X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
44 מנדטים היו למפלגת העבודה בהנהגת רבין. אם פינס לא ילחץ על הברקסים, דחוף! - 13 המנדטים שיש לה היום, עלולים לשייט במערכת העיכול של קדימה. כן, קדימה היא הבעיה הראשית של מפלגת העבודה
▪  ▪  ▪
אופיר פינס, מקד אנרגיות למקום הנכון! [צילום: פלאש 90]

לא השתגעתי! ברור לי שהכותרת איננה אקטואלית, יען כי בחירות לא נראות באופק, ופריימריז בעבודה יתקיימו רק אחרי שהמשיח השחור יתפכח מהעצות של החמורים הלבנים. ולמרות זאת, אני צופה פני עתיד: אופיר פינס, אם לא יעשה שגיאות גסות, עשוי/עלול להגיע ביום מן הימים לראשות הממשלה. כדי שזה יקרה, צריך שיתקיימו מספר תרחישים.
ולפני שאני פורס אותם, הערה דמוקרטית ארוכה: מנקודת מבטם של כל אזרחי המדינה, חשוב שפוליטיקאים כמו אופיר פינס, יובילו את מפלגת העבודה. לא משום שאני מזדהה עם האידיאולוגיה שלו - אני לא! - אלא משום שהדמוקרטיה שלנו זקוקה נואשות לחיזוק אמון הציבור, ואין כמו פוליטיקאים שמדברים אמת, כדי לשקם את האמון שאבד.
פינס הוא דוגמה לנבחר ציבור שפיו וליבו שווים. כל אלה שאוהבים אותו, וגם אלה שלא - יודעים למה. ההפך ממנו ולא היחיד הוא רוני בר-און. בזכות הסכם עם הפייגלינים, נכנס בר-און לכנסת בבחירות 2003. התנאי: הוא חתם על מסמך לפיו לעולם לא ירים את ידו להורדת ישובים. חתם, נכנס לכנסת, והצביע בעד ההינתקות. (רק בישראל-) הפרת התחייבות חתומה, לא רק שלא פגעה בו, אלא שדרגה את מעמדו.
תאוות השררה של רבים ממנהיגינו, העלימה כליל את תחושת השליחות. אני מזהה בתאוות השררה האינסופית של הפוליטיקאים, את אחת הרעות החולות. מהסיבה הזו, חשוב לטפח סימפטיה לכל שר בממשלה, שיש בו הכוח להתפטר, ובלבד שאמינותו לא תיפגע. אופיר פינס עמד במבחן הקשה הזה.
שורות אלה נכתבות בגין השמועות על מאמץ של ארבעת מורדי העבודה (עמיר פרץ, איתן כבל, יולי תמיר ואופיר פינס) - והם אכן מורדים משום שלא קיבלו הכרעת רוב - להשיג את המורד החמישי, ולפרוש כסיעה חדשה. הפיצול הזה אם יתרחש, יהיה טעות פטאלית אישית ופוליטית של פינס, וחטא בל יכופר כלפי הדמוקרטיה הישראלית שזקוקה למפלגות גדולות.
הסלידה של אופיר פינס מיו"ר מפלגתו מובנת. אלא שאהוד ברק הוא לא הבעיה של מפלגת העבודה, ואסור לפינס להיכשל בטיפוח טינה אישית כלפיו. שר הביטחון מנסה בסך-הכל לצלוח איכשהו את כשלונו הפוליטי. מותר ואפילו מומלץ להבין אותו, במיוחד אם חושבים על המיליארדים שאחמדינג'אד שופך על הפרויקט המטורף שלו.
זאת הזדמנות להזכיר את התיעוב שחש יצחק רבין כלפי יריבו שמעון פרס. ביחס לאותה שנאה, פינס וברק זה רומיאו ויוליה. ולמרות הסלידה של רבין מהבלתי נלאה, הוא המתין בסבלנות להזדמנות שלו. חמש-עשרה שנה המתין בספסלים האחוריים, ובכך יצק תוכן לקלישאה החבוטה לפיה "בית לא עוזבים".
שר המוסר לשעבר עמי איילון ("מפלגת העבודה היא הבית שלי") הוא דוגמה טרייה למחיר ששילם פוליטיקאי עם gps דפוק, שעזב את "הבית", ועכשיו הוא בבית. קדמו לו דן מרידור, רוני מילוא ובני בגין שגם הם פינטזו על ראשות הליכוד. נטישת הבית ב-98' הרחיקה מהם את הסיכוי.
44 מנדטים היו למפלגת העבודה בהנהגת רבין. אם פינס לא ילחץ על הברקסים, דחוף! - 13 המנדטים שיש לה היום, עלולים לשייט במערכת העיכול של קדימה. כל אחד יודע איך מסתיים "טיול" במערכת העיכול. כן, קדימה היא הבעיה הראשית של מפלגת העבודה. כמו שזה נראה כרגע, הבעיה תלך ותחריף. ההתמקדות של פינס וחבריו באהוד ברק, מוכיחה את הקושי של סוכני אוסלו להבין תהליכים.
כדי שאופיר פינס יגיע לראשות הממשלה, הוא צריך לחשוב בדמיונו כאילו הוא יו"ר המפלגה. כל מה שלא היה רוצה שיעשו לו כמנהיג, אסור לו לעשות לאהוד ברק. גם הוא כמו ברק, לא היה רוצה שתחת הנהגתו, תתגבש קבוצת מורדים שתצפצף על הכרעות רוב.
אחרי שקיפלה את רוב דגליה, הנכס האחרון שנותר למפלגה "שהקימה את המדינה" הוא, שהיא עדיין נתפסת בתודעת רבים כמפלגת שלטון. כרגע, קדימה נתפסת כאלטרנטיבה. אם חבורת גנבי המנדטים תחליף את הליכוד בבוא היום, מצביעי העבודה ינטשו אותה סופית.
בהתנהלות חכמה, תוך הנחת האגו בצד, יכולים הליכוד והעבודה לשלב ידיים ולפרק את קדימה. זה אפשרי. למרות הגזע העבה, השורשים של קדימה טרם העמיקו. מפלגת העבודה חייבת להתלכד סביב המנהיג שלה (אנל'א מאמין שאני כותב את זה). לא לדאוג: קצת סבלנות וזמן ההתמודדות בוא יבוא. אחרי שפינס ינצח בעבודה - יש לו סיכוי - עם קצת מזל, הדמוקרטיה תעשה את שלה...

