X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה בדיוק ההבדל בין תקרה לגג? למה הכוונה כאשר רשום במפרט המכר כי התקרות יהיו מבטון מזוין ואילו הגג יהיה קונסטרוקציות של עץ וכיסוי רעפים?
▪  ▪  ▪

האם כאשר רשום במפרט המכר כי התקרות יהיו מבטון מזוין ואילו הגג יהיה קונסטרוקציות של עץ וכיסוי רעפים, אז הכוונה היא שמתחת לקונסטרוקציות העץ ולכיסוי הרעפים יותקנו לוחות גבס או רשת אקספנדיט [טיח על רשת פלדה] - או שמא מכיוון שרשום במפרט תקרות בטון - הכוונה היא שמתחת לקונסטרוקמיות תהיה תקרת בטון מזוין?
בית המשפט העליון נתן דעתו בנושא האמור, בערעור אזרחי 5232/99 סלמן ואחרים נגד בן-אבו בע"מ ואחרים, פסק דינו של כב' השופט א' מצא מיום 24 אוק' 2001.
במפרטים של הדירות נכתב כדלקמן:
"תקרות: חומר בטון מזוין".
"גג הבניין: חומר - קונסטרוקציית עץ ורעפי בטון".
בפועל, ביצע הקבלן את הבניינים, כך שבכל התקרות של בית יחיד - נוצק בטון מזוין, אך התקרה שמתחת לגג הרעפים - לא בטון מזוין הייתה, אלא רביץ, מתוך פרשנות והבנה כי היא חלק מגג הבניין.
לאמור, בשני מפלסים ראשונים נוצקו תקרות בטון מזוין, ובמפלס השלישי, זה שמתחת לגג הרעפים, הותקנה תקרת רביץ קלה.
בית המשפט לא קיבל פרשנות זו של הקבלן, ופסק:
"הלוא במפרט נאמר במפורש כי התקרות (לשון רבים בצירוף ה' הידיעה) תיבנינה מבטון מזוין, ולא נתחוור לנו על יסוד מה מבקשת המשיבה (החברה הקבלנית - אב"ע) כי נקרא הוראה זו כמטילה עליה חובה רק ביחס לתקרות שני המפלסים הראשונים. כן לא מצאנו יסוד לטענתה, כי במפלס העליון לא התחייבה לבנות תקרה כלשהי, ומכל מקום לא התחייבה לבנות תקרה מבטון יצוק. טענת המשיבה, כי בחלל המצוי מתחת לגג אין הצדקה מעשית לבנות תקרת בטון, אינה יכולה להתקבל כמענה מניח את הדעת לטענת המערערים כי החוזה לא פטר את המשיבה מבניית תקרה גם במפלס העליון וכי הוראת המפרט, שהתקרות תיבנינה מבטון מזוין, לא הבחינה בן תקרותיהם של שני המפלסים הראשונים לבין תקרתו של המפלס השלישי".
הלכה זו ננקטה גם בפסק הדין ת"א 12854-04 יניב זגה ומירב זגה נ' י' ד' מלניום בע"מ ויובל אלון חברה לבנייה בע"מ, בית משפט השלום חיפה, שופטת: א' דגן, פסק דין מיום כ' בשבט תשס"ט [14 בפברואר 2009] בו נפסק כדלקמן:
"20. בעניין התקרה/גג - סעיף 2.8 למפרט הטכני קובע: "תקרות: חומר בטון מזוין/עץ + רעפים". בפועל אין תקרת בטון מזויין אלא גבס ואין גג מעץ אלא קונסטרוקציה מעץ לרעפים שמעל. אכן הגבס אינו מופיע במפרט אלא שהנתבעות חסכו בעלויות שעה שבנו תקרת גבס במקום בטון מזוין שהיה עליהן לבנות. הגבס בעל תפקיד עיצובי ואקוסטי בלבד ואין בו תחליף לתקרת בטון. בהתאם לתשובות לשאלות הבהרה, מיום 2.3.06, עלות ביצוע תקרת בטון 22.000 ש"ח. ביחס למרכיב זה אין טענה נגדית לעלות נמוכה יותר ועל כן יש לפסוק פיצוי זה בנוסף לליקויים שבחוות הדעת. סך זה משוערך להיום מיום מתן התשובות לשאלות הבהרה עומד על 26.534 ש"ח".
עינינו הרואות כי בית המשפט הולך אחר הפרשנות הנכונה מהבחינה ההנדסית - מקצועית, לפיה יש הבדל ברור בין תקרה לבין גג, כפי שמובהר בפסקי הדין.

תאריך:  17/02/2009   |   עודכן:  18/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקרת בטון מזוין או גג רעפים שמתחתיו גבס?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
הסתיים סכסוך רב שנים בין דיירים באבני חפץ לבין שיכון ופיתוח ואח'    עיקר התביעה נסב על היעדר המרחבים המוגנים, ועל אי ביצוע עבודות פיתוח
עו"ד שמחה ניר
הסחטנות הגדולה לא אורבת לפתחנו מרסיסי-המפלגות, אלא דווקא מהמפלגות הבינוניות-ומעלה טור חדש: לא עושה חשבון
עו"ד יוסי דר
הסימנים מובילים לכך שגוף אחר, קקיוני יותר, נשלט פחות, מחזיק בשליט    החמאס אינו רוצה להודות בכך בפומבי    הוא ממשיך לשחק את המשחק של 'בעל השליטה'
גיא אורן
מלחמות בעידן המודרני אינן מתנהלות בין צבאות בשטחים 'ניטרלים' אלא בשטחים מאוכלסים    האם זה אומר שבשום מצב אין להלחם בשל החשש לפגיעה באזרחים?
ד"ר מתיו סילבר
מדינה שכופה מבחני נאמנות על אזרחיה - תימאס עליהם בסופו של דבר    המקארתיזם של אביגדור ליברמן וארתור פינקלשטיין לא יותיר לנו סיבות רבות להיות נאמנים למדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il