X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לתפריטי הניווט חשיבות עליונה בהגדרת חווית המשתמש באתר. הגדרה של התפריט הראשי הכולל את הקטגוריות החשובות באתר, הגדרת תפריטי המשנה והדגשה ויזואלית המתאימה לסדר חשיבותם
▪  ▪  ▪

מטרת שלב תכנון ממשק המשתמש UI (או User Interface), היא להעניק ביטוי תבניתי לכל אזורי התוכן באתר, על בסיס מסקנות המחקר השיווקי שביצענו בשלב הראשון. כחלק מתהליך תכנון זה, נשאף להעניק לקהל המטרה של האתר חווית גלישה נוחה, קלה ומהירה.
בטרם נתחיל לעבוד נציב לפנינו שתי מטרות בסיסיות. מטרות אלו ילוו אותנו במהלך כל שלב העבודה והן יעזרו לנו בשלב התכנון ויישום ממשק המשתמש.
א. המטרה הראשונה (צד הלקוח): ככל שחווית המשתמש של קהל המטרה תהיה נוחה, פשוטה וידידותית יותר, כך זמן השהייה שלו באתר יהיה ארוך יותר. בנוסף, הסיכויים שהוא ימליץ על האתר לחבריו גדלים וכך גם הסיכויים שהוא יחזור להשתמש בשירותי האתר פעמים רבות בעתיד.
ב. המטרה השנייה (צד יזמי הפרויקט): הגדלת זמן השהייה באתר (כתוצאה מחווית משתמש טובה) תגדיל משמעותית את הסיכויים להשגת המטרות השיווקיות והעסקיות של הפרויקט שהוגדרו בשלב הניתוח המחקרי. כמובן שמשמעות השגת מטרות אלו היא הגדלת הרווח מהפרויקט.
שלב תכנון ה- UI כולל כמה פעולות אשר את כולן נפרט כאן.
תכנון והגדרת מבנה התוכן של כל דפי האתר:
הגדרת המבנה של עמוד הבית וכן של כל עמוד פנימי באתר (הגדרת אזורים בעלי ביטוי ויזואלי כגון תמונות, אזורי וידאו, אזורים טקסטואליים, אזורי תדמית וכו').
תכנון והגדרת תפריטי הניווט באתר:
לתפריטי הניווט חשיבות עליונה בהגדרת חווית המשתמש באתר. הגדרה של התפריט הראשי הכולל את הקטגוריות החשובות באתר, הגדרת תפריטי המשנה והדגשה ויזואלית המתאימה לסדר חשיבותם. הנזק הגרוע ביותר נגרם במצבים בהם לא ברור כיצד מנווטים באתר. כתוצאה מכך לא מגיעים ליעד הרצוי ואף יותר מזה- המשתמש יוצא מהאתר ולא חוזר אליו עוד.
הגדרת שדות המידע בכל מסך/ אזור תוכן על-פי חשיבותו:
הגדרה של סוג התוכן בכל עמוד באתר. כלומר, מידע חשוב יקבל בולטות יחסית על חשבון תוכן אחר שמוצנע עקב חשיבות פחותה.
חיזוי מהלכי משתמש אפשריים:
רבים הם היזמים שטועים באי ביצוע הדמיה אפקטיבית של מהלכים אפשריים של הגולש באתר. נסו אתם לדמות את צורת החשיבה של קהל היעד באמצעות מספר שאלות פשוטות: כיצד קהל היעד חושב? איזה תוכן מעניין אותו? איזה תוכן צריך דגש? כיצד יכול הגולש להגיע אל יעדו? עד כמה תכנון ממשק המשתמש באמת מקל על תהליך הגלישה? האם חלוקת התוכן מצליחה בהשגת המטרה החשובה- הגדלת זמן השהייה באתר? ועוד.
הגדרת חסמים פסיכולוגיים:
הטבע האנושי גורם לנו להתנהג בהססנות יחסית בבואנו אל מול סביבה חדשה ולא מוכרת. כשקהל המטרה מבקר לראשונה באתר, חשוב מאוד לצפות מראש את ההתנגדויות הפסיכולוגיות שעלולות לצוץ בראשו ובכך לחתור למזעורם.
לדוגמה: אתר מכירות חדש עלול לעורר בקרב קהל המטרה התנגדות בשלב התשלום (האם אתם תעניקו את פרטי התשלום שלכם באתר שאמינות בעליו ומפעיליו מוטלת בספק?). חשבו כיצד ניתן למזער התנגדות זו? במקרים כאלה נציע טקסט הסבר אודות תהליך התשלום, ביטוי ויזואלי לקיום מנגנון אבטחת מידע, קיום מחלקת שירות לקוחות זמינה בכל עת וכדומה.
תכנון בסיסי הרווח:
אין יזם אינטרנט שלא חולם על ה"אקזיט" שיעשה כתוצאה ממכירת המיזם שלו. אבל כדאי לזכור שרעיון טוב אינו מספיק! רק פרויקט הכולל בשלב התכנון שלו מודל בסיסי רווח ברור וריאלי מגדיל סיכוייו לשרוד. בשלב האפיון חשוב מאוד להגדיר את מוקדי הרווח: הכנסות ממכירת שטחי פרסום, הכנסות ממנויים באתר, קישורים ממומנים, שיתופי פעולה מול גורמים מסחריים וכו'.
הגדרת המודולים הטכנולוגיים:
בשלב תכנון ה- UI אין להקל ראש בתכנון הבסיס הטכנולוגי של הפרויקט: באיזה שפת תכנות יבנה האתר? מה צפי כניסת הגולשים? לאיזה מערכות מקבילות האתר מיועד להתממשק? האם נדרשות מערכות אבטחת מידע? במידה ומדובר באתר הכולל סליקה- יש להיערך למערכת מכירות וירטואלי וכו'.
מי ינהל את התוכן?
כל פרויקט ברשת מצריך תוכן. בין אם מדובר בתוכן טקסטואלי, ויזואלי, אודיו או sound, חשוב להיערך מראש לאופן ניהול התוכן. יש לתכנן את מערך כתיבת הטקסטים, התאמת תמונות, עיצובים חדשים, עידכון האתר, טיפול בבאגים שוטפים וכדומה. שמירה על רמה מקצועית של פרויקט מצריכה מערך מקדים ומסודר של ניהול תוכן.

