח' אחמד בחר מעזה יחליף אותו בקרוב בתפקיד הנשיא. התנועה הסלימה את התבטאויותיה נגד שיחות הפיוס הלאומי בקהיר כדי לגייס את דעת הקהל הפלשתינית לטובתה ולשפר את עמדותיה במשא-ומתן עם הרשות הפלשתינית ומצרים
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. מכינים יורש

המתח בין תנועת הפתח לתנועת החמאס הסלים בימים האחרונים לאור הצהרות בכירים בחמאס נגד שיחות הפיוס הלאומי שמנהלת מצרים בקהיר עם הפלגים הפלשתינים.
אחד מאתרי האינטרנט של תנועת הפתח המכונה "קול חדשות הפת"ח "(סוות פתח אל-אח'בארי) טען שהוועדה המרכזית של הפת"ח הנחשבת לפוליטבירו של הארגון החליטה על שלב של עימות ופעולות צבאיות נגד החמאס במקרה שהדיאלוג בקהיר יכשל.
חכם בלעאווי דובר הוועדה המרכזית של הפתח הכחיש נמרצות את הדיווח וביקש להתייחס רק לדיווחים של "וופא", סוכנות הידיעות הרשמית של אש"ף, שהיא המשקפת את הקו האמיתי של הוועדה המרכזית של ארגונו.
בלעאווי תקף את ההצהרות הפסימיות של מנהיגים בחמאס לפני שבכלל השתתפו בשיחות בקהיר. לפי מקורות בפתח, הארגון עושה כל מאמץ לשמור על איפוק ולא להיגרר לפרובוקציות של החמאס בעיקר באמצעי התקשורת.
תנועת החמאס מנסה לשפר את קלפיה לפני הכניסה למכבש הלחץ בשיחות קהיר לאחר עיד אלפיטר המסיים את חודש הרמאדאן. בחמאס טוענים שמצרים תיאמה את עמדות עם הרשות הפלשתינית והיא תנסה לכפות עליה פתרון פשרה שיקבל גם את הגיבוי של הליגה הערבית. להערכת גורמים בחמאס המגמה היא לנטרל את כוחה של התנועה ולשמוט מידיה את השליטה ברצועת עזה.
לפיכך הגבירו גורמים בחמאס את התבטאויותיהם נגד השיחות בקהיר. אוסאמה חמדאן,נציג הארגון בלבנון, אמר כי ארגונו מסתייג מדרכה של מצרים ואינו מעוניין בדיאלוג שיטיל חסות על הפלשתינים. הוא הוסיף שארגונו מתנגד לדיאלוג שיכפה עליו תוכנית שיש לקבל או לדחות במלואה.
תנועת החמאס מתנגדת להצעה המצרית להקמת "ממשלת מומחים" או "ממשלת טכנוקרטים" אך מוכנה להסכים ל"ממשלת אחדות לאומית". המצרים ונציגי פלגים פלשתינים אחרים טוענים שרק ממשלה ללא השתתפות נציגים של החמאס יכולה להביא להסרת המצור מעל רצועת עזה.
סיום הכהונה
בינתיים החליט ארגון החמאס להגביר את התקפותיו המדיניות והתקשורתיות גם בנושא סיום כהונתו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס ב-9 בינואר 2009.
הארגון נערך להכריז על מינויו של השיח' אחמד בחר, סגן יו"ר הפרלמנט הפלשתיני, כיורשו של מחמוד עבאס בתפקיד הנשיא. השיח' בחר ממלא את מקומו של יו"ר הפרלמנט עזיז דוויק העצור בישראל ומוחזק כקלף מיקוח במסגרת המאמצים לשחרר את החייל החטוף גלעד שליט.
השיח' אחמד בחר הודיע רשמית בעזה כי יתפוס את מקומו של הנשיא עבאס על-פי סעיף 63 של חוק היסוד הפלשתיני. הוא איים כי אם יאריך עבאס את כהונתו שלו הדבר יעמיק את המחלוקת הפנימית ויהרוס את מאמצי הפיוס בקהיר.
בעיית סיום כהונתו של הנשיא עבאס היא בעיה פוליטית ולא בעייה משפטית, כפי שטוענים ברשות הפלשתינית. החמאס החל במסע של דלגיטימיזציה של מחמוד עבאס כנשיא והמסע יילך ויגבר לקראת חודש ינואר הקרוב. לרשות הפלשתינית אין בינתיים תשובה הולמת לקמפיין הזה של החמאס.
הרשות הפלשתינית נשענת על מצרים ועל הליגה הערבית ומנסה לשאוב מהן את הלגיטימיות הדרושה כדי שעבאס יוכל להמשיך בתפקידו כנשיא. המצרים מתכוונים להעלות את נושא המשך כהונתו כנשיא בשיחות עם החמאס בקהיר. נציגי החמאס יבואו למפגש בקהיר עם עמדות נוקשות ומוצקות והם בטוחים כי יצליחו לשמור על שלטונם ברצועת עזה מכיוון שבידיהם קלפים חזקים ומצרים ומדינות ערב יצטרכו למתן את הדרישות מהם ולהתגמש או אפילו להתקפל.

תאריך:  01/10/2008   |   עודכן:  01/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המתקפה האנושית של החמאס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אבל הלא מבין לא מבין
המבין מבין  |  1/10/08 13:05
2
אנושיות וחמאס זה כמו"שלום"וערב
קורן נאוה,טבריה  |  2/10/08 06:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
האגדה מספרת, שאישה היולדת במטוס, גורמת ליילוד ליהנות מטיסות-חינם לכל חייו. אולם, בבדיקה שערכנו עם חברות התעופה השונות, עולה כי אין בכלל מדיניות רשמית המזכה בהטבות כאלה
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם פרסם דוח חד - צדדי הכולל האשמות חמורות נגד המנהל האזרחי וממשלת ישראל על הריסת בתים בכפר בצפון איו"ש    בדיקה העלתה, כי ארגון בצלם כלל לא פנה לרשויות לקבלת תגובה להאשמותיו    אתר News1 מפרסם את אשר ארגון בצלם ניסה להסתיר מידיעת מהציבור.
דן שילון
דן שילון בוחר את האנשים שעשו לו את השנה    אולמרט גבר על קצב, נתניהו, ברק, דרעי ושרון ג'וניור    אורי בר-לב גבר על דיכטר ודודי כהן    גאידמק דילג מעל שרי אריסון וגליה מאור    דוד שפירא עבר אפילו את גבי אשכנזי    שחר צוברי היה מועמד כמעט יחיד    מיקי רוזנטל השאיר מאחור רבים וטובים    וקרנית גולדווסר היא אשת השנה הבלתי מעורערת
יחיאל שבי
התביעה למימוש זכות השיבה של הפלשתינים נמצאת בשלבי מימוש באמצעות השתלטות על מבנים מוסלמים ישנים בשאיפה להוכיח חזקה על השטח
מרדכי קידר
ההשתהות בהרס בתיהם של המחבלים הדורסים בירושלים משדרת חולשה ומזמינה את פעולת הטרור הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il