X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש המוכנים לוותר על חלקים מהארץ ולהקים בהם מדינה פלשתינית; יש השוללים בתכלית מעשה כזה ורואים בו איוולת ואסון, אבל אלה ואלה, כאשר הם דנים ברצינות, יודעים שאין מדובר בארץ זרה. חברון איננה חו"ל. יתר על כן, היחסים בין אזרחי ישראל לבין ערביי יהודה ושומרון אינם דומים ליחסים בין הישראלים לבין אזרחי מדינה זרה כלשהי, ולפיכך אינם אמורים להיות בתחום אחריותו של משרד החוץ
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הרוכשים היהודיים של הבית בחברון קוראים למקום בית השלום. דווקא מי שמגדירים את עצמם כמחנה השלום מכנים את הבית בית המריבה, והתקשורת מחרה מחזיקה אחריהם, קל וחומר כאשר בג"צ קורא לפינוי הבית. בהקשר המשפטי ראוי לקרוא את דבריו מאירי העיניים של השופט (בדימ.) אורי שטרוזמן, שביקר בחריפות ובמקצועיות את נימוקי השופטים.
החלטות ומעשים רבים של שרי הממשלה בעיצומה של מערכת הבחירות נגועים או לפחות חשודים במניעים פוליטיים ובקריצה של השר המחליט אל אזרחים שהוא רואה בהם את מצביעיו האפשריים. לכן, עד כמה שניתן, מוטב לדחות החלטות ומעשים שאין בהם דחיפות או הכרח, ובוודאי כאלה השנויים במחלוקת קשה, עד אחרי הבחירות. עניין הבית בחברון ראוי שיטופל, אם בכלל יש מקום לטיפול, תחילה על-ידי בית המשפט המחוזי הבודק את הבעלות על הנכס, ואחר-כך, לפי הצורך, על-ידי הממשלה שתיכון בעקבות הבחירות.
אבל, ההתייחסות הממשלתית אל בית השלום בפרט ואל חברון בכלל, ואל אזורי יהודה ושומרון כולם, ראויה לבחינה מחודשת. קודם כל יש לשקול איזה משרד ממשלתי צריך לעסוק במשא-ומתן עם ערביי יהודה ושומרון. הנושא ראוי לבחינה ללא קשר באיזו ממשלה מדובר ומי מכהן כשר החוץ.
חברון מבפנים ומבחוץ
הפקדת האחריות על עתיד יהודה ושומרון בידי משרד החוץ משקפת התייחסות מגמתית מעוותת דווקא לאזורים שבהם קם העם היהודי ושעל שמם - יהודה - הוא נקרא. אין מדובר בחו"ל. כמו-כן יש להפסיק את השימוש במושג הנדל"ני "שטחים", המשקף ניכור וזרות דווקא ללב הארץ. אפילו לדעת אנשי שמאל חושבים, להבדיל ממתלהמים, יהודה ושומרון הם אזורים בארץ ישראל - ולדידם יש לוותר על חבלי ארץ ישראל למרות היותם שלנו - כלומר גם בעיניהם חברון ובית אל אינם חו"ל.
יש המוכנים לוותר על חבלי יהודה ושומרון ולהקים בהם מדינה פלשתינית; יש השוללים בתכלית מעשה כזה ורואים בו איוולת ואסון, אבל אלה ואלה, כאשר הם דנים ברצינות, יודעים שאין מדובר בארץ זרה. חברון איננה חו"ל. יהודה ושומרון אינם חו"ל. יתר על כן, היחסים בין אזרחי ישראל לבין ערביי יהודה ושומרון אינם דומים ליחסים בין הישראלים לבין אזרחי מדינה זרה כלשהי, ולפיכך אינם אמורים להיות בתחום אחריותו של משרד החוץ.
ארץ ישראל המערבית היא יחידה גיאו-פוליטית אחת, ועובדה זו יוצרת בעיות מורכבות המחייבות התייחסות לכל השטח שממערב לירדן, ללא הפרדה בין "חוץ" מלאכותי לבין "פנים" הקשור בטבורו לאותו "חוץ".
