X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם קדימה אימצה את השקפות מרצ תדאג נא להתאחד עמה בבחירות הבאות ואל תספר לנו שעמדותיה הן "ליכוד לייט". אם הליכוד לא אימץ השקפות קדימה ידאג נא ללכד את שורות מחנה הימין ולא יצרף לשורותיו מי שעמדותיהם הן עמדות שמאל
▪  ▪  ▪
מסתתרת מאחורי הפרגוד. לבני [פלאש 90]

שרת החוץ ויו"ר קדימה ציפי לבני היא אדם ישר במהותו. גם כאשר היא אינה מעוניינת לחשוף את עמדותיה היא לא תנסה למכור לנו במקומן סיסמאות כוזבות. לבני מוכנה לדבר בהכללות, ברמזים מעורפלים, או סתם לעבור ליד הנושאים החשובים מבלי להתחייב, אבל לזכותה ייאמר - היא אינה משקרת.
כשגילה ראש הממשלה אהוד אולמרט את פרטי משנתו המדינית "החדשה" שעקרה נסיגה לגבולות 67 והקמת מדינה פלשתינית הוא עורר אי נוחות רבה מאוד בקרב עסקני קדימה. בצדק כעס עליו יוסי ביילין וטען כי על ראש הממשלה היה לגלות את עמדותיו הרבה קודם, אך טעה שקבע כי היה על ראש הממשלה לפעול על-פי עמדותיו. אולמרט לא נבחר על יסוד מצע מרצ ואימוץ עמדות מרצ היה בו משום הונאת ציבור הבוחרים.
ציפי לבני יכלה כבר באותו יום להבהיר חד-משמעית שעמדותיה אינן עמדות ראש הממשלה, שהיא אינה דוגלת בנסיגה לגבולות 1967 ואינה סבורה שהקמת מדינה פלשתינית עצמאית לחלוטין ביהודה שומרון ועזה היא האינטרס הקיומי של ישראל לעת הזאת. היא לא עשתה אף אחד מהדברים, אלא רק הסתפקה בהודעה לקונית שדברי ראש הממשלה "אינם מחייבים אותה". מבחינה משפטית היא די צודקת ובתנאי שממשלת ישראל לא חתמה על הסכם מדיני סודי ומחייב שעליו היא לא מעיזה לספר לנו - בסרט הזה כבר היינו, עיין ערך הסכם אוסלו.
לבני מסתתרת מאחורי הפרגוד המשפטי ואינה מתנערת מדברי ראש הממשלה, גם כאשר דברים אלו פוגעים בה פוליטית ערב מערכת בחירות קשה. יש לדבריה משמעות אמיתית אחת - ראש הממשלה לא דיבר רק על דעתו, אלא עמדותיו משקפות את דעות מפלגת קדימה היום. יותר מרמז לכך נתן השר רוני בראון שהודה אתמול למעשה כי עמדות ראש הממשלה מקובלות עליו.
צריך שניים לטנגו
כבר הורגלנו, למרבה הצער, לפוליטיקאים שפעלו בניגוד גמור למשנתם המדינית המוצהרת ובמפלגת קדימה יש ריכוז נכר של פוליטיקאים מזן זה. גם התרגלנו לפוליטיקאים שאינם רואים קשר הכרחי בין הפלטפורמה המפלגתית שעליה הם נוסעים לבין ההשקפה הפרטית. אין לייחד את הביקורת רק למנהיגי קדימה. דן מרידור "חוזר" לליכוד, ששמר יחסית על נאמנות למשנתו המדינית, כאשר ידוע שעמדותיו זהות לאלו של ראש הממשלה, שהן עמדות מרצ - אישור לכך קיבלנו ממר ביילין המכיר היטב את עמדותיו של מרידור.
בחזרתו לליכוד נותן מרידור הכשר מביש משלו לציניות הפוליטית ולהונאת ציבור הבוחרים. מי שהיה מבקרו הראשי של נתניהו חזר לליכוד ותומך כיום בשנוא נפשו רק מפני שהאופק האישי שלו בליכוד נראה, כרגע, מבטיח יותר. העובדה שנתניהו ואנשי ליכוד נוספים נכונים לשתף פעולה ולחבק פוליטית את מי שעמדותיו כבר מזמן נטועות בשמאל מלמדת, לצערי, משהו גם עליהם - צריך שניים לטנגו.
אנחנו, ציבור הבוחרים הרגיל, לא חייבים להשלים עם הציניות של מנהיגינו והיעדר נכונות מצידם להצהיר על השקפה ודרך ולהיות מחוייבים לה. אנו רשאים לומר לעסקנים הללו שיפסיקו להתחפש, יפסיקו לעמעם עמדות ולטשטש מחלוקות, ויחדלו, במחילה, לבטל את זמננו. אם קדימה אימצה את השקפות מרצ תדאג נא להתאחד עמה בבחירות הבאות ואל תספר לנו שעמדותיה הן "ליכוד לייט". אם הליכוד לא אימץ השקפות קדימה ידאג נא ללכד את שורות מחנה הימין ולא יצרף לשורותיו מי שעמדותיהם הן עמדות שמאל.
בסופו של יום עשה ראש הממשלה, המשוחרר מאילוצי המשחק הפוליטי, שירות חשוב בדבריו לעם ישראל. הוא חשף את עמדותיה המדיניות האמיתיות של מפלגתו ובכל לא איפשר לה להמשיך ולטשטש מסרים ולהונות את ציבור בוחריה.
מבקריו של אולמרט טוענים כי ביסוד נכונותו לחשוף עמדות יסוד עומדת גם טינה אישית ליורשתו והנאה בלתי מבוטלת לראותה במצב בו עליה להשקיע מאמץ רב לחמוק משאלות נוקבות הנוגעות לעמדותיה האמיתיות. יהיו המניעים אשר יהיו, לנו הבוחרים הדבר אינו צריך לשנות. דבריו של אולמרט אולי אינם מחייבים משפטית את לבני, אבל הם מחייבים אותנו לבדיקה מדוקדקת עבור מי אנו הולכים להצביע, וכל זאת לפני שראובן אדלר, אייל ארד וחבריהם למקצוע יצליחו לטשטש לחלוטין בעזרת ספינים מקובלים את השאלות האמיתיות שבמחלוקת.

