X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אולמרט בחר להתוודות בפני ציבור בוחריו על מעשה גנבת הדעת האולטימטיבית, היא מכירת מצע קדימה המקורי ודרישה להצביע על מצע אחר לחלוטין, דמוי מר"צ, בנימוק כי "אחרת לא ילך" אילו דובר ברמאות מסחרית, דומני שחוק הגנת הצרכן היה אומר: "תחזיר את המנדט" אבל אולמרט מעל החוק. אחריו המבול
▪  ▪  ▪
גנב דעת הבוחרים. אולמרט [פלאש 90]

במושב האחרון של הכנסת ה-17 שהוקדש לכאורה לזכרו של יצחק רבין, בחר ראש הממשלה אולמרט, הנתון בין חקירה פלילית אחת לבאה אחריה (התשיעית, לא סופי) להתוודות בפני ציבור בוחריו על מעשה גנבת הדעת האולטימטיבית, היא מכירת מצע קדימה המקורי ודרישה להצביע על מצע אחר לחלוטין, דמוי מר"צ, בנימוק כי "אחרת לא ילך". "שגיתי", אמר נכנע. אילו דובר ברמאות מסחרית, דומני שחוק הגנת הצרכן היה אומר: "אינך יכול לספק את הסחורה שהתחייבת, תחזיר את הכסף/ המנדט, אלא אם כן הגעת להבנה חדשה עם הקונה". אבל אולמרט מעל החוק. אחריו המבול. והוא קורא לכך דמוקרטיה.
אולמרט לא הזכיר כי אבא אבן, למוד מלחמה כלוחם - לא ככתב, מגדולי השמאל, כינה את הקווים אליהם אולמרט הגיע באיחור של 40 שנה, הם קווי החמישה ביוני 67', בשם "גבולות אושוויץ". איש מבין אדריכלי הניצחונות הצבאיים שלנו לא סתר את דברי אבן.
ב-22 לפברואר 1967 הצהיר סגן ראש הממשלה יגאל אלון, גדול המפקדים של מלחמת העצמאות, כי "במידה ותכפה עלינו מלחמה [בעת שבתנו מאחרי הקו הירוק – י.צ.צ], ישראל תוכל לנצח או במקרים מסוימים לשרוד, אם תפתח במתקפה מקדימה". ביוני 67' נאלצנו לעשות זאת. כיום, 41 שנה מאוחר יותר, טרם גמרנו לשלם את המס הגיאופוליטי עבור ביצוע המתקפה המקדימה בה פתחנו כדי לשרוד. (הכותב היה ראש תכנון ואמל"ח חיל האויר ערב אותה מלחמה. הנושא מוכר לו מגוף ראשון. לא נותרה לנו אלטרנטיבה).
לעומת אולמרט, הצהיר ברק אובמה בנאומי הבחירות שלו, על אף היותו מושפע על-ידי יהודי החצר שלו המאוד שמאלנים כגון עמנואל, קרצר, רוס, אברמס והשאר, כי "ישראל חייבת להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית החיה בשלום בתוך גבולות בני הגנה"- (Defensible Borders). אולמרט הישראלי מסתפק ב"גבולות אושוויץ". אובמה מוכן להתפשר על "גבולות בני הגנה". את ההבדל בין השניים מסבירה הגדרת השלום, כפי שיכול להתקיים באחד משלושה מצבים גיאופוליטיים:
א. שלום הוא פועל יוצא טבעי מהרמוניה בין הצדדים, כגון ארה"ב-קנדה.
ב. שלום נוצר כשקיימים אינטרסים משותפים כלכליים, תרבותיים או פוליטיים, כשברקע ישנה הרתעה שאינה מוטלת בספק (ארה'ב-מקסיקו).
ג. במצב של מתח מלחמתי, שלום הוא למעשה אי לחימה הנשמרת משום ההרתעה ההדדית, כשכל צד משוכנע שפתיחת אש על ידו תעלה לו מחיר שאיננו מוכן או איננו מסוגל לשלם (מקרה ארה"ב-בריה"מ).
כל עוד העולם הערבי/אירני או סקטור משמעותי שלו ממשיך בהסתה ובאיומים או בהתגרות למלחמה, נמנעת היווצרות נורמליזציה של יחסים תרבותיים, כלכליים ומדיניים, כלומר שאין סיכוי לשלום על-פי תת-סעיפים א' או ב' דלעיל. על כן השלום במזה"ת, כי יבוא, יתקיים רק בזכות ההרתעה. ההרתעה היא, אפוא, הצד השני של מטבע השלום במצב בו אנו אמורים לחיות לאורך דורות. עד ש"דור מדבר המוסתים" יעלם.
Defensible Borders הם לא גבולות אושוויץ של אולמרט, אלא גבולות שמהן תקרין ישראל את הרתעתה הבלתי מעורערת על כלל ערב ואירן, על כולם ביחד, כבמלחמות העבר, ועל כל אחד לחוד כפי שנדרש מעת לעת. מה שנכון לכיתה לוחמת - נכון למדינה.

