X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה צריכה אישה לעשות נגד סרטן הערמונית, כאשר ממחקר רפואי חדש עולה כי סוכרת ושומנים בדם מפחיתים אצלה את הסיכון לחלות במחלה... של בעלה...
▪  ▪  ▪
שוקולד טוב לערמונית [צילום: AP]

אתמול שמעתי בחדשות על מחקר חדש בתחום הרפואה, הקובע שמחלת הסוכרת ושומנים בדם מפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן-הערמונית. מיד הבנתי שיש כאן בשורה גדולה עבורי, שלא לומר – פריצת דרך של ממש בתחום המחקר, והתחלתי להיערך להפחתת הסיכון.
תחילה זרקתי את הסוכרלוז והסוכרזית מהארון במטבח, ופיניתי מקום למוצרים מונעי סרטן-ערמונית. לאחר מכן חשתי לסוּפּר המקומי ומילאת עגלה במצרכים חיוניים.
שלגון מגנום עם עטיפת שוקולד ופצפוצי שקדים. אָהההה. אין לכם מושג כמה אני מתאווה ללקק את השוקולד העוטף את גוש הווניל הקרררר. אָההה שוקולד! שוקולד! בלוטות הרוק שלי נדרכות ומתחילות להגיר תמיסה מתקתקת. שתי אריזות של עשרה שלגונים כל אחת מוכנסות מיידית לעגלה.
אחר אני פונה למדף מוצרי-החלב ומאמצת אל חיקי כמה מעדנים. אוףףףף, למה אין כאן פינת ישיבה. הייתי טועמת מיד איזה מוצר חיוני אחד או שניים. תבינו! אני חרֵדה שאם לא אקח ברגע זה גלולת שוקולד - ייתכן שאאחר את המועד ולא אוכל עוד לעצור את התקדמותו המהירה של סרטן-הערמונית הדוהר בגופי כלהקת סוסים פראיים ומאיים עלי להשמידני לאלתר.
צריך לחוקק חוק שבכל מרכול תהיה פינת ישיבה ראויה למען אנשים הנזקקים לטיפול דחוף במרכיבי מזון למיניהם. כשאהיה חברת כנסת – זה הדבר הראשון שאעשה!
שלא לדבר על כך שצריך, לדעתי, ליצור פינת טעימה חינמית בכל מוסד ציבורי. כך שאם אדם חש שהערמונית שלו הולכת לפתח לפתע סרטן – הוא יוכל באופן מהיר לסכל את כוונותיה על-ידי נטילת שוקולד מהמדף הפתוח. בכך נוכל להציל מאות ואולי אלפים מהתפתחות סרטן-הערמונית בגופם. והאמינו לי, זה אִיום כבד-משקל הרבה יותר מהגרעין האירני הפצפון.
אני ניגשת למדף המתוקים ומכניסה לעגלה שלוש חבילות חלווה בטעמים שונים וארגז מרציפנים. הידעתם שבמרציפן, בנוסף על הסוכר, יש גם חלבונים? וחלבונים הם דבר חשוב כשלעצמו. תסכימו איתי, כן? (חסר שלכם שלא...) החלבון מהווה אבן בניין מרכזית למספר רב של רקמות בגוף כגון שרירים, גידים, רצועות וכו'. לחלבון תפקיד חיוני בקיומם של תאי הגוף. החלבונים מהווים את רוב התגובות בתא ובגרעין (איך הגענו מחלבון שוב לנושא הגרעין? לא יודעת).
עוד כמה חבילות וופלה, חפיסות שוקולד, קרמבו, עוגת קצפת מעוטרת בדובדבנים עסיסיים, ואני מסודרת. אני משלמת בקופה ואצה-רצה לביתי בסערה.
בבית אין איש כרגע. הילד באימון כדורסל, והבעל באמצע הצעידה היומית שלו. אני מרתיחה מים בקומקום החשמלי. הפעם אכין לי קפה עם סוכר. כן, סוכררר, פשוטו כמשמעו. בדיוק מה ששמעתם. בינתיים אני פותחת מעדן שוקולד בתוספת גרנולה. אין לי צורך להסביר את חשיבותה של הגרנולה לגופנו, כן? גרנולה היא תערובת-דגנים הנחשבת למזון-בריאות. במיוחד אם היא מכילה סוכר חום ופירות יבשים! ושלא אשמע נימת זלזול מפיכם. ונא להסיר את החיוך המטופש שמסתמן לכם בזוויות הפה. אתם חושבים שאם אני פה ואתם שם, אינני רואה אתכם? יש לכם טעות (עוד אחת מהטעויות שנצטרך לטפל בהן בעתיד).
אני פורסת לי עוגה עתירת קצפת ועטורת דובדבנים, ומכינה לי קפה וניל מוקצף. היְדַעְתֶּם שיש מכשיר מיוחד שיכול להקציף לכם את החלב של הקפה כמו במסעדה יוקרתית? הבן שלי קנה לי מכשיר כזה לכבוד ניסיוני הכֵּן לשמור על בריאותי ולרגל מלחמתי האמיצה כנגד איום סרטן-הערמונית.
אני אוחזת ביד נרגשת את העוגה, מתמכרת למראה הספוגי, פותחת את פי בשקיקה על-מנת להטמיעה בגופי, כשלפתע אני שומעת את דלת ביתנו נפתחת.
"השתגעת??????" זועק לעברי בעלי היקר, חוטף מיידי את עוגת הקצפת וזולל אותה בתאווה.
"סרטן-הערמונית יכול להיות רק לגברים".
לאחר שהוא מכלה את כל הדברים המתוקים שסחבתי במו ידיי מהסוּפר, הוא נפנה להסביר לי את טעותי:
"את אומנם ערמונית ('יעני' ג'ינג'ית), אבל במחקר מתכוונים לבלוטת-הערמונית. את מבינה? בלוטה המצויה מתחת לשלפוחית השתן של הזכר ומכונה בלועזית פרוסטאטה".
אההה. עכשיו הבנתי. כשמסבירים לי לאט, אני מבינה.

