X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד אוזל החול בשעון החול המדיני ומתעצמת הביקורת כלפי מהלכיה של ישראל עד כה, אין מנוס מהאצת המלכים הצבאיים כדי לרשום לזכותנו את מירב ההישגים הניתנים להגשמה בתוך פרק זמן קצר ביותר
▪  ▪  ▪
נדרשת הכרעה מהירה בעזה [צילום: AP]

ביומו השלישי של מבצע 'עופרת יצוקה' מסתמנת תחושת מועקה בקרב המכנה המשותף של הציבור הישראלי, ותחושות של "דז'ה וו" מארועי מלחמת לבנון השנייה מחלחלות שוב לתודעה.
התגברות עוצמת הירי של החמאס ובעיקר ההתמקדות בפגיעה בערים מרכזיות, מעידות על תכנון מוקדם ולא על ירי השלוף מן המותן. ככל שנשמרת יכולת שיגור רקטות בצד היריב, כך סביר כי תלך ותגבר הפאניקה בצידנו, הגם שמאזן האבידות והפגיעות אינו ניצב על אותה סקאלה.
הרושם המתקבל, לפחות בהיבט המבצעי, הוא כי אזור צפון הרצועה הוכן כדבעי לשמש מרחב שיגורים מועדף של החמאס, וככל הנראה שיגורי רקטות לעבר שדרות והיישובים שמדרום לה מוערכים כפחות חיוניים ומשיעים מזווית הראייה של יחידות הרקטות של החמאס.
הנחת עבודה מוצקה זו מחייבת מענה אגמ"י אפקטיבי, או לפחות העסקה אינטנסיבית באש מנגד בתדירות ובעוצמה גבוהות. הדבר מחייב החלטה מדינית שכן עד כה טרם הופעלה ארטיריה צה"לית בגזרה זו.
מורל האוכלוסיה הישראלית עלול להפוך למימד משפיע על שיקולי מערכת הביטחון בהינתן התעצמות ירי החמאס, על אף התקיפות המאסיביות של חיל האוויר. בהקשר זה יוכל החמאס להיבנות מרושם של בריחת תושבים מאשקלון ובוודאי מאשדוד, היה וייגרמו אבידות משמעותיות בנפש במוקדים עירוניים גדולים. חמאס גם יוכל לטעון ל"מידה כנגד מידה" בבואו לספק סוג של לגיטימציה להרעשת מוקדים עירוניים בצידנו.
תמוה על כן כי טרם ננקטה "עליית מדרגה" בפעילות הצה"לית. יתר על כן יש לקוות כי צה"ל אינו ממתין להדלדלות מאגר רקטות הגראד של החמאס, שכן ספק אם נצברו ידיעות מוצקות על ארסנל הרקטות שלו מכל הסוגים ולכל הטווחים.
כל עיכוב במעבר לשלב הבא של המבצע יסכן באורח וודאי את הישגיו המקווים, ועלול להוביל למציאות של "יצא שכרנו בהפסדנו" הן במימד האזורי והן מזווית הראייה הבינ"ל. זאת ועוד, טועים הקברניטים בצידנו אם הם מייחסים משמעות "שוברת שיוויון" למימד הכמותי של ההרוגים בצד שכנגד. אדרבא, הצבר הנפגעים אך מעצים את המשטמה נגד ישראל, ובה בעת מייצר נוגדנים לא פשוטים בדעת הקהל הבינ"ל מזווית הבנת מניעיה של ישראל.
מאזן ההישגים של המבצע יימדד לפי מידת השקט שישתרר באזור עם סיום המבצע. נהיר כי החמאס ישאף להיות מסוגל "לאמר את המילה אחרונה" ויוכל לעשות זאת במטח ראווה של רקטות לעבר מוקד עירוני משמעותי או כלפי מתקן אסטרטגי בישראל. את זאת על צה"ל למנוע בכל מחיר.
