X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברוך מרזל, איתמר בן-גביר ומיכאל בן-ארי תורמים לנורמליזציה ולהגעה לערכי הדמוקרטיה במדינת ישראל, בין במכוון ובין שלא במכוון
▪  ▪  ▪
בן-גביר ומרזל [צילום: פלאש 90]

מצעד הפגנתי של מאה יהודים באום אל-פאחם (24.3.09), שהתקיים על-פי החלטת בג"צ, לשם שינוי - ללא דגלי פלשתין וללא סיסמאות בגנות מדינת ישראל וצה"ל, אלא עם דגלי הלאום ותפילת הדרך - ואפילו, רחנא ליצלן, תפילין וטלית נראו שם, נתקל באלימות והסתיים בפגעי גוף, על אף אלפי שוטרים שאבטחו את הצועדים.
מצעד של מאה ערבים מוסלמים, עם דגלי ישראל - שהם, כמובן, הדגל שלהם כאזרחי המדינה - ואפילו ללא שום סממן יהודי כטלית ותפילין, לו נערך בבנימינה, בערד, או בתל אביב - היה מתקבל בשלווה ובנחת, עד כדי עידוד וקריאות הזדהות, ולא היה מצריך להעסיק אלפי שוטרים.
את האנומליה הזו צריך לבטל, ולכן קבע בג"צ על אפה של משטרת ישראל שהעדיפה שקט תעשייתי על חשבון ערכי הדמוקרטיה - כי המצעד יתקיים.
טיול של אברך באום אל-פאחם או בכל ישוב ערבי אחר, גם במצב בו האברך ישרוק ויתלוצץ מול צעירה ערבייה, צריך להיות באותה מידת סיכון (כלומר: ללא שום סיכון) כמו טיול של צעיר ערבי עם גלביה בפרדס חנה, שיחליט להתלוצץ באופן דומה מול צעירה יהודייה.
כל עוד אין איזון, תבורך כל יוזמה מהסוג של ברוך מרזל, מיכאל בן-ארי ואיתמר בן-גביר, כפי שננקטה במצעד ההפגנתי באום אל-פאחם, וזאת מכמה סיבות:
  • על-מנת לסמן את פורעי החוק ולטפל בהם.
  • על-מנת ליצור מצב בו הפעילות המחתרתית שמתחת לפני השטח - תעלה ותתגלה, לא רק כדי להבין אל-נכון את המציאות, אלא בעיקר כדי לשנות מציאות לקויה זו של חוסר איזון.
  • כדי לקדם הגעה אל האיזון הרצוי.
  • כדי לשפר את הדמוקרטיה, כך שהיא תתקיים גם הלכה למעשה במגזרים בעייתיים, שבהם לא רק לצעוד ולהפגין בעד מדינת ישראל זה בגדר מבצע צבאי, אלא גם לגבות חוב זו משימה בלתי אפשרית.
  • כדי להגיע למצב בו לא תהיה אפליה מגזרית בכל הנוגע לשירות צבאי ותרומה חלופית למדינה - גברים כנשים, לגביית מיסים ותשלומי חובה, לחופש התנועה, תעסוקה שווה, הזדמנויות שוות, וחוק אחד לכולם.
הפעילות מהסוג של מרזל-בן גביר-בן ארי - בין אם הם מכוונים לכך ובין אם לא - יוצרת תרומה חשובה להגעה אל מטרות חיוביות וחיוניות אלו, בתנאי שהפעילות הזו לא תיבלם אלא תימשך ותתעצם, עד שתהיה מיותרת.

תאריך:  27/03/2009   |   עודכן:  27/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרזל וחבריו - בשם האיזון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
להכניס היגיון בשיגיון
ירון זכאי  |  27/03/09 16:23
2
נכון מאד!!! ל"ת
הניה  |  28/03/09 20:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
בטח שלא מהלקסיקון האסטרולוגי, אך מהלקסיקון העולמי והמדיני - ודאי שהוצאה    תחזית כוכבים לשבוע בין 2.4.09-27.3.09    השבוע צפוי חוסר ביטחון סוציאלי    כלכלה ושווקים: הכל נראה אופטימי, אך לא לזמן ארוך
קובי לירז
לפני ששופכים מיליארדים על אמצעים שנויים במחלוקת כדי לצאת מהמיתון, הנה כמה רעיונות מקוריים ומפתיעים שעשויים לחולל שינוי, למעשה - בחינם
נסים ישעיהו
הרעיון שה' מדבר אלינו נשמע קצת מוזר, לא?! בקושי אנחנו מצליחים לעכל את הרעיון שהוא בכלל מדבר עם בני אדם כמו משה רבנו, אז אלינו שידבר?! אכן, כן. רק שצריכים להכשיר את עצמנו לשמוע
ראובן לייב
לאחר שהתברר כי מתכונת ההימורים החדשה איננה חוקית וגובלת אפילו בהרעת תנאי-זכייה, נאלץ מפעל הפיס להתקפל ולחזור למתכונת ההגרלה הישנה שלו
איתן גנור
58% מחברי ועידת העבודה הבינו את מהות תפקידה של מפלגה והוא להוציא לפועל את האידיאולוגיה שלה. קואליציה או אופוזיציה? מפלגת שלטון? אלו רק שיטות, לא המטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il