דוגמאות: תשתית התחבורה צריכה להיות מתוכננת לכל המרחב שבין הירדן לים; התייחסות רצינית לאיכות הסביבה אינה יכולה להיות נתונה במיטת סדום של "הקו הירוק" כי המפגעים האקולוגיים אינם מכירים בו; הימצאותם של האתרים ההיסטוריים והארכיאולוגיים העיקריים של האומה דווקא ביהודה ובשומרון; מגוריהם של כחצי מיליון ישראלים מעבר לקו; חציית הקו לשני הכיוונים מדי יום על-ידי רבבות ישראלים לצרכים תעסוקתיים, משפחתיים, תיירותיים ועוד. כל אלה צריכים להוות נימוקים כבדי משקל בעד הפסקת ההתייחסות ליהודה ולשומרון כאל חו"ל, ועל כן לא משרד החוץ אמור להיות מופקד על נושאים אלה.
צעדי הממשלה הבאה
אם הממשלה הבאה, בהנחה שזו תהיה ממשלת נתניהו, תמשיך להתייחס אל חברון בפרט ואל יהודה ושומרון כאל חו"ל ותמשיך לנהל את המגעים עם ערביי יהודה ושומרון באמצעות משרד החוץ, הרי שלא יהיה הבדל מהותי בינה לבין ממשלת אולמרט-לבני-ברק. לעומת זאת, אם נתניהו מתכוון להפסיק את ההידרדרות במדרון אוסלופוליס, מאוסלו ועד אנאפוליס, עליו לשנות מן הקצה אל הקצה את ההתייחסות אל לב הארץ כאל חו"ל. יתר על כן, עליו להבהיר כבר היום, מול המצלמות והמיקרופונים ולא מפי מקורבים, שכל סיכום בין אולמרט-לבני לבין רשות הטרור הפלשתינית לא יכובד על-ידי ממשלתו.
רוב הציבור בישראל מבין את הנזקים החמורים שגרמה התפישה של "שטחים" תמורת "שלום", עם מירכאות או בלעדיהן. לכן, לא בהכרח צריכה לקום ממשלת אחדות בין הליכוד כמפלגת מרכז לבין השמאל בראשות לבני. תיתכן גם ממשלת אחדות בין הליכוד לבין מפלגת התקווה, ישראל ביתנו והמפלגות הדתיות, כלומר בשיתוף כל הגורמים שבעיניהם חברון איננה חו"ל.

הכותב הינו יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2005-2001
תאריך:  26/11/2008   |   עודכן:  26/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברון איננה חו"ל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
למה חיים משגב בהנהלה הזמנית ל"ת
של מפלגת התקווה?  |  26/11/08 19:21
2
ישר כוח על הנתוח המבריק והצעת  ל"ת
אדוה נוה  |  26/11/08 20:28
3
ניתוח מצויין. כל הכבוד תמשיך כ ל"ת
שרון הראל  |  26/11/08 20:41
4
חברון היא אכן שלנו --עיר האבות ל"ת
karin, denia, hai  |  27/11/08 12:51
5
אין אמונה בנתניהו גם
אלדו  |  28/11/08 10:32
6
מדינה דו לאומית?
צלילה שפיר  |  1/12/08 07:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח חננאל ובר
הגיע הזמן שתעשו לעצמכם חשבון נפש על מחשבותיכם, השקפותיכם ומעשיכם, כי יש דין ויש דיין, ויש גם את העם הפלשתיני שלעולם, אבל לעולם לא ישנה את משנתו, דבר אותו אתם כן יכולים לעשות
צילה שיר-אל
תחזית אסטרולוגית לבני כל המזלות לשבוע שבין 26.11-2.12.2008    וגם: לכבוד יום ההולדת, ההתאמה של בני מזל קשת לשאר הגלגל
ד"ר יובל ברנדשטטר
בחדר האפל, בו ניתך גורלו של ארץ ישראל לסבב נוסף של שפיכות דמים, שניהם יוצאים מאותו גזע שהוכיח עצמו אכזב    ביבי נלחם וצועק אך בסוף מוותר, לבני מוסרת במתנה מלכתחילה    שניהם כשלון מוכח בכל האמור בשמירה על אינטרס היהודי. לכן, טוב לו לעם ישראל שיבחר לו מועמדים אחרים לראשות המדינה
פרופ' הלל ויס
השלטון הנוכחי אינו מאפשר למדינה, לחברה ולצבא החלטות ראויות להצלתה הקיומית    מי שאחראי יותר מכל למציאות הזאת הוא בית המשפט העליון אשר היה הרגולטור הקבוע של כל הרשתות המחוררות    לא נותר אלא לחכות לנס או למשיח
רודיאן רחנייב
מי מושפע ומי משפיע: הסחורות, הדולר או שוק המניות ומה הקשר להאטה כלכלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il