X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם לאחר ההרג נותרה השאלה:

כיצד להכריע את החמאס

הרג לא יגרום להם להיכנע צריך לפגוע בחמאס היכן שכואב לו באמת פעולה של ישראל אשר תגרום לנסיגה בשאיפות הלאומיות של הפלשתינים תהווה מבחינתם הפסד משמעותי
▪  ▪  ▪
לא להפוך את חיילינו לבשר תותחים [AP]

צריך להבין שהערך של חיי אדם אצלנו הוא שונה לגמרי מזה שאצל הערבים ובייחוד החמאס. זה שהרגנו להם יותר מ-300 איש זה אומנם כואב, אבל מבחינתם הם עדיין יכולים להיות הצד המנצח גם כאשר מספר הקורבנות שלהם יהיו פי עשרה מזה שאצלנו.
אז מה באמת יכאיב להם? כדי לענות על השאלה זו צריך קודם כל לשאול מה הדבר שהכי חשוב להם? מה הם מנסים להשיג במלחמה שלהם איתנו? ובכן, התשובה לכך היא שמטרתם היא קידום השאיפות הלאומיות הפלשתיניות, קרי - גירוש היהודים מן הארץ והקמת מדינה פלשתינית בשטחיה. הניסיון שלהם עד כה הוכיח שככל שהם אלימים יותר בסופו של יום, לאחר הפסקת אש, ישראל מתקפלת ונענית לדרישותיהם. כך הבריחה מלבנון הובילה לבריחה מעזה שהובילה שוב למלחמה בלבנון ובריחה ממנה.
מסיבה זו, כל פעולה של ישראל אשר תגרום לנסיגה בשאיפות הלאומיות של הפלשתינים, תהווה מבחינתם הפסד משמעותי יותר מזה של אבדן של כמה מאות שוטרים או מספר מפקדי צבא. הדרך ליצור הרתעה מהסוג הנדון יכול לבוא רק על-ידי כיבוש מחדש של שטחים בעזה שנסוגנו מהם. ניתן לבצע זאת מבלי לסכן יתר על המידה את חיי חיילינו, וזאת באופנים הבאים:
א) העברת האחריות של ירי הטילים מהזרוע הצבאית של החמאס אל תושבי השכונות אשר נותנים מחסה ומגן אנושי לאותם משגרים. ברגע שהם אינם מתקוממים כנגד השימוש בהם כמגן אנושי, לא ניתן לקרוא להם יותר חפים מפשע.
ב) לאחר הזמן שהוקצב להם לעזוב את בתיהם יש להפציץ מן האוויר את כל הבתים בשכונה שנתנה מחסה לירי הטילים. ייתכן שלאחר שכונה אחת או שתיים שיימחקו מעל פני האדמה, החמאס יתחיל לחשוש שהדבר יביא לאבדן התמיכה הציבורית בו ויפסיק את ירי הטילים.
צריך להבין שהריסת בתים ריקים לעולם לא תביא לגינויים בינלאומיים באותה מידה של הריגת אנשים. תמונות של שכונות שנהרסו לא יקבלו תהודה בתקשורת העולמית כמו אלו של הגופות שהיו מוטלות ברחוב לאחר ההפצצה של טקס סיום קורס השוטרים.
הרעיון להכניס כוחות קרקעיים לעזה במטרה לבצע פעולות "כירורגיות" רק כדי שלא לפגוע ב"חפים מפשע" הינו אווילי ובלתי מוסרי לחלוטין. אסור בשום פנים ובאופן להפוך את חיילינו שוב לבשר תותחים, רק כדי שלא לפגוע בנותני המחסה למשגרי הטילים כפי שהיה במלחמת לבנון השנייה.
ג) יש לכבוש את השטחים הריקים של אותן שכונות שמהן שיגרו את הטילים והן קרובות לגבול, ולהפוך אותן לרצועת ביטחון ואף להזיז את גדר הגבול בהתאם. הגבול יוזז חזרה רק לאחר תמורה הולמת מהחמאס, ולא במסגרת הפסקת אש.
במלחמת לבנון השנייה, לאחר שכל אוכלוסיית דרום לבנון כבר ברחה צפונה, שמעתי ברדיו ראיון עם אחד ממפקדי חיל האוויר, שהסביר את הקושי של המטוסים לאתר את משגרי הקטיושות בתוך הכפרים. כאשר המראיינת שאלה אותו למה לא הורסים את כל הבתים שביניהם מסתתרים המשגרים, ענה לה הקצין, שצה"ל הוא צבא הומאני ומעוניין שהחיים בדרום לבנון יחזרו למסלולם לאחר המלחמה.
נראה שעד שלא נערוך חשבון נפש נוקב וננפה מתוכנו תפישות מוסריות מעוותות שחדרו אלינו מהעולם הנוצרי במשך השנים, לעולם לא נצליח לצאת עם הישגים אמיתיים במלחמותינו.

הכותב הוא ארכיאולוג העוסק בחקר הר-הבית ועתיקותיו
תאריך:  30/12/2008   |   עודכן:  02/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד להכריע את החמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אז מה צריך לעשות?
אדם הובר  |  2/01/09 22:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הדרג המדיני הצליח להוביל מבצע מרשים ואיכותי    צה"ל הצליח תוך שלושה ימים למחוץ את החמאס    עכשיו יש להסכים להפסקת אש ולהחזיר את השקט ליישובי הדרום    המלחמה נגד החמאס לא נגמרה. יש לעשותה בתחבולות - להמתין לשעת כושר ולהכות שוב, עד הפלת החמאס
רפי פרידמן
יש לזכור כי כולם נבחנים עתה: קצינים על מדיהם ופוליטיקאים על מחלצותיהם    ערב הצבת הקלפיות ברחבי המדינה וכמבוא לדיון בוועדת חקירה - יש לכולם טענות אליבי. אל נשגה בהם. הבה נטיל ספקות    לקרייריסטים יש משרות להפסיד. לנו - האזרחים - יש חיים שעליהם איננו מוכנים יותר להמר
מנחם ברוד
דווקא עכשיו צריך לקום באומץ ולומר את האמת: הטרור העזתי לא ייפסק כל עוד נהיה תקועים בתפישה שמישהו אחר יעשה את העבודה במקומנו
עו"ד אברהם פכטר
התגובה הנמרצת של צה"ל במהלך פתיחה שכולו הפתעה והטעיה – הצליח    אסור להיכנס לאופוריה, אסור להפסיק את הלחץ והמחץ שהם עיקרי המערכה - והם שיביאו לבסוף את התוצאות המקוות - הסדר חדש כולל החזרתו של שליט    יש להמשיך במבצע עד שחמאס יגיד - רוצה אני    אסור לכבוש את עזה – יש לכתוש אותה, לפרק את התשתיות ולחזור בשלום
קובי לירז
בידינו הזדמנות בלתי חוזרת ואולי אחרונה לסובב את גלגל הקיצוניות האיסלאמית לאחור. תבוסה של החמאס בעזה תפיח תקווה חדשה בלב העולם החופשי והמתונים במזרח התיכון, שניתן להביס את הקיצוניות האיסלאמית בכל מקום    לניצול ההזדמנות אנו זקוקים רק לדבר אחד – מנהיגות נחושה שתדע להתעלות לגודל המשימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il