X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינת ישראל מפרה ברגל גסה את עקרון השוויון, ולמעשה נוהגת בערבוביה של נורמות וחוקים דמוקרטיים ותיאוקרטיים מדינת ישראל שמתעלמת מהלאום הישראלי המאחד את אזרחיה - עוברת על חוקי הדמוקרטיה והיא נפסלת, הלכה למעשה, כמדינה דמוקרטית
▪  ▪  ▪

שבוע לפני החתונה המיועדת עם בן זוגה אמרה לי מורתו לאנגלית של בני, "דיווחו לי מהרבנות שאני 'חללה' ולא יכולה להינשא משום שהוא כהן. עכשיו, אחרי שכבר שילמתי עבור אולם האירועים, בחרנו את הקייטרינג ושלחנו הזמנות לחברים, השמחה הפכה ליגון. מה זה בכלל 'חללה'?", שאלה. "חללה" השבתי, "הוא סטאטוס דתי לפיו אישה יהודייה כשרה שנישאה לפסול חיתון, כמו כהן הנישא לגרושה, ובמקרה שלך אמך נישאה לגבר שאינו יהודי, נידונים הילדים כ'חללים'".
כנסת ישראל קבעה שדיני אישות יתבססו על ההלכה, כלומר, על-פי משטר תיאוקרטי. הכלאיים בין דמוקרטיה ותיאוקרטיה בישראל הוא ירושה מהעבר היהודי שחבר להווה הישראלי. כנסת ישראל לא השכילה ליישם מה שברור לכל מדינאי שפוי, כי אין לערבב מין בשאינו מינו - אין למדינה שתפקידה לדאוג לאושרו של האזרח כאן "בעולם הזה", להכיל חוקים הדואגים לחיי העולם הבא שלו.
ציות האזרחים לתביעת "אלוהים" על חשבון אושרו וחירותו של האזרח, ללא התחשבות בעקרון השוויון וחירות האדם, הוא השלטון התיאוקרטי הראוי על-פי מנהיגי הדת.
דמוקרטיה, לעומת זאת, היא התכנסות של קבוצת אנשים הרוצה לחיות יחדיו על-פי עקרון "מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך" - זהו עיקרון השוויון!! ובקום עשה "ואהבת לרעך כמוך" - זהו העיקרון לפיו על האדם להגן על זכות זולתו כפי שהיה מצפה שיגנו על זכויותיו שלו. זוהי משמעותה של ברית הדמוקרטיה בין האנשים, על רגל אחת.
ברית זו פעמים כתובה ומנוסחת בחוקת המדינה, ופעמים שאינה במשתמע אלא במכללא; מעצם הברית בין האנשים הרוצים לחיות על-פי אמות מידה דמוקרטיות; חירות האדם, זכות הביטחון ועיקרון השוויון.
על-פי ההנחה דלעיל, מדינת ישראל מפרה ברגל גסה עקרון זה ולמעשה נוהגת בערבובייה של נורמות וחוקים דמוקרטיים ותיאוקרטיים. אחד הנושאים המבטאים זאת ביתר שאת הוא התכחשות המדינה להגדרת הלאום המשותף של האזרחים - הלאום הישראלי. אך נניח רגע לתמיהה רבתי זו ונעסוק בזוטות. עצם קיומו של מוסד הרבנות וחוקי דת המנוגדים לחירויות האזרח; טקס חליצה לאלמנה ללא ילדים, איסור להינשא בין יהודי לשאינה יהודייה, איסור גידול חזירים לצרכים כלכליים וכהנה רבות, מבטאות היטב את בזיון האזרח הישראלי בידי בית המחוקקים עצמו, המפר את הברית היסודית בחברה הישראלית. והחמור מכל, דיני הגירה בישראל (חוק השבות) הם על-פי אמות מידה תיאוקרטיים.
אחת הבעיות המרכזיות בלשון החוק הוא פרשנותו על-ידי המוסמך לפרשו (השופט). על אחת כמה וכמה כאשר החוק מנוסח כמשתמע לפנים רבות, מתוך מודעות ברורה שתהיה לו פנים רבות. כך הוא צמד המילים "יהודית דמוקרטית". המחוקק הישראלי, מחמת מורא להתמודד עם המתח דת-ומדינה, יהדות וישראליות התפתל כדי להשביע את הניצים.
כבר בניסוחה של מגילת העצמאות התגלעה מחלוקת בין מייסדיה, החילונים והדתיים, האם להזכיר את אלוהים במגילת העצמאות. לאחר דיונים והתנצחויות התפשרו במונח "צור ישראל", במגמה למנוע פילוג בתוך העם. כך, בלוליינות לשונית, הגיעו לפשרה; הקורא הדתי יפרש את "צור ישראל" לאלוהים, והקורא החילוני יפרשו לחוסן החברתי של העם היהודי. אנומליה זו בהגדרת מדינת היהודים כמדינה יהודית משמש כחומר נפץ בין חילונים לדתיים.
העולה מדבריי, שמדינת ישראל גופה - שמתעלמת מהלאום הישראלי המאחד את אזרחיה - עוברת על חוקי הדמוקרטיה והיא נפסלת, הלכה למעשה, כמדינה דמוקרטית. ומה לנו כי נלין על מפלגות התובעות שלטון תיאוקרטי ורומסות את הדמוקרטיה ברגל גסה. חוק המפלגות בעניין זה ברור: "לא תירשם מפלגה אם יש במטרה ממטרותיה או במעשיה, במפורש או במשתמע, אחת מאלה: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית..." (פרק א', תיקון מס' 13).

