X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוך כדי הלחימה בעזה הוציא חמאס להורג 16 פלשתינים ופצע בירי ובאלימות עשרות נוספים בטענה ששיתפו פעולה עם ישראל אחד הנרצחים היה בעבר תחקירן של ארגון בצלם, ששימש במקביל כסוכן שב"כ והיה מקרוב לגורמי טרור בשנת 2000 נעצר תחקירן אחר של בצלם שהיה פעיל בחזית העממית
▪  ▪  ▪
[ארכיון: AP]

במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה הוציא ארגון חמאס להורג לפחות 16 פלשתינים, אשר נחשדו, לטענתו, בשיתוף פעולה עם ישראל. עיון ברשימת החיסול של חמאס מגלה כי אחד מהם היה חיידר ראנם, אשר נרצח בידי פעילי חמאס ב-7 בינואר 2009. חיידר ראנם (תעתיק - חידר ע'אנם) שימש במשך כשנה תחקירן בארגון בצלם עד למעצרו בשנת 2002 ע"י מנגנון הביטחון המסכל. בחקירתו הסתבר כי היה סוכן שב"כ בין השנים 1996-2002 ועמד בקשר הדוק עם פעילי טרור בכירים שאף התארחו בביתו.
לאחר שסיים את לימודיו האקדמיים באוניברסיטה האיסלאמית בשנת 1986 עבד חיידר בישראל במשך חמש שנים ובכלל בתחום העיתונות וזכויות האדם. על-פי עדותו הוא החל לעבוד עם המודיעין הישראלי ב-1996 עת גויס בכיסוי של עיתונאי, ולאחר מכן נאלץ, לדבריו, תחת איום, להמשיך לספק מידע. בתחילה נדרש לדווח על הלך הרוח ברצועת עזה ועמדותיהם של אישים ברשות הפלשתינית ובאופוזיציה. לצורך זה היה עורך ראיונות עיתונאיים עם פעילי טרור ובין היתר ניסה, ללא הצלחה, לקיים פגישה עם מוחמד דיף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס.
אישורי הכניסה לישראל שהונפקו במסגרת עבודתו בארגון בצלם איפשרו לו להגיע לפגישות בישראל עם מפעיליו בשב"כ. בפגישות אלה הועברו לו סכומי כסף עבורו ועבור חלוקה לסוכנים אחרים באמצעות הטמנה בקופסאות סיגריות ופחיות קולה במקומות מוסכמים ולא מעוררי חשד. מנגנון הביטחון המסכל טען כי מידע שהעביר חיידר ראנם לישראל, הביא לחיסולו של ג'מאל עבד אל-ראזק, מראשי גדודי חללי אל-אקצה ובכירים נוספים בארגוני הטרור הפלשתינים. נגד חיידר נפתח הליך משפטי ברשות הפלשתינית שמעולם לא הסתיים ולאחר זמן דווח שהוא נראה חופש מחוץ לכותלי בית הסוהר.
ענת בילצקי, בעת שכיהנה כיו"ר הנהלת בצלם (וכיום חברת הנהלה בכירה) שיבחה בראיון לעיתון The Brooklyn Rail (יוני 2004) את איכות המידע שאסף ראנם עבור בצלם ומסרה פרטים נוספים על הפרשה, כמובא להלן:
"נהגנו לעשות את כל עבודת השטח בעצמנו, ואולם הגענו להבנה כי איננו יכולים להשיג את מה שרצינו, ולכן חיפשנו פלשתינים העובדים בשטחים הכבושים... יש לנו שבעה עובדים כאלה בכל אחת מהערים הגדולות בפלשתין. חיידר ראנם שהיה מרפיח, (עבד) בעזה, שהינו המקום הגרוע ביותר על פני כדור הארץ. הוא הביא לנו מידע טוב מאוד, אך לפתע בחודש יוני 2002 קיבלנו מידע שהוא נעצר ע"י כוח משטרה מסוים שם. הוא נעצר על היותו משתף פעולה, על שיתוף פעולה עם מנגנוני הביטחון הישראלים".
"בתחילה דרשנו בתוקף לשמור על זכויות האדם שלו, רק על-מנת לוודא שהוא לא יוצא להורג או יבוצע בו לינץ' בכלא... בשלב הראשון אמרנו שהוא חף מפשע וטענו, כי צריכה להתבצע חקירה והליך חוקי... אחד מחברי ההנהלה שלנו (של ארגון בצלם) שהינו עו"ד פלשתיני הלך לבקר אותו, וחיידר הודה שהוא עבד עבור השב"כ. הוא ציין (שמות של) אנשים אשר לאחר מכן חוסלו. אשר על כן, כאשר הוא הודה על דברים אלה, כל מה שיכולנו לעשות הוא לדרוש משחק הוגן, הליך חוקי וכולי".
"... מוזר הוא שחיידר עדיין צריך לעמוד למשפט. הייתה התחלה של משפט כלשהו, במהלכו הוא הודה באשמה, אך המשפט מעולם לא הסתיים. לא היה גזר דין. הוא נמצא בכלא בעזה ולפני מספר חודשים מישהו אמר שבמהלך שעות היום הוא (חיידר) הולך ברחוב ובלילה הוא חוזר לישון בכלא. אני הנחתי שבשנייה שהוא ילך מחוץ לכלא מישהו יירה בו. הסתבר, כי לאחר (מתקפת) ה-11 בספטמבר הייתה שמועה שהתרוצצה ולפיה לאל-קאעידה יש פעיל בעזה. נראה שחיידר דיבר על כך, יתכן שזה נכון ויתכן שלא, שהוא היה פעיל אל-קאעידה. עכשיו הוא גיבור מקומי".
במאי 2000 נעצר ע"י השב"כ עבד אל-רחמן אחמד, תחקירן שטח נוסף של בצלם וב-3 ביולי הוא הועבר למעצר מנהלי של 40 יום. גורמי ביטחון ישראלים הגדירו את אחמד "פעיל צבאי בכיר" ועיתון "אל-שרק אל-אווסט" תיאר אותו כ"חבר הוועדה המרכזית של החזית העממית". העיתון "טיים" דיווח בשעתו, כי כבר משנת 1994 נעצר אחמד מספר פעמים ע"י שירותי הביטחון של ישראל.

