X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הופעה מרשימה של פרננדו קנופף אל מול הופעה מאכזבת של סימונה ארונס במועדון הג'אז המוביל של ישראל
▪  ▪  ▪
סוחף. פרננדו קנופף
שבלול

מונוטונית. סימונה ארונס

מוזיקה לטינית סוחפת, של מיטב היוצרים הדרום-אמריקנים, מושמעת בימים אלה במועדון הג'אז התל אביבי, "שבלול", שבנמל תל אביב. בסוף השבוע האחרון צפינו שם בהפקה החדשה של רביעיית פרננדו קנופף, שהשמיעה, במשך שעתיים תמימות, עם הרבה שמחת-חיים, קצב ורגש, שירים מקוריים, ג'אז לטיני ומוזיקה מקובה, ארגנטינה וברזיל.
כהרגלו, סחף אחריו קנופף - בסיסט, פסנתרן, מלחין, מעבד ומפיק - את קהל-מאזיניו הנלהב לאקסטזה גדולה. בכישרונו המוסיקלי המדהים ניכר עליו שהוא מושפע מאוד מסנטנה, גדול הזמרים והמוסיקאים הלטינים. עיבודיו המקוריים של קנופף ליצירותיו של המוסיקאי הארגנטיני, אסטור פיאצולה, זכו לתשואות-הדרן ממושכות.
נושם ארגנטינה
קנופף, שיצא השבוע למסע-הופעות בן חודש בבואנוס-איירס, נושם, עדיין, על כל צעד ושעל בעיבודיו ובהופעתו, את ארגנטינה, ארץ-הולדתו. עוד בנעוריו בבית הוא נשם מלוא ריאותיו מוזיקה קלאסית, ג'אז ומוזיקה דרום-אמריקנית. כבר בגיל 14 החל ילד הפלא המוסיקלי הזה לימודי פסנתר ותיאוריה של המוזיקה. שנתיים לאחר מכן החל בלימודי הנגינה על גיטרה-בס חשמלית. בגיל 18 עלה לארץ, שבה סיים, בהצטיינות, את ארבע שנות-לימודיו בבית הספר היוקרתי לג'אז ולמוזיקה בת-זמננו, "רימון". מזה תשע שנים הוא מנגן כנגן מקצועי וכמפיק של הרכבי ג'אז, סלסה ומוזיקה ברזילאית. בתום הופעותיו המרשימות עם אמנים ישראלים ובינלאומיים, הוא הקים לפני חמש שנים את "רביעיית פרננדו קנופף", המשלבת ג'אז עם מקצבים קובניים-לטיניים ולחנים ועיבודים מקוריים.
נגנים מעולים
בהרכב הרביעייה של המופע המרשים מיטיב פרננדו קנופף לככב כנגן-גיטרה ובס מעולה; אריק נייסברג מפליא לפרוט על הפסנתר; מרסלו זובר שולט בסקסופון ובחליל, ואילו יוגב שטרית משלים את ההרמוניה ביניהם בתופים ובמערכת כלי ההקשה שלו.
לעומת ההצלחה המרשימה של מופע פררנדו קנופף, נחלנו ערב קודם לכן, באותו מועדון, אכזבה מהופעתה של זמרת הג'אז סימונה ארונס. המופע, שכונה, "קצב הסמבה של גדולי היוצרים מברזיל", לא הצדיק את שמו. במקום סמבה הייתה בוסה-נובה, וגם זו החטיאה את המטרה. במקום העדינות והרוגע שמאפיינים אותה לעומת הסמבה, היא הייתה קולנית מדי. קולה של ארונס לא רק שלא היה לחשני, כפי שהוא מאפיין את זמרי הבוסה-נובה, הוא גם נעדר צלילות והיה מונוטוני מדי. כל שיר נשמע כקודמו והדייסה השירית של הזמרת ממש שיעממה. לעומתה, היטיבו, במיוחד, לנגן אלק כץ, בפסנתר וקלידים; אלי זק, בגיטרה; חגי ביליצקי, בקונטרבס; ואמיר ברסלר, בתופים. מזלה של ארונס שחברה לארבעת הנגנים המוכשרים האלה, שהצילו את המצב וחיפו היטב על הופעתה המונוטונית.

תאריך:  06/07/2009   |   עודכן:  06/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי טוען: גזילת אדמה באיו"ש ע"י ישראל הינה "פעולה אלימה" אשר "חמורה הרבה יותר" מאשר זריקת בקבוקי תבערה העלולה לגרום לחבלה קשה ולמוות    מוסר תמוה של "אביר זכויות האדם" וראוי שיחזור בו מדבריו
עו"ד טל קדש
מתכנני משחקים או הגרלות עומדים בדילמה    הם אינם יודעים אם ההגרלה או המשחק שתכננו יחשבו על-ידי החוק כ"הימור אסור" או כ"משחק כשר"    יש והם יגייסו מומחים לסטטיסטיקה שיעידו בהן צדק כי ההגרלה/משחק שיצרו - דורשים יכולת שכלית, ואינם נסמכים אך ורק על-ידי מזל
ד"ר צ'לו רוזנברג
סיפור ההתנחלויות איננו קל כלל ועיקר. ישראל חייבת להבהיר לאמריקנים מה הם הקווים האדומים שלה בנושא
ענבל בר-און
יש הגורסים כי קפיטליזם קיצוני והיעדר מוחלט של רגולציה ממשלתית ימקסם את החופש של הפרטים בחברה    למעשה, היעדר רגולציה מאפשרת למעסיקים ולתאגידים ליצור ארכיפלגים גולגים קפיטליסטים שבהם העובד מפוקח כאחרון האסירים בכלא
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
דברי הרב הראשי לצה"ל נאמרו כשהיה בתפקיד ממלכתי, במדים, כמייצג את צה"ל ובכנס רשמי של הצבא. אך לא פחות מכך, מקוממת היא תגובתו הרפה משהו, הלא נחרצת של דובר צה"ל - זה הסתפק באמירה לקונית    צדק בצה"ל נרדוף!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il