תאריך:  13/11/2008   |   עודכן:  13/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאחד את מרצ וקדימה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
הבו לנו מנהיגות ישרה סוללת דרך
נחום שחף  |  13/11/08 11:37
 
- ציפי לבני עומדת בכל דרישותיך ל"ת
ארתור פוגל  |  13/11/08 18:58
 
- לארתור פוגל, ראה תגובתי ב-8 ל"ת
נ.ש.  |  13/11/08 22:57
2
אולמרט דואג לשלב הטעונים לעונש
אבי געזונט  |  13/11/08 11:42
3
אלוהים ישמור . ל"ת
צארינה  |  13/11/08 11:45
4
קודם שיתאחדו עם השותפים
יורם סמואל  |  13/11/08 13:32
5
ברק וליבני = ירושלים למשא ומתן
שלמה מאור השקעות  |  13/11/08 14:03
 
- ביבי מסוכן למדינת ישראל
ישראלי.  |  13/11/08 18:56
6
רק התקווה בראשות אריה אלדד
אני אבחר בהם!  |  13/11/08 14:17
7
להתאחד: מרצ קדימה בלד ורעם
זה יהיה מושלם  |  13/11/08 21:40
8
איפה השקיפות?
נחום שחף  |  13/11/08 21:47
9
בני בגין מנהיג ישר
אמנון מגה  |  19/11/08 14:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שלושת האבות חיו באוהלים, למרות שהיו עשירים ויכלו להרשות לעצמם ארמונות. רק כאשר הארץ עוברת לידי העם כולו, ניתן לבנות ישובי קבע
אסתר שניאורסון גרי
אהוד ברק חסר אונים מול אויב מעזה ובהרס בתי יהודים באישון ליל הוא עז כנמר. הוא רק גרורה נוספת בהתנהלות כאן מזה 60 שנה. גם הנשיא "של כל העם" דיברר השבוע בענייני "ימין קיצוני". אז איפה נמצאים העשבים השוטים? בממשל או בהתנחלויות?
ח"כ מיכאל איתן
שמעתי את ציפי לבני וחיים רמון, מדברים על כך שקדימה התייצבה למבחן הציבור בבחירות לרשויות המקומיות ועמדה בו. אבל אני בעצמי הייתי בכל כך הרבה מקומות, וראיתי בבירור איך חברי קדימה שהתמודדו בבחירות, החביאו והתביישו בשם קדימה שלא היה בכלל בשטח    הורה קדימה - אחורה
איריס ברנשטיין
שימור שטחים פתוחים מוריד נטל כלכלי כבד מתושבי הערים ומשפר את איכות חייהם    הבעיה: בישראל לא שמעו על דבר כזה    בערים הרריות התשתיות והבינוי כבר גרמו הרס בלתי הפיך למרחב    ניתן למנוע את הפגיעה הקשה במשאבי הטבע ע"י הכנסת נושא זה לסדר היום התכנוני
יורם אטינגר
טענתו של אולמרט כי הינתקות משכונות ערביות בירושלים תבטיח רוב יהודי בעיר - בטעות יסודה    התוצאה האמיתית של מהלך כזה תהיה ניתוק ירושלים מעתודות הקרקע של השכונות הללו, האצת הגירה יהודית מהעיר, תדון את ירושלים לגורל שדרות ו"עוטף עזה", ותהווה את האיום הביטחוני והדמוגראפי הקטלני ביותר לעיר הבירה מאז 1967!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il