X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השארת היוזמה בידי אויבינו באשר הם, החשש מכישלון והחשש ליטול יוזמה כי "ראינו מה היה בלבנון", היא נוסחה בטוחה לחיסולה של מדינת ישראל אין שום אפשרות לשרוד במזרח התיכון תוך וויתור אסטרטגי על חובתנו ליזום את המציאות סביבנו ולא להיגרר אחריה למרות הכישלונות האפשריים כשתבחר ממשלה חדשה זו ההחלטה האסטרטגית המחכה לה - להעז וליזום או להיגרר אחרי המציאות ולשקוע
▪  ▪  ▪

אין ספק שהיום אנחנו משלמים בריבית קצוצה על כשלון מלחמת לבנון השנייה. החשש ממשמעותה האמיתית של מלחמה שתמיד טומנת בחובה הפתעות ותוצאות בלתי צפויות, יחד עם הרצון האישי המובן, לפחות של ראש הממשלה, לא להצטייר בזיכרון הלאומי הקולקטיבי כמי שהוביל בתקופה קצרה לשתי מלחמות, חלק להם באבדן הדרך הלאומית. לאמירות הסרק המתלהמות כמו "לא נמגן עצמנו לדעת" ו"המבצע בעזה קרוב מתמיד" לא התלוותה שום אסטרטגיה התקפית מתאימה נראית לעין.
למעשה, עברה המדינה למגננה עמוקה מבלי שגם למגננה תתלווה אסטרטגיה מתאימה הכוללת הסרת חסמים בירוקרטיים, אותה תכונה שאפיינה את אריק שרון משהחליט להינעל על משימה כל שהיא, בינוי ומיגון, פיתוח כלכלי מואץ והטבות מס לגרים ולאלו המעבירים את מפעליהם לעוטף עזה. ישראל המשותקת מקדשת את הרגע, למרות הידיעה המלאה שבסופו של יום העימות עם החמאס בלתי נימנע.
אירן אצה לנשק גרעיני כשהעולם, בהדרגה, משלים מראש עם האפשרות הזאת. יתר על כן, ארה"ב נקטה בצעדים מעשיים לכבול את ידיה של ישראל מכל תגובה אפשרית נגד אירן שלא בהתאמה מלאה לאינטרס האמריקני. אירן, המצהירה בגלוי על רצונה למחוק את ישראל מהמפה, כבר בנתה סביבנו מערך רקטי עצום שיש לו שלוש תכליות. הראשונה - להרתיע את ישראל מלתקוף את אירן, השנייה - לגמול לישראל היה וכן תתקוף את אירן והשלישית - לאחר שתושג הפצצה הגרעינית, לאפשר למערך הזה להתיש את ישראל לאורכה ולרוחבה בצל המטרייה הגרעינית האירנית שוודאי תגביל מאד כל תגובה ישראלית אפשרית. התוכנית האירנית המצטיירת היא לא בהכרח להטיל פצצה אטומית על ישראל אבל, בצל אותה פצצה, להפוך את חיינו כאן לבלתי נסבלים.
החמאס, כמו גם החיזבאללה בלבנון, לכשעצמם אינם איום קיומי על ישראל. אבל כחלק מהמערך האירני הנבנה הם חוליה נחוצה והכרחית, וביחד עם אירן, הם מהווים סכנה ברורה ומיידית. במלחמת לבנון השנייה כשלה ישראל מלשבור את טבעת הטילים הנבנית סביבנו בלבנון, וכרגע היא מאפשרת למערך הזה להשלים את עצמו בעזה.
