X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בפיצול האישיות שלה נקרעת טורקיה בין האינטרסים הצבאיים והתיירותיים שלה לבין מחויבותה הדתית-לאומית לעולם המוסלמי
▪  ▪  ▪
ראש ממשלת טורקיה, טייפ ארודאן [AP]
החשש ממשבר חמור ביחסינו עם הטורקים הופך עתה יותר ויותר לעובדה מוגמרת. גל ההפגנות העוינות נגדנו על מה שחוללנו לפלשתינים בעזה, הביא לכך שיהודי טורקיה פוחדים כיום לצאת לרחובו, פן יבולע להם

על חשיבותה של טורקיה לישראל אין צורך להכביר מילים. זו לא נמדדה, מעולם, רק בשלל מלונותיה האטרקטיביים, גם לא בשווקיה הקורצים, או בקלאבים המפתים שלה. אפילו לא כאשר הייתה, עדיין, גן-עדן למהמרים ישראלים. עבורנו היא הייתה תמיד הרבה מעבר לזה.
מקומה המרכזי של טורקיה בצומת המזרח התיכון היא הנותנת. הוא גם זה שמקנה לה את חשיבותה האסטרטגית הרבה. לארצות-הברית, בעלת-בריתנו הגדולה, שימשה טורקיה, עוד בימי המלחמה הקרה, בסיס-הגנה ובלימה מפני איום-פלישה סובייטית אפשרית למזרח התיכון. לישראל, לעומת זאת, היא שימשה עוגן-הצלה במקרה של איום סורי עליה.
ברבות הזמן הפכה טורקיה לבעלת-בריתן הצבאית של שתיהן. אבל, יחד עם זאת, אסור לשכוח שטורקיה היא, בסופו של דבר, מדינה מוסלמית. בתור שכזו, היא אינה יכולה להתכחש למחוייבותה לעולם הערבי, כחלק אינטגרלי ממנו. המשטר החדש בטורקיה הקצין את הפאן-ערביזם הזה, על גבה של ישראל.
מלחמת "עופרת יצוקה" רק הוסיפה שמן למדורה, הבוערת כבר בלאו הכי, ובאורח ברור העמידה את הטורקים לצידם של "הפלשתינים הסובלים".
העימות החריף של ראש ממשלת טורקיה, טייפ ארדואן, עם הנשיא פרס, בוועידת דאבוס, שהאשים את ישראל ברצח ילדים, היה רק הקש ששבר את גב הגמל ועוד סימפטום ברור ליחס הטורקי העויין כלפינו.
עובדה מוגמרת
החשש ממשבר חמור ביחסינו עם הטורקים הופך עתה יותר ויותר לעובדה מוגמרת. גל ההפגנות העוינות נגדנו על מה שחוללנו לפלשתינים בעזה, הביא לכך שיהודי טורקיה פוחדים כיום לצאת לרחובו, פן יבולע להם. הגיעו הדברים לכך שאפילו התיירות הישראלית השוקקת לטורקיה נעצרה, וחלה גם עצירה כמעט-מוחלטת בהזמנות-נופש של ישראלים לטורקיה בחופשת הפסח הקרובה. מעבר לכך, נוצר בימים אלה חשש כבד לגורלן של עסקות הנשק הגדולות בין שתי המדינות ולאימונים הצבאיים המשותפים שלהן. אלה עלולים, ככל הנראה, להיתקל בקשיים לא מעטים.
כך או אחרת, אין זאת כי אם הטורקים ירו לעצמם ברגל. בסופו של דבר נחשבה התיירות הישראלית השוקקת לטורקיה מקור-לא-אכזב להכנסותיה ושכרה רק יצא בהפסדה. אפילו הגרמנים - מקור-הכנסתו העיקרי של ענף התיירות הטורקי - כבר נרתעים מלבוא לשם. אלה אינם מסתירים את רגשי האיבה שלהם למיעוט הטורקי הגדול בארצם. זה הרי דחק את רגליהם של גרמנים רבים ממקומות-עבודתם, ולו רק מעצם היותו כוח-עבודה זול כל כך.
ולא נותר לנו אלא להתייחס לטורקיה כאל מדינה הסובלת מסכיזופרניה מואצת. כזו שנקרעת בין האינטרסים הצבאיים והתיירותיים שלה עם בעלות-בריתה, וישראל בכללן, לבין מחויבותה המוחלטת לעולם המוסלמי, שהיא, בסופו של דבר, חלק אינטגרלי ממנו. וכל עוד לא ניתן לגשר על הפער הסכיזופרני הזה - בל יהי חלקנו עימה.

תאריך:  02/02/2009   |   עודכן:  02/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האבחנה: סכיזופרניה טורקית מואצת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אם ארדואן חולה בסכיזופרניה אז
דני דין  |  2/02/09 10:18
2
שימוש שגוי במונחים מקצועיים
ע. סובול  |  2/02/09 10:42
3
בעיקר טימטום וחמסנות ישראלית
גכק'רק'4322  |  2/02/09 15:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
האח אלי לבני צודק: "אל תשתמש ציפי בשם הורינו במערכת הבחירות"    אבל היה עליו לומר לה יותר מזה: "אחותי, סטית מדרכם של אמא שרה ואבא איתן וחבריהם לאצ"ל, התנערת מן המורשת הלאומית, קיבעת את עצמך שמאלה מן המרכז, את וחברייך שפרשו מהליכוד, אל תוליכי שולל את הבוחרים"
שרית ילוב
מן הרגע שבו הסתמן בנימין נתניהו כמנהיג, עמדה התודעה הישראלית במתקפה פסיכולוגית בלתי פוסקת ורבת חזיתות, שתכליתה - פיתוח תיעוב אוטומטי, עוקף אינטליגנציה, כלפי האיש. עם פרוץ הקאמבק של שטיפת המוח - מובאת בזאת סקירה של טכניקות תקשורתיות להַתְעָבָת מועמד אפקטיבי להנהגה
דניאל פרדקין
בקונצרט התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוח ליאון בוטשטיין, ברהמס היה מלא אנרגיה וטראגיות, דבוז'ק היה דרמטי ומלהיב ו"יופיטר" של מוצרט היה גדול כמו הקתדרלה של קלן
טל רבינוביץ'
במשפט הישראלי גניבת זרע זיכתה אבות בעל כורחם בפיצוים בין היתר בשל היות גניבת זרע 'תקיפה'    האמנם?    מאמר ראשון בסדרה
ענבל בר-און
התנגדות גורמים מן השמאל ומן האקדמיה למינויה של שרביט כמרצה למשפט בינ"ל בפקולטה למשפטים בתל אביב עורר את הנהלת הפקולטה להגן על הפלורליזם    את אולמרט זה לא סיפק והוא איים בסגירת הברז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il