הכותב הוא מנכ"ל קוצ'י אינטרנט PLANNING.
תאריך:  15/10/2008   |   עודכן:  15/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איפיון, UI ומה שביניהם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עברית קשה שפה
duducohn  |  15/10/08 17:23
 
- אתה מתכוון לתשמיש המשתמש? ל"ת
ג'יאקומו קאזנובה  |  15/10/08 19:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רבוי
אם למישהו יש קושי להבין את המשבר הפיננסי בעולם, סיפורם של המשקיעים בקופים מסביר הרבה
עו"ד אבי זילברפלד
אין עוד ספק, אפוא, שמצויים אנו לא בתחילתו של חורף כלכלי, כי אם בתוך צונאמי סוער וגועש, המאיים להטביע את הכלכלה העולמית,ומכאן הצורך החיוני בנקיטת אמצעי זהירות, לשם הישרדות בתקופה זו
ד"ר אורית פנחס-חמיאל, נטעלי שלום
המאפיין הבולט והמשותף לכל בני הנוער עם סוכרת מסוג 2 הינו השמנה קיצונית    לילדים ובני נוער עם יתר לחץ דם צפויות יותר שנים עם המחלה    ילדים עם השמנת יתר נמצאים בסיכון לסבול מחסר במיקרונוטריאנטים
איציק וינשטיין
יוצא שאזרחים "סוג א'" נהנים מכל הזכויות של אזרח המדינה וחובות אין! בעוד שאזרחים "סוג ב'" נושאים בנטל כל החובות ועל הזכויות עליהם להילחם...
ד"ר צ'לו רוזנברג
כאשר הערב ירד והמוני בית ישראל התכנסו אל תוך בתי הכנסת או בביתם לקראת יום הכיפורים, ודאי גם אלה שמגדפים את קרנית יקראו בתפילות ויבקשו את רחמי שמיים, אך לא מן הנמנע שבתום היום הקדוש והעצוב הזה, יחזרו אל מלאכתם העיקרית: הפצת שנאה ופלגנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il