X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לקראת הבחירות לכנסת ה-18 על מתפקדי המפלגות להוכיח שהאיכות כן קובעת חובתם היא לבחון את דרכם ותרומתם של אלו המעוניינים לרכוש את אמונם מאחר ואנשים אלו יהיו אחראים להתפתחויות הגורליות במדינה בשנים הקרובות
▪  ▪  ▪
לבחור את האיכותיים ביותר [צילום: AP]

בעוד כחודשיים תתקיימנה בחירות כלליות לכנסת ה-18, שבהן ייבחרו 120 נציגים, ותיקים וחדשים, לבית המחוקקים. בתקופת כהונתה של הכנסת העומדת להיבחר צפויות התפתחויות חשובות ואף גורליות בתחומי חיים חיוניים ביותר: ביטחון, כלכלה, חברה, חינוך ועוד. להתפתחויות אלה תהיינה השלכות ארוכות טווח על עתידנו ועל עתיד ילדינו, על איכות הסביבה ועל איכות החיים, וגם על החיים עצמם.
בתקופת כהונתה של הכנסת הבאה יוכרע המאבק בין נאמני החזון הציוני לבין נביאי השקר של דת ה"שלום", בין הדוגלים במדינת היהודים לבין החותרים באופן בלתי נלאה להקים מדינה לאויביהם. במקביל ייקבע האם חוזרת ישראל למערכת תקינה של איזונים ובלמים בין 3 הרשויות - המחוקקת, המבצעת והשופטת - או שמא תימשך התחזקותה של הרשות השופטת מול 2 המערכות האחרות, עד כדי עיוות רצון הבוחרים והובלת המדינה בכיוון פוליטי שאיננו הרצון של רובם. כל אלה ראוי שיהיו לנגד עיני הבוחרים והבוחרות בבואם לבחור את הנציגים לכנסת הבאה.
בימים אלה מתקיימות בחירות מקדימות במפלגות שונות שבהן ניתנה האפשרות לכלל המתפקדים לעצב את רשימת מועמדי המפלגה לכנסת. כמובן שקיימות מפלגות שבהן לא חברי המפלגה קובעים מי יהיו נציגיהם, ואלה נקבעים במנגנונים אחרים: מועצה מסדרת, המורכבת מקבוצת אנשים, או מועצה מסדרת המונה אדם אחד בלבד.
הבחירות המקדימות הן ההזדמנות העומדת בפני מתפקדי המפלגות השונות לקבוע את איכות נציגיהן: האם יהיו אלה אנשים הידועים ביושרם האישי, או כאלה שדבק בהם חשד או רבב או עננה של שחיתות; האם יהיו אלה אנשים שהוכיחו את עצמם בתפקידים קודמים (למשל, מי שהוכיח את יכולותיו הן כשר חוץ והן כשר אוצר), או מי שהוכיחה שאין היא מבחינה בין ימינה לבין שמאלה בכל תפקיד שאותו מילאה (שרת הקליטה המתמסרת לקליטת פליטים ערביים ממערב לירדן, שרת החוץ ואדריכלית החלטה 1701 האומללה של האו"ם); מי שהתנגדו לטרנספר גזעני של יהודים מבתיהם בארצם רק בגלל היותם יהודים, או מי שדוגלים באמת בזכויות האדם - גם אם הוא יהודי - והערכים הדמוקרטיים אצלם אינם מן השפה ולחוץ.
הבחירות המקדימות הן ההזדמנות הנתונה בידי מתפקדי המפלגות השונות להוכיח שהאיכות כן קובעת: שיש עדיפות למי שהוכיח את עצמו באקדמיה ובחיים הציבוריים לעומת מי שזה מקרוב בא, ושאין באמתחתו ובקורות חייו תרומה של ממש לחברה בישראל. יום הבחירות המקדימות הוא יומם של המתפקדים. חובתם לבחון את קורות חייהם של מי שמבקשים את תמיכתם, להתרשם מאישיותם ומהשכלתם, ולזכור שאיכות הנציגים הנבחרים על-ידם בבחירות המקדימות יש לה חשיבות לא רק במשחק הכוחות הפנים-מפלגתי. לאיכות הנציגים יש השלכות לגבי תפקודם של חברי הכנסת שיצמחו מביניהם.
חובתם ואחריותם של המתפקדים לבחון את דרכם ותרומתם של מי שמבקשים את אמונם ואת הצבעתם. כל האמור לעיל - השיקול בעניין איכותם של נציגים שחלקם יהפכו לחברי כנסת - ראוי שיעמוד לנגד עיניהם של המתפקדים, הן במפלגה ותיקה כמו הליכוד והן במפלגה צעירה ואיכותית כמו התקווה.

כותב המאמר הינו יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005
תאריך:  02/12/2008   |   עודכן:  09/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיכות כן קובעת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שטויות
ע.ג1  |  2/12/08 22:16
2
יש לבחון לא רק את תרומתם לחברה
הניה  |  2/12/08 23:22
3
כל הכבוד מצויין
שרון הראל  |  3/12/08 09:25
4
אולי לזרוק להם משימה-"כריאליטי
מרק טווין  |  3/12/08 09:38
5
התותחים הכבדים של -
הרשלה  |  3/12/08 10:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
כך ניסה בן כספית ממעריב להפוך לאייטם חדשותי את הגיגיו הפובליציסטיים של איתן הבר מידיעות אחרונות שהציע לאחד את מפלגת העבודה עם קדימה - איחוד שאולי הינו משאת כיסופי הנפש של כספית
רוני אלוני סדובניק
- על אלימות שוטרים כלפי נשים    "את תאכלי זין" - אמר שוטר לנערה בת 16, והדגים    שוטר אחר החזיר קורבן סחר בנשים ישר לסרסור ש'עשה בה שפטים'    מי יגן על נשים מפני המשטרה?
עו"ד אנושי אלי
הגיגים בעקבות פסיקתו של בית המשפט לתעבורה ולפיה זוכה נאשם לאחר שבית המשפט בחר לקבל את גרסת הנאשם על פני גרסת השוטר
יוני בן-מנחם
ארגון החיזבאללה מחזק את אחיזתו בדרום לבנון ונערך ל"סיבוב הבא" מול ישראל תוך שהוא מפר בגסות את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם    ישראל צריכה להודיע למדינות העולם כבר עכשיו כי לבנון וסוריה נושאות באחריות להפרת ההחלטה וכי גם הן תשלמנה את המחיר במקרה של חידוש המלחמה בצפון
עו"ד משה גולדבלט
הסיסמאות של מנהל הקמפיין של קדימה, ראובן אדלר, מתחילות לפספס. הוא התחיל את מסע הבחירות בהפחדות ובקמפיין אישי שלילי. האם בקדימה סבורים שאין למערכת הבחירות של המפלגה סיכוי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il