X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יוזמת משרד הפנים לצמצום מספר מקומות החניה שפורסמה לאחרונה מבורכת, אולם אליה וקוץ בה התקנים למקומות חנייה מעודדים את כולנו לסוע ברכב פרטי ובכך מזהמים את האוויר, משתלטים על הרחובות ומדרדרים את הכלכלה
▪  ▪  ▪
יותר מדי חניה, פחות מדי חברה [AP]

המדינה צריכה להשקיע במקומות בהם יש לה השפעה ישירה ולא עקיפה, כלומר ב"מרחב הציבורי" בערים. הרחובות שהיו שייכים לכולנו כמרחב ציבורי, הפכו במהלך 20 השנים האחרונות לכבישים מסוכנים המיועדים רק לרכבים ממונעים. הגינות הציבוריות שתוכננו להיות ירוקות-עד הפכו לאזורי חיץ מוזנחים בין תנועת הרכבים המסוכנת ומזהמת לבין האנשים; מבני הציבור ישנים וקטנים בתוך מגרשים ענקיים ומוזנחים, הסגורים בתוך גדרות ושערים ורוב שעות היממה סגורים לכולם.
התקנים למקומות חניה - בין אם למשרדים ומסחר ובין למגורים, גבוהים מדי, ומעודדים את כולנו לנסוע ברכב פרטי ממקום למקום וכך לכל אחד מאיתנו יש מקום חניה גם בבית וגם במשרד וגם חלק חניה במרכזים המסחריים וכן הלאה. תקנים אלו גורמים לכך שלא ניתן לבנות עיר בצפיפות אורבנית מינימלית, מייקרים את מחירי הבינוי עקב ירידה לחניונים תת-קרקעיים יקרים ביותר, יוצרים כבישים רחבים לכלי רכב רבים ומובילים לזיהום אויר קשה.
בשנים האחרונות, הערים הפכו את הרחובות לכבישים. במקום מקום מפגש לאנשים הפכו למקום מפגש למכוניות. הרחובות בערים ננטשו וכך גם המסחר, והעזובה השתלטה על מרכזי הערים. מרכז העיר נעזב לטובת שכונות חדשות וכך נוצר מעגל קסמים. המוביל להגירה ממרכזי הערים לפריפריות.
הורדת כמות החנייה תביא לצמצום כלי הרכב ולאפשרות להצר את החלק ברחוב שבו נוסעות המכוניות, להרחיב את המדרכות ולעודד הולכי רגל. מעבר לעניין הבטיחותי, יש בכך הורדה משמעותית של זיהום אויר, יותר ביטחון פיזי, יותר מקום לעצים ולאנשים, לספסלים לשבת, לירק.
כל עוד יש יותר מכוניות יש יותר רעש, יותר זיהום, כבישים יותר רחבים, מדרכות יותר צרות. פחות מקום להולכי רגל. כך ברגע שהרחובות יהיו מקום יותר נעים להתהלך בהם, יהיו בהם יותר אנשים והמסחר יתעורר ואנשים ירצו לחיות ברחובות.
עם זאת, יש בעיה עם התקנות החדשות בכך שאינן מציעות שינוי משמעותי במקומות החניה למגורים. תקן חניה למגורים תואם את שטחי הדירות והוא עומד בין 1.5 ל-2 מקומות חניה ליח' דיור וזה יותר מדי, שכן זה גורם ליזמים לבזבז המון כסף על פתרונות חניה יקרים מאחר שהבניה לעומק מעלה את מחירי הדירות בצורה משמעותית, והדבר מעורר בעיות תשתית.
מדינת ישראל משקיעה מיליארדים כל שנה בסובסידיות לחברות אגד ודן ולא דורשת מהן כמעט כלום. תפקידן של אגד ודן תמורת המיליארדים הוא לשמר את המערכת המסואבת, לא יעילה, לא זמינה, לא מתאימה לצרכים שלנו. הגיע הזמן לעשות שינוי משמעותי ולהשקיע את אותם המיליארדים רק לחברות שיהיו מוכנות להתחיל בתכנון וביצוע של תחבורה ציבורית ירוקה ומקיימת.
אנשים שיצטרכו פחות רכבים יוכלו להרשות לעצמם עוד חדר. ברגע שניתן תחבורה ציבורית יעילה ונקיה בעיר נוכל להרחיב מחדש את המדרכות, לשתול בהן עצים, לתת ספסלים, להחזיר את האנשים למקום שבו הם אמורים להפגש ועסקים יפרחו וכך יחזרו לגור במרכזי הערים כי יהיו בהם יותר הזדמנויות.
פחות מקומות חניה ויותר תחבורה ציבורית ישפיע על צפיפות הערים וכך יותר אנשים ירצו להתגורר במרכזי הערים דבר שישפיע במישרין על חוזקה של הכלכלה. בנוגע לשלב המעבר, תהא זו טעות להקצות יותר מקומות מהמקסימום, כי להווה ידוע שאין דבר ארוך טווח יותר מהזמני.

תאריך:  25/01/2009   |   עודכן:  25/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לצמצם את מקומות החניה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קודם שתשופר התחבורה הציבורית
איתן  |  25/01/09 19:42
2
בואי נתחיל עם שיפור השרות ולא
גדעון אמיר  |  25/01/09 19:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
סיכום מלא ומפורט של משנתו המנומקת של גדעון לוי שתפטור אותנו אחת ולתמיד מקישקושי הבליו
רו"ח חננאל ובר
מאז ההינתקות, החטא הלאומי הגדול, אין גשם בארץ הזו! האם זה מקרי? האם זה מקרי שבדיוק שנה לאחר אותו גירוש בא עלינו גירוש בצפון באמצעות מלחמת לבנון השנייה? והאם זה מקרי שרוב רובם של מנהיגי העם שיזמו, או תמכו, או ביצעו את אותו גירוש נענשו קשות?
מדלן גולדשטיין
לתות השדה יש איכויות קוסמטיות לעור הפנים והגוף וכן ערך תזונתי ובריאותי רב    השורשים שבו אף משמשים לטיפול באקזמה, כיבי עור, ואפילו כאבי שיניים
יוני בן-מנחם
העימות הצבאי הבא של ישראל נגד החמאס הוא רק שאלה של זמן. המחלוקות הפנימיות בחברה הפלשתינית והפיצול בתוך העולם הערבי סייעו לישראל במבצע "עופרת יצוקה". האינטרס של ישראל הוא שהמחלוקות האלה יימשכו כל עוד לא הושג שלום באזור
שרון ברקוביץ
שנת 2009 באופן כללי תביא יותר הרמוניה ושלום בין העמים    שנת השור צריכה להביא לשינוי ורענון בהנהגת העולם, מנהיגים שייתנו תשומת לב רבה לסביבה, לכלכלה, ולשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il