על כן, בעוד אוזל החול בשעון החול המדיני, ומתעצמת הביקורת כלפי מהלכיה שלי שראל עד כה, הן בעולם החופשי ובעיקר במדינות הערביות והמוסלמיות, אין מנוס מהאצת המלכים הצבאיים כדי לרשום לזכותנו את מירב ההישגים הניתנים להגשמה בתוך פרק זמן קצר ביותר. צריך להכיר בעובדה כי התעמולה הפלשתינית הפשטנית להחריד, עושה את העבודה וצוברת נקודות במלוא מובן המילה. בהעדר הסברה ישראלית בשפה הערבית, להבדיל מהופעות ספוראדיות של דוברי ערבית מזדמנים בצידנו, נשחקת והולכת שארית נוכחותה של ישראל בספקטרום התקשורתי בזירה הפלשתינית והערבית על הנזקים הבלתי הפיכים הכרוכים בכך.
באותה נשימה יש למקד תשמת לב לפן הרגיש ביותר אליו נקלעו יחסי ישראל עם מצרים וירדן, לצד המשבר המסתמן במערכת ההידברות הישראלית עם הרשות הפלשתינית. ככל שהעולם ימשיך להיחשף לתמונות דם וחורבן ברצועת עזה, כך תתעצם מידת השחיקה של ההבנה למניעיה של ישראל במאבק מול ארגון טרור ג'האדיסטי אשר רמס את ערכי היסוד של חירותם של תושבי רצועת עזה.
נדרשת אפוא התעשתות של מקבלי ההחלטות בארץ כדי שיהיה ניתן למנף את הישגי צה"ל מן היומיים הראשונים של המבצע לכלל הכרעה במלוא מובן המילה.

נא פרסמו בדחיפות כמאמר חיוני
הכותב הוא אל"מ ( דימ') קצין בכיר לשעבר באמ"ן
תאריך:  29/12/2008   |   עודכן:  29/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדרשת הכרעה דחופה ברצועת עזה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים. יום ב' בערב- עכשו או...
יורם 1  |  30/12/08 00:13
2
המלחמה חודש ימים להחלטת או"מ
מקורות יודעי דבר  |  30/12/08 03:55
3
תקיפה קרקעית?
יצחק1  |  30/12/08 05:51
4
כמו ההססנות של פרץ !
ישמעאל   |  30/12/08 10:03
5
תגובה הכרחית
סתם אחד  |  30/12/08 11:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לבני
הדרך היחידה להצליח ברעיון 2 המדינות היא לעמוד מול הטרור והחמאס    דברי לבני בדיון מיוחד בכנסת נוכח המבצע "עופרת יצוקה" נגד החמאס [יום ב', 29.12.08]
אהוד ברק
הקפדנו להתכונן - באיסוף המודיעין, בתכנון, בתרגול ובהכנת העורף    דברי ברק בדיון מיוחד בכנסת נוכח המבצע "עופרת יצוקה" נגד החמאס [יום ב', 29.12.08]
בנימין נתניהו
עלינו להבהיר מה הם הקווים האדומים שלנו ולגבות על חצייתם מחיר כבד    דברי נתניהו בדיון מיוחד בכנסת נוכח המבצע "עופרת יצוקה" נגד החמאס [יום ב', 29.12.08]
עו"ד יוסי דר
האם החמאס לא הבין שקשה מאוד, אם לא בלתי אפשרי, להיות בעת ובעונה אחת גם מימסד שלטוני וגם גוף טרוריסטי גלוי?
ד"ר אברהם בן-עזרא
ציפורה לבני ואהוד ברק מתעמתים בזמן מלחמה, שהייתה אמורה לחול לפני 8 שנים
רשימות נוספות
נתניהו: הזנחה מדינית פגעה בהרתעה  /  איציק וולף
מחיר הנפט קפץ ל-40 דולר  /  משה ריינפלד
הלחימה בדרום לא השפיעה על המשקיעים  /  יעל פולק
עופרת יצוקה 1  /  אביתר בן-צדף
עד מתי  /  יריב מני
הפילוסופיה של הביטחון   /  אורי מילשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il