X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נבחרינו ימשיכו לצחוק עלינו בעיניים, לירוק על פרצופינו ואנו נגיד שאלה טיפות גשם החושך שאחרי הבחירות
▪  ▪  ▪
מנהיג נעלם. נתניהו [צילום: AP]
עניים ישלמו יותר והעשירים פחות. למה? ככה, כי אלה חבריו של הקוסם אשר יסביר לכם שהם המניעים את הכלכלה. הם לא מוכרים כמוכם מלפפונים וחמוצים. הם ממש עמוד השדרה של הכלכלה. הבנתם את זה סוחרים יקרים. כך עובדים עלינו בעיניים

השלום והברכה לכל אלה אשר בחרו במר נתניהו לראשות הממשלה, הן משום היותו מומחה אולטימטיבי לביטחון והן משום היותו "קוסם" כלכלי. על היותו מדינאי כתבתי עד היום מספיק. עתה אני רוצה להתייחס להיותו הכלכלן הטוב ביותר ששמו יצא לפניו בהצלת המשק וקריסת האזרחים.
מי עוד זוכר את דברי המועמד לראשות הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך מערכת הבחירות האחרונה? סביר להניח שבתקופה כה קצרה לא שוכחים אלא אם המדובר במחלה, לא עלינו. לעומת זאת, יש ונדמה שמר נתניהו שהפך לראש ממשלה שכח את הבטחותיו לבוחר בנושאים הכלכליים. מינויו של חבר הכנסת שטייניץ לשר האוצר נועד כדי לאפשר למר נתניהו להיות "שר האוצר העל", רחמנא ליצלן. עתה הגיעה העת לסכם בקיצור את עקרונות הכלכלה הנכונה מבית היוצר של ה"קוסם" ו"שולייתו", שר האוצר.
עניים ישלמו, איך לא, יותר
נתחיל בבוחרי הליכוד האותנטיים, אלה שלעולם לא ישימו פתק אחר כי מסורת שומרים ולא שוברים. בוקר טוב לבעלי הדוכנים בשוק מחנה יהודה. לפי דברי האוצר, אתם בין אלה המעלימים מיסים בסכומי עתק. "הקוסם" והשוליה החליטו להתלבש עליכם כי הרי אתם מייצגים את עשירי הארץ ונוכליה, ולא רוכליה. זו לא דעתי שאתם נוכלים אלא של שר האוצר ופטרונו עבורם הצבעתם. היום הם לא רואים אתכם ממטר, אפילו לא בסנטימטר. ממחר אתם תצטרכו להצטייד בפנקסים לתשלום מע"מ על ירקות ופירות. אתם תעמדו בתור לשלם כמו בובלעך וכל הקיטורים שלכם לא יעזרו. מה זה חשוב שבשוק קונים רבים שהם קשי יום ואפילו אתם לא ממש מיליונרים, אבל דוגמה צריך להראות. עניים ישלמו יותר והעשירים פחות. למה? ככה, כי אלה חבריו של הקוסם אשר יסביר לכם שהם המניעים את הכלכלה. הם לא מוכרים כמוכם מלפפונים וחמוצים. הם ממש עמוד השדרה של הכלכלה. הבנתם את זה סוחרים יקרים. כך עובדים עלינו בעיניים.
תראו כמה נתניהו ושטייניץ בסדר: לא רק אתם תשלמו מעתה מע"מ, אלא כל אזרחי ישראל ישלמו יותר מע"מ כי מהיום הוא הועלה ב-1%. זה שוויון.
אם אתם, בוחרי נתניהו ואתם מעשנים, הנה לכם בשורה: ממחר הסיגריות יעלו עוד יותר, יען כי השרים וראש הממשלה דואגים לבריאותכם. ממש יפה מצדם. מי עוד מוכן לקבל מנהג מגונה זה של עישון סיגריות? בושו לכם. אם הייתם עוברים לעישון סיגרים, רצוי קובניים שעלות כל אחד מהם כעלות סיגריות רגילות עבור חודש ימים, הסיפור היה אחר. ובבקשה, אל תביטו בנו מעשני הסיגרים, כי מה לכם להלין. האם אפשר לעשן סיגריות זולות בחברתם של שועי הארץ והעולם? מה פתאום. אז, יאללה, תשלמו יותר ותפסיקו להתלונן כל הזמן.
בוקר טוב לאלה מבין הבוחרים של נתניהו שיש להם מכוניות, אומנם לא מפוארות, אך בכל זאת מכוניות. מהיום תשלמו יותר עבור הדלק שאתם צורכים. מה החוצפה הזו לנסוע במכונית פרטית ולשלם מעט. נכון שהשרים וראש הממשלה לעולם אינם יכולים לחסוך בדלק או סולר כי הרי המכונית הצמודה נחוצה להם. קחו למשל את הנסיעות של הנבחרים לחתונות, לשמחות בר-מצווה, לחגים, להסעת ילדיהם וכדומה. מה קרה לכם, אלה אינן נסיעות נחוצות? תפסיקו להיות קטנוניים. שלמו וסיתמו. נכון שהתחבורה הציבורית תתייקר גם היא, אך אין מה לעשות כשרוצים ב"כלכלה נכונה".
שס - מפלגה נעלמה
לבסוף, אני רוצה לקדם בברכת שלום את בוחרי שס ונציגיהם בכנסת ובממשלה. יש האומרים ששס מייצגת ונלחמת עבור השכבות החלשות. אז תשכילו אותי: אם אתם תשלמו יותר על ירקות ופירות, יותר על סיגריות, יותר על דלק, יותר על לחם, יותר על האוויר שאתם נושמים, איך בדיוק השרים וחברי הכנסת של שס מייצגים אתכם?
בקיצור, חבר'ה, שנהיה בריאים (על כך לא תשלמו יותר אלא הרבה יותר) ושלא נדע מצרות. נבחרינו ימשיכו לצחוק עלינו בעיניים, לירוק על פרצופינו ואנו נגיד שאלה טיפות גשם. בעצם גם זאת לא ניתן לומר.

