X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם סממן של הרהור במגמת הפוגה בקרבות ייחשב להישג דרמטי של החמאס
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אין הכרח בידע צבאי ובמומחיות אסטרטגית כדי להכיר בעובדה כי החמאס מגלה תעוזה ומפגין איתנות בהתמודדות מול ישראל. דומה כי מי שציפה כי ישראל הפנימה את לקחי מלחמת לבנון השנייה עומד כמשתאה נוכח המיומנות שמגלים אנשי הזרוע הצבאית של חמאס בהטמעת לקחי החיזבאללה ממלחמת קיץ 2006.
חמאס מתגלה כיישות אמינה שיש כיסוי להצהרות הנתפסות על פניהן כראוותניות ונטולות בסיס. והרי רקטות הארגון שוברות שיאי טווחים מיום ליום ודי בשיגור רקטה אחת לטווח המתקרב כדי 50 ק"מ כדי לחולל איום מתעצם כלפי נתח נוסף של האוכלוסיה האזרחית בישראל.
המסקנה מכך ברורה למדי, חיל האוויר לא הצליח לפגוע ולו במקצת שדרת הפיקוד של חמאס ולא פחות מכך, רוב רובה של הזרוע הצבאית של הארגון נותרה זמינה ובכשירות מבצעית.
מהבחינה הדוקטרינארית הוכח שוב כי ארגון טרוריסטי פרה-צבאי אינו מושפע כמעט מהיקף הקורבנות בשטח גזרתו; יתר על כן, ייתכן כי החמאס דווקא שואב משנה מוטיבציה בנתונים כאלה, זאת לצד הניצול ההסברתי המרשים של מינוף הקורבנות וההרס בכלי התקשורת הבינלאומיים.
מכל בחינה מסתמן כי גם סממן של הרהור בהפוגה או הפסקת אש ייחשב להישג דרמטי של החמאס, במימדים העשויים להאפיל אף על הישגי חיזבאללה מול צה"ל בשנת 2006. מצב היפותטי זה טומן בחובו השלכות מרחיקות לכת למדי מהיבט שחיקת מימד ההרתעה האזורית של ישראל במקום שיקומו, ובה בשעה, עיצוב הילת ניצחון לארגון החמאס. אחרי הכל, המזרח התיכון מושפע במידה רבה מעולם מושגים של דימויים והללו, למרבה הצער, אינם משחקים לטובתה של ישראל.
בנסיבות הנוכחיות, ניכר כי גם הציבור הישראלי תוהה מה קורה בעצם לצה"ל ולקברניטיו, והכיצד הגענו עד הלום. האופוריה היחסית שפקדה רבים מן הישראלים בעקבות מפגן התקיפה של חיל האוויר מיום הלחימה הראשון כבר פינתה מקומה לחרדה מתעצמת, לא רק מפחד רקטות החמאס אלא גם מגמגום המנהיגות הישראלית. זוהי בהחלט מגמה מדאיגה לכל דבר ועניין.
במקום להתבשם מהצלחת ה"הפתעה" האופרטיבית במהלך הפתיחה של המערכה ולהשתבח מהישגיו (הדלים למדי, יש להודות) של מערך ההסברה המשולב, ראוי שמקבלי ההחלטות יידעו לנווט את עוצמתו של צה"ל להשגת מטרות היסוד של מדינה ריבונית.
היתרון הכמותי והאיכותי של צה"ל ובפרט העליונות האווירית הנהנית מהעדר כל סוג של איום כלפיה, מייצרת נתונים משופרים להנחלת מסרי לוחמת מודיעין ברורים כלפי האולוסיה הפלשתינית ברצועה. עד כה מתעלמים גורמי הביטחון מן הכורח בקיומה של יכולת שידור רדיו בשפה הערבית כלפי אוכלוסיית היעד. הטלת כרוזים הוכחה כדרך בלתי מספקת להעברת מסרים לצד שכנגד, ובכך נשמט מידינו סוג של מכפיל כוח, שערכו לא יסולא בפז.
לעניין זה משמעות בלתי מבוטלת גם נוכח הצטברות עדויות בדבר רצונו של הרוב הדומם ברצועת עזה בנפילת משטר החמאס, לא מעט בגין הזיכרונות הטריים למדי של מעשי הזוועה של אנשי הארגון כלפי מאות פעילי פתח ברצועה.
החמצה ישראלית נוספת אינה אלא סוג של תבוסה, בפרט כאשר קברניטי מערכת הביטחון טרחו "לפמפם" באוזנינו כי צה"ל תכנן לפרטי פרטים את המערכה מול החמאס, להבדיל מנתוני ה"שליפה" של מהלכי הפתיחה של מלחמת לבנון השנייה.
במקום ליפול שבי לרגלי היוזמה להפוגה "הומניטארית" מבית היוצר של שר החוץ הצרפתי, שעיתויה חסר שחר מן הבחינה הישראלית, יהיה על צה"ל לנצל את מכלול היתרונות מהם הוא נהנה ולממש ללא כל דיחוי נוסף, את אגרוף הכוח שנפרש לאורך גבול רצועת עזה.

לפרסום דחוף
הכותב הוא אל"מ ( בדימ.) לשעבר קצין בכיר באמ"ן
תאריך:  31/12/2008   |   עודכן:  31/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק צויג
הרג לא יגרום להם להיכנע    צריך לפגוע בחמאס היכן שכואב לו באמת    פעולה של ישראל אשר תגרום לנסיגה בשאיפות הלאומיות של הפלשתינים תהווה מבחינתם הפסד משמעותי
יואב יצחק
הדרג המדיני הצליח להוביל מבצע מרשים ואיכותי    צה"ל הצליח תוך שלושה ימים למחוץ את החמאס    עכשיו יש להסכים להפסקת אש ולהחזיר את השקט ליישובי הדרום    המלחמה נגד החמאס לא נגמרה. יש לעשותה בתחבולות - להמתין לשעת כושר ולהכות שוב, עד הפלת החמאס
רפי פרידמן
יש לזכור כי כולם נבחנים עתה: קצינים על מדיהם ופוליטיקאים על מחלצותיהם    ערב הצבת הקלפיות ברחבי המדינה וכמבוא לדיון בוועדת חקירה - יש לכולם טענות אליבי. אל נשגה בהם. הבה נטיל ספקות    לקרייריסטים יש משרות להפסיד. לנו - האזרחים - יש חיים שעליהם איננו מוכנים יותר להמר
מנחם ברוד
דווקא עכשיו צריך לקום באומץ ולומר את האמת: הטרור העזתי לא ייפסק כל עוד נהיה תקועים בתפישה שמישהו אחר יעשה את העבודה במקומנו
עו"ד אברהם פכטר
התגובה הנמרצת של צה"ל במהלך פתיחה שכולו הפתעה והטעיה – הצליח    אסור להיכנס לאופוריה, אסור להפסיק את הלחץ והמחץ שהם עיקרי המערכה - והם שיביאו לבסוף את התוצאות המקוות - הסדר חדש כולל החזרתו של שליט    יש להמשיך במבצע עד שחמאס יגיד - רוצה אני    אסור לכבוש את עזה – יש לכתוש אותה, לפרק את התשתיות ולחזור בשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il