X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם מי הברז וגם המים המזוקקים בישראל אינם מן המשופרים. בוודאי שלא בהשוואה לאלה הנובעים ממעיינות זכים וטהורים שמעבר לים
▪  ▪  ▪
מהבקבוק אל המעיין

כל בר-בי-רב יודע, אל נכון, כי איכות המים בישראל איננה מן המשופרות: לא מי הברז, המופקים מן התהום, ועכשיו, מסתבר, גם לא אלה המופקים מן המעיינות.
מאז שמייצרים בארץ מים מינרלים, ניטש ויכוח מר בין אלה המצדדים בהם לבין אלה השוללים אותם. עם האחרונים נמנים, מלבד הגורמים האינטרסנטיים של רשות המים, גם גורמי-רפואה, ובהם אפילו רופאי-ילדים. הללו מצהירים, בריש גלי, כי לא רק שאין שום סכנה בשתיית מי-ברז - אפילו עדיף ללגום אותם, באשר יש בהם כדי לחסן את הגוף. אליבא דאותם גורמים, מי שמתרגל למים מינרלים, שאינם סטריליים במיוחד, רק עלול להסתכן בפיתוח רגישויות שלא לצורך.
כך או אחרת, את האמת אין להסתיר: מי הברז בישראל, כמו גם המים המינרלים, מסריחים שניהם גם יחד - פאראפרזה על אימרתו של המשורר היהודי-גרמני, היינריך היינה, אודות הכומר והרב.
סוד גלוי הוא שמי התהום, הבאים אל פינו מן הברז, ספוגים ברעלים מרעלים שונים, שעיקרם כלור ופלואור. אלה נועדו, אומנם, לחטא את המים, אבל פועלים כבומרנג: יש בהם כדי לפגוע בבריאותנו, ולא מעט מדענים אף משוכנעים כי הם עלולים לסרטן.
בדיחה עלובה
בהלת מי הברז, באיכותם הפגומה, הביאה רבים וטובים לשתיית מים מינרליים. אלא שגם בעיתות שבהם לא זוהמו המעיינות בחיידקים - איכות מימיהם מעולם לא הייתה מן המשופרות.
מה שנעלה מעל לכל ספק היא העובדה המוכחת ששום מים מינרלים, המופקים בארץ, לא ישוו בזיקוקם, באיכותם ובטעמם לאלה הזורמים מן המעיינות הצרפתיים, האיטלקיים, או הגרמניים למשל. וזו, מן הסתם, סיבה טובה לייבואם ארצה.
אחרי ככלות הכל, מה שקרוי "מי מעיינות" המופקים בישראל, אינם אלא בדיחה עלובה של משחק "נדמה לי". אפילו תחזוקת המים בכדים, המגיעים אל שולחננו, גובלת לא אחת בשערוריה. יש תלונות לא מעטות על כדים שאינם אטומים או מחוטאים די צרכם ועל טעם-לוואי לא נעים של המים. לא אחת לקויה גם הובלת הכדים, כאשר אלה נותרים שעות רבות בשמש הקופחת.
יחד עם זאת, שום תירוץ שבעולם, מצד רשות המים, לא יהיה בו כדי לסתור את העובדה שמי הברז הבאים אל פינו אינם ראויים לשתייה, בוודאי שלא באזורים מרוחקים מן המעיינות ושסופגים, מלבד הרעלים, גם חלודה לא מעטה בדרכם לצינורות ומבחילים בטעמם.
ולא נותר אלא להצר על השד שיצא, סוף סוף, מן הבקבוק: כל עוד אין לנו מי-ברז ומים מינרליים ראויים לשתייה - מוטב להזדקק לתכולתם של הבקבוקים המגיעים אלינו היישר מן המעיינות שמעבר לים. ואין זאת כי אם אייבי נתן, חלוץ הסיסמה "שתו מים", מתהפך עכשיו בקברו לנוכח הזוועה המתרחשת בחוץ.

תאריך:  19/02/2009   |   עודכן:  19/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
הזכות להגנה עצמית - גם בפני טרור, עומדת לכל מדינה ומוכרת הן ע"י המשפט הבינלאומי והן על-פי מגילת האו"ם    ישראל לא חתומה על אמנת רומא - ולכן אי-אפשר לשפוט את קציני צה"ל ומנהיגיה בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג    אין מלחמות מידתיות - אין מלחמות יפות ואין מלחמות ללא טעויות. המטרה היא לנצח
ד"ר אברהם בן-עזרא
לא צריך לעשות תרגיל נורבגי כדי להגדיל את חבורת הח"כים+שרים, אפשר לעשות את זה באמצעות חקיקה ישירה. בעצם, מדוע לא להגדיל ב-50, 100 או יותר? נגמרו החברים?!
עו"ד משה גולדבלט
אי-אפשר "לשקם" כיום מפלגה גדולה מאחר שאי-אפשר כנראה לשפר את רמת הדיון הציבורי והתקשורתי בכל הנושאים שעל סדר היום הציבורי. לציבור הרחב פשוט אין סבלנות לעיסוק בנושאים אלו
עדי שטרנברג
יש להגדיל את מספר חברי הכנסת. המספר היום איננו משקף את הגידול העצום שחל בחברה הישראלית ואת מורכבותה. המספר צריך להיות כ-150 חברי כנסת ויש להגדיל כמובן את מספר אזורי הבחירה בהתאם
ד"ר צ'לו רוזנברג
ההצבעה של הבוחר הישראלי היא סקטוריאלית    רבים מבין הבוחרים הגיעו לייאוש מן הפוליטיקאים    המצביעים בישראל משלשלים את פתק ההצבעה על-פי דחפים רגשיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il