תאריך:  26/01/2009   |   עודכן:  25/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעשיית החיסולים של חמאס
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
איפה היו אנשי בצלם???
אדם הובר  |  26/01/09 16:57
2
[ב]צלם מסתמכים על טרוריסטים?
חחח  |  26/01/09 17:21
3
אז דה פאקטו - בצלם ממנת טרורסט
אסרסון  |  26/01/09 18:00
4
צריך לירות בכל אנשי בצלם גם פה ל"ת
'קדגכדגכ  |  26/01/09 18:02
5
האיש היה סוכן שב"כ ולא טרוריסט
יודע לקרוא  |  26/01/09 18:46
 
- [ב]צלם זה ארגון פוליטי!!!
חחח  |  26/01/09 19:48
 
- למה זכויות אדם זה עניין שמאלני
יודע לקרוא  |  26/01/09 21:08
 
- דיווח חצי אמת, גרוע משקר
א מ רול  |  26/01/09 23:14
6
אתה לא שמאלני,אתה חמסניק.....
י.ש  |  26/01/09 21:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' ציון בן-רפאל
מטרת המאמר הינה ליידע נשים העומדות בפני החלטה או המלצה לעבור כריתת רחם לבחון את מצבה מול הגישות החדשות והמידע העדכני המאפשר להימנע מכך
עו"ד אברהם פכטר
החלטת בג"צ המבטלת את פסילת המפלגות הערביות אך במיוחד את בל"ד - היא החלטת כל אזרחיה ולא הכרה במדינה, כיהודית וציונית. רק שופט אחד מתוך 9 בעל כיפה סרוגה, היה בעד פסילת בל"ד - וזה אומר דרשני. נמאס להיות "אור לגויים" - נהיה קודם אור ליהודים
אביתר בן-צדף
מסוממת השלום, התופסת עדיין את כס שרת החינוך, פסקה, שיש להתאים את הזמר העברי לפמיניזם המשתולל שלה    יולי תמיר אינה שורפת שירים, אלא גודעת אותם    האם זה חלק ממלחמותיה ארוכות השנים בעד האג'נדה שלה?    האג'נדה שלה, דרך אגב, כוללת גם הגנה על המנהג הנורא של מילת בנות
ד"ר רון דבי
ממה היא נגרמת ומה הם תסמיניה?    האם נפוצה יותר בקרב גברים העובדים עבודת-כפיים או שמא בקרב נשים?    ומהו הטיפול לתסמונת?
אביתר בן-צדף
אז מה היה לנו?    הרבה רעש וצפצופים    כעת המצב חמור יותר מאשר לפני המבצע    מדינת ישראל החליטה לחדש חידוש בתולדות המלחמות - להילחם באויב תוך הפקרת זירת ההסברה    חודשו ההברחות מסיני במנהרות לתוך רצועת עזה    מאמר אחרון... להפסיק לרגע את הצהלות - רק בסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il