ד"ר צלו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  02/07/2009   |   עודכן:  02/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבוחרי נתניהו שלום
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תש'מע דוקטרינה -אני צ'חצ'ח
א.ק  |  2/07/09 14:21
 
- אתה פשוט גדול !
מיכאל הירושלמי  |  2/07/09 20:18
2
יש לי כמה שאלות
אזרח מודאג  |  2/07/09 18:22
3
עצה לד"ר רוזנברג
א.ל. רמת-גן  |  3/07/09 12:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
היעתרות להזמנה כמוה כהסכמה להתעלמות מצורכי המתנחלים במקומותיהם, דבר שהוא אומנם בחזקת מאוויי נפש וחלומות רטובים אצל כמה ממנהיגי העולם - אך אינו בר השגה ללא טרנספר, טרור, מלחמות, פגיעה אנושה באזרחים
איתמר לוין
לאור כל מעשיו הרעים של בלק, מדוע דווקא בלעם הוא זה ש"זוכה" לכינוי 'רשע' ולא בלק? - התשובה, מסתבר, נמצאת במניעים
רותי אבירי
האם החלב גורם לליחה? האם הסידן במוצרי החלב נספג טוב יותר? רותי אבירי מנפצת מיתוסים ידועים מתחום החלב
אורן פרסיקו
מעריב כותב על מעריב    "דה מרקר" מפרגן ל"ישראל היום"    ורק הארץ כותב בהבלטה על חידוש ציד האדם ברחובות תל אביב
ענבל בר-און
הצעת חוק חדשה קוראת להגביל פיקוח על עצורים/אסירים בטלוויזיות במעגל סגור    לפני שנים עתר יגאל עמיר נגד פרסום תצלומים שהופקו בטלוויזיה במעגל סגור ב'פריים טיים'    העתירה נדחתה, אך פסק הדין שניתן - שגוי מראשיתו ועד סופו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il