X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המלחמה בעזה היא רק דוגמה אותנטית לצליעתה של התעמולה הישראלית אל מול התעמולה הערבית המוצלחת
▪  ▪  ▪
תועמלנים פלשתינים רהוטים [צילום: AP]

ככל שהשקר גדול, בוטה וגס יותר, כך הוא נאמן יותר על הציבור ויאמינו בו יותר אנשים - אימרה זו, מבית מדרשו של גדול התועמלנים, יוזף גבלס, שר ההסברה הנאצי, משמשת מוטו ונר לרגליהם של התועמלנים הערביים במערכתם נגד ישראל ברחבי העולם.
סוד גלוי הוא שישראל לא מצליחה להתמודד אל מול התעמולה הערבית הארסית והמתוחכמת כל כך. מאז ומתמיד עלה בידי התועמלנים הערבים לעשות שמות בהסברה הצולעת והמגמגמת שלנו, מבלי שהצלחנו להזים ולהדוף אותה - לא בימי שלום, ועל אחת כמה וכמה לא בימי מלחמה.
הנזק שנגרם לתדמית הישראלית הוא לאין ערוך. למרבה הצער גם בלתי הפיך. וכך, מתנהלת לה השנאה היוקדת, המזינה את התעמולה הערבית, בעטיפה תמימה של תועמלנים רהוטים ומשכילים, השולטים שליטה מוחלטת באמנות תקשורת ההמונים. אלה הצליחו ליצור לעצמם תדמית הרחוקה שנות-אור מזו של האימאמים המזוקנים, הקוראים באופן גלוי ל"שחיטת הכופרים". שרת הקבינט הפלשתיני לשעבר, חנאן עשראווי, או דוברו לשעבר של אש"ף ויועצו של ערפאת, סברי ג'רייס, הם רק שתי דוגמאות מובהקות לתועמלנים מוצלחים שכאלה.
תעמולה מתוחכמת
רשת השידור הטלוויזיונית-לוויינית, "אל ג'זירה", למשל, זוכה לא רק לתהודה, אלא גם לאהדה מופגנת ברחבי העולם הרחב. תחנתה שבדוחה, בירת קטר, אינה נרתעת מלהיכנס אפילו ללוע הארי הישראלי, לראיין בכירים בממשלת ישראל וקצינים בכירים בצה"ל. אלא שעם "בישול" ארסי וסיקור חד-צדדי ומגמתי מצליחים אנשיה להפוך את הקערה על-פיה ולהצטייר כצודקים. מראות הקטל של צילומי ההפצצות האוויריות בעזה עושים גם הם את שלהם ברשתות הטלוויזיה העולמיות, בעוד שצילומי ירי הרקטות הפלשתיניות נגנזים, כאילו לא היו. גם הסבריהם של אנשי דובר צה"ל, של שגרירת ישראל באו"ם ושל אישי-ציבור ישראלים, אינם זוכים לתהודה כלשהי.
במרוצת 60 שנותיה של ישראל נראה, אומנם, מפעם לפעם, הבזק של אור בקצה המנהרה החשוכה כל כך. תור הזהב של התעמולה הישראלית היה בשנותיה הראשונות של המדינה, כאשר אבא אבן, אז שגריר ישראל באו"ם, הצליח בכושרו הרטורי המיוחד להזים, בזה אחר זה, את דברי הבלע הערביים ולהרשים בדבריו הנחרצים את נציגי אומות העולם.
את מספרם של מסבירים לאומיים מוצלחים שכאלה אפשר למנות כיום על אצבעות כף יד אחת בלבד. גם אלוף חיים הרצוג, לימים נשיא המדינה, והשגריר היוצא של ישראל באו"ם, דני גילרמן, הם שתי קרני אור יחידות, שהצליחו להאיר את עיני העולם בצדקתנו.
אלא שאין די בכוחם של מתי המעט האלה כדי להילחם בתעמולת השקר הערבית. רשתות-שידור עוצמתיות, כמו ה"סי.אן.אן" האמריקנית, ה"בי.בי.סי." האנגלית ו"אנטנה 1" הספרדית, נשלטות כיום בידי תועמלנים ערביים דומיננטיים, המצליחים לרמוס ברגל גסה את קולה הצודק של ישראל.

תאריך:  11/01/2009   |   עודכן:  11/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסברה ישראלית מגמגמת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כששגרירה היא מאנשי בצלם
לואיס קרול  |  11/01/09 12:38
2
עוד הצלחה למסע ההסברה של ל"ת
ציפי ליבני ומשרדה  |  11/01/09 12:44
3
העולם מקשיב למי שהוא מעוניין
דינ-טל  |  11/01/09 12:46
4
ליבני בחרה לאו"ם נציג עם השקפת
בצלם/שלום עכשיו  |  11/01/09 14:56
5
שינוי מסר הסברתי
ר.ג  |  11/01/09 15:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
"אי אפשר לטעון כי האפליה נובעת מסיכון ביטחוני, כביכול, שמסכנים ערביי ישראל את המדינה, ראי את מצב הבדווים"    ראיון עם עו"ד פאטמה אלעוג'י (חלק ב')
ענבל בר-און
ערבות בנקאית יעילה יותר מחיטוט מיותר בחיי הדייר    כשבעל הדירה הוא בעל בניין (או כמה) האיזון משתנה    ראיון עם ד"ר מיכל טמיר
עו"ד משה מכנס
רונאל פישר מתגלה כמנחה שאינו מתאים לתפקידו, בהציגו עלגות, התנסחות גסה וירודה ושוביניזם גברי עלוב
עו"ד יוסי דר
דליה דורנר מאשרת לכל המעוניינים, שלבית המשפט העליון יש אג'נדה פוליטית. אומנם אג'נדה שאינה לפי רוחה ולפי רוחם של הקרמניצרים, אבל בכל זאת אג'נדה פוליטית
מוטי היינריך
אם נקצין את ההיגיון העקום, הרי שכדאי (כלכלית) להתפלל לגשם של טילים מסוריה ומלבנון שיהרסו את תל אביב    מלחמה הורסת עושר קיים, עושה אותנו עניים יותר. יש כמובן שמרוויחים ממלחמה כמו הזגגים ויבואני הזכוכית – אבל זו בדיוק התמונה החלקית, ועוד טרם דיברנו על הרס של הון אנושי    מלחמה מייצרת הרס ולא עושר ושגשוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il