תאריך:  08/06/2009   |   עודכן:  08/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אופיר פינס לראשות הממשלה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אתה 'בור':פינס לא ראוי ומתעתע
לכתב נרי שלום.  |  8/06/09 17:34
 
- אתה צודק
אבי קרן  |  8/06/09 17:49
2
פינס
יוא"ב  |  8/06/09 18:05
3
פינס
מני הזועם  |  8/06/09 19:21
4
לעולם לא יהיה ראש ממשלה...!!!
פינס-עינים-כועסות  |  8/06/09 20:53
5
פינס באנגלית - קצת מביך ל"ת
אבי געזונט  |  9/06/09 03:37
6
כניסתו של ברק לממשלה היא הסיכו
אורי....  |  9/06/09 06:06
7
אכן פינס ראוי לתפקיד בכיר יותר
אניו גטניו  |  9/06/09 13:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
קומדיית מצבים מטורפת המועלית בימים אלו בבית צבי ברמת גן    ההצגה נועדה לבדר ולהצחיק והיא אכן עושה זאת מהרגע הראשון ועד הסוף המפתיע
קובי לירז
בין מפגש עם מכחיש השואה אבו מאזן, למפגש מקוּוה עם מכחיש נוסף מאירן, מבצע נשיא ארה"ב הכחשה מסוג מעודן ומתוחכם יותר
עמוס שריג
לפני שנים עיכבו את הכנסת הטלוויזיה הצבעונית לארץ מחשש שאבא שלי יבזוז איזו טלוויזיה מאיזו חנות. כאילו טלוויזיה צבעונית שאין ידך משגת לרכוש היא מתכון בטוח להחלפת ערכים, לשינוי נורמות ולהשלת המוסר שינקת בשנות דור. גזענות ובורות לשמה
אולגה רז
בריאותו של התינוק ואורח חייו התזונתי נקבעים כבר בתקופת היותו עובר והן אלו שאחראיות על-כך    האנרגיה דרושה לתינוק לשם גדילה, מטבוליזם ופעילות פיזית והיא מתקבלת מפחמימות, שומנים וחלבונים
דמיטרי רייזמן
ברק חוסיין אובמה - הוא מלך הרייטינג. ומלכי הרייטינג תמיד יודעים מה ההמונים רוצים לשמוע - ואת זה משמיעים. בנאום הובהר היטב לעולם כולו, מה הם האינטרסים של ארצות הברית של אמריקה "על-פי אובמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il