הכותב הינו אל"מ בדימ. וח"כ לשעבר.
תאריך:  13/11/2008   |   עודכן:  13/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גבולות בני הגנה מול גבולות אושוויץ
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
יישר כוח על הניתוח המנומק ל"ת
ד"ר רון בריימן  |  13/11/08 22:09
2
בחירות חוזרות על ראשות קדימה י
שלמה מאור השקעות  |  13/11/08 23:30
3
הקשר היחיד שיש בין השואה להיום
אחמד זיבי אורגינל  |  14/11/08 00:44
4
רק אנטישמים ועוכרי ישראל תומכי
קורן נאוה,טבריה  |  14/11/08 04:36
5
אוי אוי אוי
ע.ג1  |  14/11/08 04:53
 
- צודק. אבא אבן היה עם כהנא
שרון ר.  |  14/11/08 12:19
6
גבולות בני הגנה
אדל  |  14/11/08 06:41
7
הרחבת מעגל הקוראים
שי אלידע  |  14/11/08 13:31
 
- אתה צודק אנא צור קשר עמי
אודרין  |  14/11/08 15:01
8
גם יואש צידון סביר שעל אולמרט ל"ת
להתפטר-אז קדימה  |  14/11/08 16:31
9
"נסיגה מלאה עתידה לחרוץ את דינ
קורן נאוה,טבריה  |  15/11/08 08:23
10
"מי שיעלה על הדעת לרדת מהגולן
קורן נאוה,טבריה  |  15/11/08 14:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תמר פוספלד-דראל
פעמים רבות מדי פרויקטים לא נשפטים באמת על-פי קריטריונים של נוף    הליקוי טמון בעיקרו בהיעדר הכרה כי לנושאים אלו משמעות כלכלית, ובמתן הערכה נמוכה מלכתחילה לצרכים הנובעים מהמרכיבים הנופיים של הפרויקט
רנדי אברמס
היו זמנים בהם הסתיו בישר על הפוגה מתוכנות זדוניות    הסיבה? הילדים חזרו לבית הספר וכבר לא היה להם את זמן הבטלה שאותו הם השקיעו במעשי קונדס    בעולם האנטי וירוס לא הייתה לנו חופשת קיץ    סתיו היה הזמן בו חוקרי אנטי וירוס יכלו לקחת נשימה עמוקה וקצת להירגע    זמנים אלה כמעט חלפו מן העולם
עו"ד אברהם פכטר
לקראת ההתארגנות לבחירות מתחילה לחזור התופעה של התקפות אישיות על נתניהו    כאשר זרם האישים האיכותיים המצטרף לליכוד גדל, כך תגובת הנגד הולכת ומעמיקה    התקשורת לא מפרגנת ולא מאוזנת, ולמרות שבעבר כבר הייתה הודאה באשמה בנושא זה, התופעה עדיין קיימת
הרצל ובלפור חקק
בציון עשור למותו של המשורר מיכאל דשא, מגישים האחים חקק קטעים נבחרים מראיון שערכו עמו זמן לא רב לפני מותו
גרי קלברג
שמן אתרי הדס מתאים למצבי ליחה ושיעול    שמן אתרי לבנדר מתאים להורדת חום    שמן אתרי קורנית לינלול מטפל בזיהומים במערכת העיכול כמו שלשול, גזים והתכווצויות בטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il