תאריך:  12/06/2009   |   עודכן:  12/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרטן האישה הערמונית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מהו המקור עליו את מתלוצצת?
יצחק גורלסקי, ת"א  |  12/06/09 13:55
 
- זהו מחקר רפואי
רחל נפרסטק  |  13/06/09 20:58
2
תהני ממניעת סרטן ערמונית....
ירון זכאי  |  12/06/09 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צפורה בראבי
יש בין חילונים וגם בין הדתייים - כאלו הדורשים הפרדת הדת מהמדינה. החילונים טוענים לכפייה דתית. הדתיים חוששים משנאת יתר. אז למה לנו?
מיכאל בור
ביום ראשון הקרוב תעמוד מול העולם כולו, תנאם נאום חשוב, נאום שיסמל את הדרך בה נלך, את המדיניות שאתה תנהיג. בכל דרך שתבחר - אני איתך - גם אם זה מצריך מעם ישראל לסבול עכשיו בשביל עתיד ילדינו    מכתב לראש הממשלה
ענבל בר-און
הגם שזו משאת נפש של רבים, לשופטים מוקנית חסינות מפני תביעות נזיקין    בשנת 2000 נפרץ טיפין טיפין הסדק    בפסק הדין בעניין פרידמן נקבע כי במקרים נדירים ביותר ניתן להגיש תביעה ברשלנות כנגד שופט
רות פורסטר
באתר המשטרה, בסעיף הייעוד של משטרת ישראל כתוב כך: "ייעוד המשטרה הקבוע בסעיף 3 לפקודת המשטרה התשל"א-1971 קובע: משטרת ישראל תעסוק במניעת עבירות וגילוין, בתפיסת עבריינים ותביעתם לדין, בשמירתם הבטוחה של אסירים ובקיום הסדר הציבורי וביטחון הנפש והרכוש"
עידן יוסף
כבוד המלכים לו יזכה נתניהו אם יוותר על נכסי האומה יוביל להרס עצמי שתוצאותיו אנטישמיות וגלות    פרשנות למכתב אותו שלח הוגה הדעות של הציונות הדתית לראש ממשלת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il