למרות כישלוננו במלחמת לבנון השנייה, המסקנה היחידה שאסור להסיק ממנה היא שכל יוזמה ישראלית נידונה מראש לכישלון לבנון ולא להצלחת ששת הימים. המסקנה היחידה שאסור להסיק ממלחמת לבנון השנייה היא שעל ישראל לקבל בצורה פסיבית ומתוך השלמה את כל מה שאירן בונה סביבה כדי למחוק אותה מהמפה, וכי רק לאויב שמורה הזכות להחליט היכן, מתי ובאיזה עוצמה לפעול - כמובן ברגע הנוח לו. למעשה, השארת היוזמה בידי אויבינו באשר הם, החשש מכישלון והחשש ליטול יוזמה כי "ראינו מה היה בלבנון", היא נוסחה בטוחה לחיסולה של מדינת ישראל. זה כמובן לא אומר שנטילת יוזמה תמיד תהיה מוצלחת וכי כישלונות לבנון לא ממתינים לנו מעבר לאופק פעם נוספת, אבל אין שום אפשרות לשרוד במזרח התיכון תוך וויתור אסטרטגי על חובתנו ליזום את המציאות סביבנו ולא להיגרר אחריה למרות הכישלונות האפשריים. יש האומרים שרק המעז זוכה; במציאות של ישראל במזרח התיכון - רק המעז שורד.
כרגע אין הנהגה בישראל ולכן אין מה להכביר מילים. עד חילופי הממשל נידונו לשיתוק לאומי כלכלי, חברתי וביטחוני. את החובה לחזק את ישובי עוטף עזה נאלץ, אנחנו האזרחים, לעשות בעצמנו כדוגמת מסעי הקניות בסופי שבוע. אבל כשתבחר ממשלה חדשה זו ההחלטה האסטרטגית המחכה לה - להעז וליזום או להיגרר אחרי המציאות ולשקוע.

תאריך:  22/12/2008   |   עודכן:  22/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסקנת לבנון
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר נבון. מיטיב לתאר בעייתנו
אלכס.  |  22/12/08 21:53
2
הנהגת ישראל חלולה ורקובה!
fghfgerwe2  |  22/12/08 23:52
3
ממשלה חלולה.ממשלת מלח עלפצעינו
דורי  |  23/12/08 00:12
4
ממשלה גוססת. מדינה מפרכסת.
דורי  |  23/12/08 00:19
5
לכותב המאמר ולקוראים...
אדל  |  23/12/08 01:55
6
כתבה ברמה מציע למנהיגנו לקרוא  ל"ת
י.מוזס  |  23/12/08 12:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים קליר
חפצי ערך של אורחי המלון נגנבו מהכספת שבחדרם    האם המלון אחראי לפצות את האורחים?
עמוס שריג
אולי לא בבחירות הקרובות אבל באלה שלאחריהן צריכה וחייבת לקום מפלגה מזרחית, דמוקרטית וחילונית, שיהיה בכוחה להכתיב אג'נדה ולפעול למען סדר יום חברתי    אני מאמין שמפלגה כזו לא רק תקום, אלא גם תהווה גשר בין יוצאי המזרח לערבים, שהרוב בהם נחשב בעיניי כמבקשי שלום ושכנות טובה אך חוששים
אביתר בן-צדף
"קבלני קולות" לא נעלמו אלא שינו את לבושם, וידיהם עמוסות עבודה    הבחירות המוקדמות הרימו לרגע את המסך מעל השחיתות הפושה במערכת הפוליטית שלנו    שחיתות הנה חלק מובנה בפוליטיקה הישראלית, ומכה בכל המפלגות – גם באלו, שהתקשורת אוהבת להציגן כ"טהורות"    עסקנים מושחתים יוכלו תמיד לעוות את רצון הבוחר – גם כיוון שמתגמלים את עוצמי-העין הסדרתיים מבין כלבי השמירה
אלעזר לוין
שורה של תביעות משפטיות נגד איש העסקים המסתורי מרוסיה    רשימת התובעים: פרמיום וגלובל אלפא-סנטר, קושניר, צ'יאנרי, טרוים, שני, ויליגר, רדיו 99, תנובה    וגם: חשד להלבנת הון ומשפט פלילי בפריז    היכן הכסף?
צחי פנטון
אבוי לנו אם ביום הבחירות ימצא הבוחר היהודי-לאומי מולו בקלפי כמה אפשרויות בחירה    יש להתאחד סביב פתק אחד והצבעה אחת, אחרת שאלת 'מי בראש' ומי מספר חמש ממש לא תהיה רלוונטית כיוון שרה"מ הבא יתעלם באלגנטיות מכל רסיסי המפלגות הללו ויגרש אותנו לאנחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il