X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך מונה מנכ"ל למשרד התחבורה? ומי עומד כעת לדין על מינויים פוליטים לא-ראויים
▪  ▪  ▪
גדעון סיטרמן [צילום: משרד התחבורה]

ביום רביעי האחרון (22.4.09) התקיים דיון בבג"צ על נושא לכאורה משעמם - ייבוא מקביל של כלי רכב. כידוע, במדינת ישראל כל אחד ואחד מסוגי כלי הרכב מיובא על-ידי יבואן אחד ויחיד. השאלה היא איך ליצור ייבוא מקביל ליבואן הבלעדי. על-פי הדיווח ב-Ynet העבירה נשיאת ביהמ"ש העליון ביקורת חריפה על משרד התחבורה ואמרה כי "השליטה (בעניין יבוא כלי רכב. י.ו.) היא בידי היבואנים" בעוד משרד התחבורה טוען כי "המדיניות המאוד נחרצת מצד המשרד (היא) לא ליצור חריגים".
מיהו מנכ"ל משרד התחבורה? ובכן, לקבוצת מוזי ורטהיים השותפה ביבואנית הבלעדית של ב.מ.וו היה מנהל ראשי בשם גדעון סיטרמן. וכך תיאר מר סיטרמן בראיון לעיתון גלובס את הליך מינויו למנכ"ל משרד התחבורה: "כאשר עבר מופז להיות שר תחבורה, הוא החליט להציע לי את תפקיד המנכ"ל, ואמר לי, אני צריך תשובה תוך יומיים. אמרתי לו, אני חייב לקבל אישור מאדם אחד בלבד, מוזי ורטהיים. באתי למוזי, סיפרתי לו, והוא בקור-רוח אמר לי, אם שר מציע לך תפקיד מהסוג הזה, אתה קם, מצדיע, ושואל איפה להתייצב. ואם מישהו ירגיז אותך שם, תחזור אליי".
מוזי ורטהיים היה מאנשי "חוות אריק שרון" כפי שמר ורטהיים עצמו סיפר בראיון למעריב לפני ההינתקות: "כשהוא (שרון) זימן לחוותו אנשי כלכלה הוא זימן גם אותי, אבל כשהוא יגמור את הקדנציה שלו כראש ממשלה אנחנו ניפגש יותר. ובעניין ההינתקות? ההינתקות חיובית, אבל היא לא צעד יוצא דופן".
יום אחרי כניסת השר החדש ישראל כ"ץ למשרד התחבורה, נמסרה הודעה מטעם דובר משרד התחבורה על עזיבתו של סיטרמן. הדובר לא ציין את הסיבה לעזיבה. כעת שאלה מעניינת: למי משרי התחבורה, הקודם והנוכחי, יש המלצה מהמשטרה להעמידו לדין על מינויים פוליטיים לא-ראויים? לזה שהביא את סיטרמן למשרד התחבורה או לזה שכניסתו גרמה לעזיבתו של סיטרמן?
כדי לענות על השאלה כדאי ראשית להסתכל על המחנה הפוליטי של השרים: השר כ"ץ הוא יו"ר השדולה למען הגולן בכנסת. כ"ץ גם יזם את החוק נגד התמודדות של ערבים טרוריסטים לכנסת ואת חוק שיריון שלילת זכות השיבה. בנוסף, כ"ץ היה השר היחיד בממשלת שרון שהצביע נגד גדר ההפרדה. מופז לעומתו נמצא במחנה פוליטי שונה לחלוטין.
ועכשיו התשובה: לפני יותר משנתיים המליצה המשטרה להעמיד את כ"ץ לדין על מינויים פוליטיים לא-ראויים. הפרקליטות עדיין עומלת קשות על ניסוח כתב אישום. אני מכיר אנשים שהצליחו לגמור דוקטורט בזמן הזה, אבל הפרקליטות מנסחת עדיין את כתב האישום נגד כ"ץ. ומה עם מופז? המינויים שלו ללא רבב.

הכותב הנו מרצה באוניברסיטת בר-אילן, חבר מועצת הסגל (הסנט) של האוניברסיטה הפתוחה ומרצה אורח בתעשיה האווירית, מדען בעל שם בינלאומי.
תאריך:  27/04/2009   |   עודכן:  27/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הון ושלטון במשרד התחבורה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ד"ר ויסמן - שר התחבורה הבא!!!! ל"ת
מישהו מהמערכת  |  27/04/09 16:49
2
ל-1 שימנו את ד"ר ויסמן למנכ"ל ל"ת
אין עכשיו מנכ"ל  |  27/04/09 17:58
3
מנוי פוליטי זה אם הוא ליכודניק
אחרת זה מנוי ראוי  |  27/04/09 19:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי סגל
החוק בא לסתום את ה"לאקונה" המשפטית והמוסרית שבין מהותה של ישראל כמדינת היהודים לבין ספר החוקים שלה. החוק חיוני מפני שה"לאקונה" הזו מסכנת את הבית השלישי
מירית ארזי
כיצד רותמים עובדים כשאין בידך להבטיח דבר? להלן כללים שיסייעו למנהלים להמשיך ולנהל באופן בריא את הארגון, גם בתקופה קשה של אי-ודאות
אסף בן דור
מדינת ישראל קיימת למרות השואה ולא "בזכות" השואה    הקיום שלנו כאן הוא בזכות מה שאנו, ולא בגלל מה שעשו לנו
חיים משגב
החלטת רכבת ישראל כי ערבים אינם יכולים לשמש בה בתפקידי אבטחה אינה ביטוי לגזענות, אלא לאפליה מתקנת כלפי יהודים הנושאים בכל חובותיה של המדינה היהודית
אור איתן
העצומה למניעת לימודיו באוניברסיטת ת"א של דובר אנטי-ישראלי מוביל, משקפת תחושת מחאה טבעית לנוכח המימון הציבורי שממנו נהנים אנשי אקדמיה המשתמשים בה לפעילותם האנטי-ישראלית בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il