X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אובמה הוכיח נחישות בהחלטה לשחרר בכוח את הקברניט שנחטף מאונייתו בחופי מזרח אפריקה. כך נהג גם נשיא צרפת. כעת העיניים נשואות לישראל המדשדשת ומתחבטת כבר שלוש שנים
▪  ▪  ▪
מה תעשה ישראל? [צילום: פלאש 90]

בנובמבר 2008, כאשר עמד להיבחר נשיא ארצות הברית, חששתי משני המועמדים. לאחר שנבחר ברק אובמה, הייתי זקוק לפרק זמן של שלושה חודשים כדי להתרגל לרעיון. כיוון שגם בישראל נערכו בחירות באותה תקופה הייתה לי הזדמנות לערוך השוואה: ממסע הבחירות, מהויכוחים הפומביים, מאופן החלפת השלטון, מאופן הרכבת הממשלה החדשה. וגם מהפעולות הראשונות של הנשיא אובמה.
מסקנתי, יש לנו עוד הרבה מה ללמוד. בהשוואה לארצות הברית אנו משולים לתלמידים - מוכשרים, אך לא בשלים. אני משוכנע שלא הכל תקין בארצות הברית. אבל יש לנו ממי ללמוד את הדברים החיוביים. חלק מסממני השלטון שלהם כדאי שנאמץ.
בארה"ב - עושים!
כעת החל הנשיא אובמה לפעול. שולחנו עמוס בתחומים רבים. הנה פעילות אחת לדוגמא: בלילה שבין ראשון לשני של חול המועד פסח התבשרנו על פעולה שבוצעה בהוראת נשיא ארצות הברית. בשבת, הוא נתן הנחיה לשחרר בכוח את הקברניט האמריקני, ריצ'ארד פיליפס, שנחטף על-ידי גורמי טרור (אם תרצו פיראטים) סומליים שתקפו אוניית משא נושאת דגל דנמרק מול חופי מזרח אפריקה.
הטרוריסטים דרשו כופר של שני מיליון דולר וחסינות. זו לא החטיפה הראשונה. אומרים שהם גרפו עד כה 40 מיליון דולר. הפכו את החטיפות לענף מסחרי מניב עם סיכון מינימלי, עד עכשיו. משלמי הכופר היו בעיקר בעלי האוניות או חברות הביטוח. הנזק היה עצום וחלק מתחשיבי העברת הסחורות דרך תעלת סואץ הפכו לבלתי כדאיים כלכלית. זוהי דוגמא של טרוריסטים המנצלים חוסר אונים וחוסר תגובה כדי "לעשות מכה". המדינות האפריקניות שלידן פועלים הטרוריסטים, סומליה וקניה, אינן מסוגלות לשלוט בשטחם (היבשתי או הימי). עובדה מתמשכת.
כעת עשתה ארצות הברית מעשה. שיחררה את הקברניט והרגה את החוטפים למעט אחד. פעולה דומה עשתה צרפת, בהוראת הנשיא סרקוזי, לגבי יאכטה חטופה. אחד מבני הערובה נהרג בפעולת החילוץ הצרפתית.
העיניים - למעשה ישראל
אינכם סבורים כי המקרים מקבילים למה שמתרחש בגבולותינו עם לבנון ורצועת עזה. גם שם ישנן שתי מדינות שאיבדו שליטה וטרוריסטים (לא לוחמי חופש) המצויים בהן מבצעים פעולות תקיפה נגד אזרחי ישראל לאורך זמן. בשני אירועי החטיפה שהיו בישראל נחטפו החיילים מתוך שטח ישראל. הם לא נפלו בשבי במהלך פעילות מעבר לגבול. הטרוריסטים תכננו מבצע מפורט וביצעו אותו. ומה פעלה ממשלת ישראל בתגובה לחטיפה? האם עשתה מאמץ לחלץ את החטופים? לדוגמא, במקרה של גלעד שליט? לפי הידוע לנו באמצעי התקשורת: מעט.
האם ניתן להשוות בין התגובה הצרפתית והתגובה האמריקנית לבין התגובה הישראלית שמדשדשת שלוש שנים ודנה במספר האסירים השפוטים שהיא מוכנה לשחרר. אסירים שברגע שיהיו מחוץ לכלא, תאבד ישראל מוניטין, בושה, ומאות קורבנות ישראלים נוספים שיפלו בשנים הבאות מידי המשוחררים שכבר המחישו לנו את כוונתם ויכולתם הרצחנית. להערכתי, ההשוואה איננה לטובתנו. מה אתם חושבים?
הממשלה חייבת לשחרר את גלעד שליט, לא באמצעות שחרור אסירים. באמצעות יוזמה צבאית. הנה קיבלנו המחשה משתי מדינות שחוו אותה חוויה: צרפת וארצות הברית. כעת, תורנו להמחיש. כולם מתבוננים עלינו!

הכותב הוא מנהל בבנק מסחרי.
תאריך:  13/04/2009   |   עודכן:  13/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה מסביר איך לשחרר את גלעד
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חנן וייס-ארה"ב לא מכירה
במושג השבי  |  13/04/09 11:39
 
- אובמה מראה איך מחליטים ומבצעים
אריה דרוקמן   |  13/04/09 13:07
2
יש הרבה מה ללמוד. אכן!
אמריקאית גאה  |  13/04/09 15:28
3
יש הרבה מה ללמוד. אכן!
אמריקאית גאה  |  13/04/09 15:33
 
- מתפעלים מאובמה לא מאמריקה
מוצינקה  |  13/04/09 17:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
בשיטה האדברסרית, בית המשפט כבול לטענות הצדדים ואינו מוסמך לדון בטענה אשר זכרה לא בא בכתב התביעה    ומה הדין כאשר ליקוי בדירה לא נזכר בכתב הטענות או בחוות הדעת מטעם המומחה? האם על הדיירים להשלים עם ליקוי זה?
איתמר לוין
כאשר רשת השיווק השנייה בגודלה בארץ מאפשרת ללקוחותיה לקנות חמץ בפסח, היא מוכרת סחורה שאינה שייכת לה
יוסי אחימאיר
שנייה אחת של חוסר זהירות, של רשלנות פושעת של נהג - וחיים עשירים נגדעו, עוד משפחה מאושרת התאמללה    שני גורלות טראגיים, חיים שנקטפו בטרם עת, והחברה בישראל אדישה לקטל הנמשך הזה על הכבישים
נרי אבנרי
נתניהו וסילבן ידעו: "היחסים הטובים" לפני הבחירות אינם אלא הפסקת אש    סילבן זוכר היטב מה אמר על ביבי, וביבי לא יישכח מה אמר עליו סילבן. גם אני זוכר    ביחסים ביניהם, סילבן במינוס שאינו ניתן למחיקה    קבלו תזכורת
ד"ר אברהם בן-עזרא
הקול של נתניהו והידיים של ברק - זהו השילוב הכי מתאים לקבלת החלטות הרות גורל וביצוען    מדובר בניגודים משלימים, שבלעדי אחד מהם, משימה חיונית קיומית הופכת למשימה בלתי אפשרית
רשימות נוספות
"מאולמרט לא ראינו שום הישג"  /  עידן יוסף
"האסירים שוקלים שביתת רעב"  /  מחלקה ראשונה
עופר דקל יצא למדינה עלומה  /  עידן יוסף
פעם שנייה - עונש מוות!  /  הרב ישראל רוזן
על האגו של המדינה  /  עו"ד שמחה ניר
דרושה מדיניות ברורה בנושא חטיפות חיילים  /  ד"ר רונן יצחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il