ירון ידען הוא יו"ר מפלגת אור.
תאריך:  17/12/2008   |   עודכן:  17/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת ישראל: דמוקרטיה או תיאוקרטיה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ירון ידען......
י.ש  |  17/12/08 21:26
2
שחצן קשקשן
יעקב ישראל  |  18/12/08 00:13
 
- עלית על העיקר...
רווית  |  18/01/09 09:40
3
לא נעים
ע.ג1  |  18/12/08 06:51
 
- ע.ג1 ......
י.ש  |  18/12/08 11:17
4
אין סמכות לעצור אישה
בן גוריון  |  18/12/08 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכה דרורי, משה ברנע
החקלאים אינם נתפסים יותר כ"פקטור" שיש להתחשב בו    הם נתפסים כמיעוט שאין לו זכויות, שאין לו השפעה אלקטורלית, אין לו זכות ייצוג ואשר גם אינו מהווה סיכון להתפרצות של אלימות או זעם
אליקים העצני
המאמר הזה מוקדש לבני הנוער הנפלאים שגילו מסירות נפש ואהבת א"י בהגינם על בית השלום בחברון, אך לא לתוקפי צה"ל וערבים חפים מפשע, לא למשחיתי רכוש, מחללי בתי קברות ופוגעים במסגדים
גורי גרוסמן
בשיטה הישראלית כ-100,000 מתפקדים הטורחים להצביע בפריימריז קובעים עבור כ-5 מיליון בעלי זכות הבחירה בישראל מי יהיו הח"כים שלנו    את הזכות הזאת היה צריך להפקיע מזמן ממתפקדי המפלגות ולהעבירה לכלל ציבור הבוחרים
ד"ר דויד שוורץ
לאחרונה רווחת בארצנו האופנה להציב סלבריטאים ברשימות מפלגתיות ולהפכם למחוקקים    אין צורך בלימודים, הכשרה או יכולת רטורית    כך אנו עדים למלחמה של משרדי יחסי ציבור ומפיקים, במקום להתמקד בנושאים העומדים על סדר היום או בהשקפות אידיאולוגיות שונות של המפלגות
שושנה ויג
מדוע אנו כאומה, אדישים לתופעה הזאת של קבוצה נבחרת ומצומצמת, מספר משפחות, שקיבלו את השליטה עלינו, ומדוע נוח לנו עם השליטה הזאת?    אולי רק למיקי רוזנטל איכפת ממה שקורה כאן במדינה שלנו?    רשמים בעקבות אירוע "הון, שלטון ושקשוקה" באוניברסיטת חיפה ב-14.12.08
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il