X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המתנחלים לא הצליחו ואולי לא רצו להפוך את האוליגרכים לאוליגרכים שלהם. יתרה מכך, הם בנו מערכת חברתית המציעה אוליגרכיה חלופית (שאינה מבוססת על ממון) וכמו שידוע לכל מי שקרא את ספרו האלמותי של ג'ורג' אורוול 1984, הדבר המסוכן ביותר עבור אוליגרכיה הינה אוליגרכיה חלופית
▪  ▪  ▪
פינוי בחברון

המיתוס האמריקני מספר כי מלחמת האזרחים החלה בגין עבדות השחורים, סיבה נאצלת לכל הדעות אך כנראה שאינה תואמת את ההיסטוריה. בחוגי הכלכלה עובר "הסיפור האמיתי" מפה לאוזן: הצפון המתועש רצה להפוך את ארה"ב למשק סגור (ללא יבוא ויצוא) על-מנת שיוכל למכור את תוצרתו במחיר גבוה יותר ממוצרי היבוא מאנגליה שהייתה המעצמה התעשייתית של התקופה ויוכל לקנות את מוצרי החקלאות של הדרום במחיר נמוך מהמחיר אותו שילמה אנגליה עבור מוצרים אלה.
מובן שדבר זה היה פוגע אנושות בכלכלת הדרום ומדינות הדרום החליטו לפרוש מהאיחוד. מדינות הצפון אומנם ניצחו במלחמה אך כבר במהלכה היה ברור כי מדינות הדרום נהרסו עד היסוד ויהיה צורך לשקמן. במצב זה היה ברור כי לא ניתן יותר לדבר על סגירת המשק האמריקני ולכן ניתנה "סיבה חלופית" למלחמה, שחרור השחורים. איני יודע איזו מהסיבות היא הסיבה לפרוץ אותה מלחמה אך לי נראית הסיבה הכלכלית כהגיונית יותר.
הסיבה שבשלה נזכרתי בסיפור זה הינה הדמוניזציה שעוברים המתנחלים בתקשורת לעומת הסלחנות שזו מפגינה כלפי מתפרעי נעלין. המתנחלים עומדים אובדי עצות ולא מבינים מדוע מה שמותר בנעלין אסור בחברון. הם מעולם לא קלטו ששם המשחק אינו אידיאולוגיה, ניצחון בבחירות או צדק, שם המשחק הוא כסף, והרבה כסף. האם מישהו חושב כי היו נחתמים הסכמים המוותרים על חלקים מיו"ש לו היו לאחים עופר, משפחת מוזס ושאר האוליגרכים הישראלים אינטרסים כלכליים ביו"ש?
המתנחלים לא הצליחו ואולי לא רצו להפוך את האוליגרכים לאוליגרכים שלהם. יתרה מכך, הם בנו מערכת חברתית המציעה אוליגרכיה חלופית (שאינה מבוססת על ממון) וכמו שידוע לכל מי שקרא את ספרו האלמותי של ג'ורג' אורוול 1984, הדבר המסוכן ביותר עבור אוליגרכיה הינה אוליגרכיה חלופית. במעשה זה הפכו עצמם המתנחלים ל'אויב הציבור' מספר אחת מבחינתם של אלה השולטים למעשה במדינה.
לא יפלא איפה שאמצעי התקשורת הנשלטים בידי אותם בעלי ממון עושים דמוניזציה למתנחלים. אלה בתורם נוקטים שוב בטקטיקה שגויה ונכנסים למגננה. במקום זאת יכולים המתנחלים לנקוט בשתי דרכים חלופיות: האחת,האלימה (והבהחלט לא מומלצת מבחינתי) האומרת כי יש להפיל את האוליגרכיה הקיימת בכוח. השנייה, טקטיקה של שיתוף. להוריד פרופיל אידיאולוגי ולהעלות פרופיל כלכלי. ברגע שהאוליגרכיה הישראלית תריח את ריח הכסף היא תסתער כמו חיה מורעבת ולא תותיר פירור. כל מה שצריך זה קצת חזון ומוכנות ללכת בדרך שונה ואלה דברים שכנראה חסרים למתיישבי יו"ש.
לו ילכו המתנחלים בדרך זו הם יגלו כי נפתרת עבורם בעיה נוספת. בעיית אי מוכנותם של החילונים לגור מעבר לקו הירוק. בניגוד לדעה הרווחת לא סכנת הפיגועים מרחיקה את החילונים מיו"ש שכן זו מתקזזת עם כמות תאונות הדרכים הגבוהה יותר באזור המרכז. מה שמרחיק את החילונים הוא המחסור בתעסוקה. לכן על ראשי המתנחלים להחליט כבר עכשיו על תוכנית חומש במסגרתה יופנו כל התקציבים הפנויים (כולל אלה המופנים להקמת מאחזים חדשים) לצורך יצירת מקומות תעסוקה, במקום קמפיין "הסיפור של כל יהודי" יש לשכור איש כלכלה בכיר אשר יתווה את הדרך וינהל חברה כלכלית אשר תכליתה פיתוח תעסוקתי ביו"ש. כי 50,000 מקומות תעסוקה נוספים ביו"ש בתוך חמש שנים אינם בשמיים והם אלה שיביאו את החילונים.

תאריך:  28/10/2008   |   עודכן:  28/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשלונם של המתנחלים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
חבל שהם לבד במאבק. אתה צודק
נה  |  28/10/08 17:39
2
אתה מצפה ממתנחלים להצליח
ישראל מג  |  28/10/08 18:00
3
Yehuda state
Yeheskel  |  28/10/08 20:20
4
איבחון מדוייק, פתרון בעייתי
בעז העצני  |  28/10/08 22:24
 
- נכון, האבחון מדויק הפתרון שגוי
אזרח קטן  |  28/10/08 22:43
5
אזור תעשייה
דר יובל  |  29/10/08 17:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל גוטפריד
המיתון בעולם יפגע ללא ספק במשק ובכלכלה בארץ    עוצמת הפגיעה בשעורי הצמיחה, ביצוא, בגידול במספר המובטלים והעניים אינה ברורה עדיין אך ללא ספק תהיה
קובי לירז
זכרו היטב את מה שידוע לכם על העולם ואת העמדות שלכם כפי שהם היום. בקרוב יהיו מי שיהנדסו לכם את המחשבות
ד"ר דויד שוורץ
האם גם ציפי לבני השתכרה מהאפשרות לשבת בראש שולחן הממשלה ופעלה כמו נח? האם תיבת נח תיעצר עד שהדור החוטא יחזור בתשובה ויתקן דרכיו? האם יש קשר בין נח שהוגדר כ"צדיק בדורותיו" לבין ציפי לבני המנסה להיות צדיקה בדורותיה?
אריה אבנרי
גם אם חלק מהרפורמות המשפטיות שיזם פרידמן הינן חיוניות למען הצדק והיעילות המשפטית, העובדה שהוא פועל כמו פיל מועד במשרד המשפטים סווגו אותן מראש כחלק מאמצעי הלחימה שלו    הערת אזהרה (5)
שלמה אברמוביץ
יותר ויותר מבני דור הוותיקים עוסקים בשנים האחרונות בכתיבת ביוגרפיות אישיות ומגלים בתהליך את חשיבות כתיבת הביוגרפיה ואת העוצמות שהיא מעניקה לכותב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il