X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זה הזמן לשנס מותניים, הזמן להגדיר את הקושי כאתגר וכהזדמנות לשכלל את עצמנו ו/או להמציא את עצמנו מחדש
▪  ▪  ▪
לא לפחד מאתגרים ומחלומות

"היזהר במה שאתה משקה את חלומותיך. השקה אותם בדאגה ופחד והם יצמיחו עשבים שיחנקו את החיים מחלומותיך. השקה אותם באופטימיות ובפתרונות ותקצור הצלחה. תמיד הישאר דרוך ומוכן לרגע בו תוכל להפוך בעיה להזדמנות להצלחה [הפילוסוף הסיני לאו-צה].
כתוצאה מהזעזוע הכלכלי העובר עלינו בשבועות האחרונים והנותן את אותותיו בימים אלה, אנו חווים שינויים בסביבה המקצועית שלנו המשפיעים עלינו הן מקצועית והן אישית.
זוהי תקופה מורכבת המגדילה את מרכיב אי הוודאות שעלינו להתמודד איתו. כעת, זה הזמן לשנס מותניים, הזמן להגדיר את הקושי כאתגר וכהזדמנות לשכלל את עצמנו ו/או להמציא את עצמנו מחדש.
מה מייצר ביטחון תעסוקתי במאה ה-21?
נשאלת השאלה, האם בכלל יש דבר כזה? ביטחון תעסוקתי במאה ה- 21? או כפי שאמרו פעם ה"גשש החיוור" - לבן הולך עם פלפל חריף? הראש שלי אומר "לא הולך" ובכן - זה לא הולך, זה רץ! ['שיח טבחים', הגשש החיוור].
הדבר שמאפשר ביטחון תעסוקתי הוא לא אחר מאשר - גמישות ויכולת התאמה. המונח המקצועי הוא Flexsecurity (גמישות וביטחון). כלומר, בעולם קריירה המתחדש כל הזמן, ממציא את עצמו מחדש, המגדיר מקצועות חדשים (לדוגמה: איש פיתוח קוד פתוח)- בעולם כזה אנו חייבים את היכולת להתפתח ולהמציא את עצמנו מחדש, זה דורש מאיתנו יכולת למידה, מודעות עצמית ואחריות אישית, כלומר, עלינו להיות אחראים בעצמנו על מסלול ההתפתחות שלנו, זו כבר אינה אחריותו של הארגון לקדם אותנו. הארגון מספק לנו תשתית לרכישת מיומנויות וכן תשתית לבניית מערכות יחסים. ככל שנשכיל להשתמש בתשתית זו כך נוכל להתפתח אישית ומקצועית ולהבטיח את התפקיד הבא שלנו ואת עתיד מסלול הקריירה שלנו.
עשיית חשבון נפש מקצועי
לא פעם אנו אומרים בלבנו ברגעים מורכבים, כי אם היינו צופים את הבאות היינו משקיעים מעט יותר או שוקלים צעדינו באופן אחר. באם אנחנו בין העובדים ובאם אנחנו בין אלה שלא, כעת זהו זמן טוב לבצע הערכת מצב בנוגע לקריירה שלנו. מטרת הערכת מצב זו הינה לבדוק עם עצמנו כי אנו על המסלול הנכון וכי אנו מטפסים במעלה מסלול הקריירה באופן שהיינו רוצים ובאופן המקדם אותנו לעבר מטרתנו.
עלינו לבחון את הדרך המקצועית שעשינו עד כה, אלו תפקידים ביצענו, האם היינו מקצועיים והאם זכינו להערכה מצד הגורמים השונים בסביבה המקצועית שלנו. בנוסף, עלינו לסכם לעצמנו מהם הדברים שלמדנו, באלו נושאים אנו טובים מאוד ובאלו נושאים פחות. בסיכומה של הערכת מצב זו עלינו להגדיר מטרות מקצועיות ולבנות בהתאם תוכנית עבודה ואבני דרך שיקדמו אותנו לעבר המטרה.
נתקלתי בעברי במקרים בהם אנשים שביצעו הערכת מצב זו יצאו מחוזקים מהתהליך ובנו את עתידם באופן נכון יותר לצרכיהם ולאהבתם המקצועית. היו כאלה שאף החליטו על שינוי מקצועי, החלו ללמוד תחום חדש המדבר אל ליבם ופיתחו מסלול קריירה חדש לחלוטין. במקרים אחרים אנשים אף מחליטים על יזמות עסקית שעליה תמיד חלמו, אך הביטחון התעסוקתי במקום עבודתם מנע זאת מהם, והסיטואציה החדשה שנוצרה הדליקה אצלם מחדש את הניצוץ היזמי למה שבער בליבם. חשבון נפש מקצועי זה יסייע בידינו להיות מוכנים לכל אתגר שבדרך.

הכותב הינו מנכ"ל מיזם JobWhisper.com, המבסס קונספט ייחודי לגיוס כוח אדם איכותי בהמלצה אישית ובאמצעות רשתות מקצועיות-חברתיות.
תאריך:  10/11/2008   |   עודכן:  10/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משבר כלכלי - ההזדמנות להמציא את עצמנו מחדש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואל בן עזרא
"פתק לבן - מפלגת הנמנעים" מציעה לבוחר את הדרך למחאה פעילה, מחאה שנשארת בכנסת עד תום כהונתה בדמותם של כיסאות ריקים במליאה. לא מדובר בכיסא ריק של ח"כ השוהה בחו"ל או בסיור למטרת מילוי תפקידו, אלא בכיסא שלא מאוייש דרך קבע, כהבעת מחאה, כיסא ריק שראש הממשלה הנבחר לא יוכל לגייס למען הרכבת ממשלתו
איתמר לוין
המועמדים לראשות עיריית תל אביב מבטיחים גדולות ונצורות. לי יש בקשה הרבה יותר צנועה, אבל סביר להניח שהיא לא תתמלא
עו"ד חיים קליר
מה קורה כאשר חברת ביטוח מתכחשת לחבותה, ונוקטת, כאופייני לחברות הביטוח בארצנו בסחבת הלקוח?
נרי אבנרי
כמדי שנה, בהתקרב יום הזיכרון לרצח רבין, האמת מסתתרת. עוד לא נמצא הפסיכולוג או המדובב, שיצליח לשכנע אותה לצאת ממחבואה. המכות שחטפה "מהם" השאירו בה טראומה. גם אם תצמידו אקדח לרכתי, וגם אם תאנסו אותי לצפות בטקסי הפולחן לרבין מיליון פעם, לא תצליחו לשכנע אותי שאני טועה: יצחק רבין לא אלוהים!
עליזה גרשון
כדי שנוכל להמשיך להתקיים כחברה שבה חיים זה לצד זה אנשים בעלי השקפות עולם שונות, אין אנו יכולים להרשות למפלגות ולרשויות המקומיות לזרוע פחד בקרב הבוחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il