הפגנות חרדים נגד הסדרי תנועה בירושלים, חזון נפרץ המה, וכל עוד לא מופר החוק (והוא מופר יותר מדי) הרי שחופש המחאה הוא אחד מיסודות הדמוקרטיה, ועל כן עלינו להתגאות בהפגנות אלה (למעט בקטעים הנוגדים את החוק), ואפילו להיות קשובים למפגינים, אולי יש צדק, ולו חלקי בדבריהם. לעומת זאת, ההפגנות נגד המעצר של אם החשודה בהתעללות בבנה, הן עלבון לציבור בישראל, עלבון לציבור המפגין, ועלבון לכל הציבור התומך בציבור המפגין.
התפלגות הילדים הקטנים הסובלים מקשיים שונים לא שונה בין הציבור החילוני לדתי וככל שיש הבדל, הסיכוי הוא שהקשיים בקרב ילדים קטנים בקהילות החרדיות רבים יותר ואולי משמעותית מהקשיים בחברות החילוניות:
1) כמות הילדים במשפחה ממוצעת חרדית גדולה הרבה יותר.
2) כמות הלידות לאם חרדית גדולה מהממוצע באופן ממשי ממקבילתה החילונית (כמות הלידות עלולה לפגוע בחוסנו הגופני והנפשי של היילוד).
3) אם חרדית יולדת בדרך כלל גם בגילים מבוגרים, תוך הגדלה בממוצע של הסיכון לשלומו של העובר.
4) אם חרדית יולדת בממוצע ביותר ניתוחים קיסריים מאשר אם חילונית (דבר המגדיל בהדרגה את סיכון האם והעובר).
5) אין הפלות יזומות בחברה החרדית, וולדות החולים במחלות גנטיות תורשתיות או אחרות באים לעולם במקום שבחברה החילונית הם לא באים כלל לעולם.
6) החברה החרדית, בייחוד קבוצות קטנות וקיצוניות ממנה, חיה ב"גטו" סגור, בו אין כמעט בקרה חיצונית על רווחת הילדים הקטנים.
7) ההכנסה הממוצעת לנפש בבית חרדי קטנה מההכנסה הממוצעת המקבילה אצל החילונים.
מנגד, יש כמה פרמטרים המקלים על גידול הילדים בחברה החרדית:
8) הערבות ההדדית.
9) האמונה באלוהים.
10) השגחת אחים על אחיהם הקטנים.
ולא חשוב כלל אם התמונה מאוזנת אם לאו, מה שברור הוא, שהחברה החרדית לא שונה, ודאי שלא לטובה, בסיכוי שילד מקרבה יחיה חיים פחות איכותיים משמעותית ממה שכל ילד זכאי לו.
גם מחלות נפש בקרב ההורים לא שונות כלל ועיקר בין הקהילות, נהפוך הוא, ככל שהקהילה סגורה, כן הסיכוי שבעיות נפשיות/רגשיות בקרב חבריה, לא מטופלות, ומחמירות במקום להתרסן. הורים חולים נפשית/רגשית לילדים פגועים, ואפילו לילדים שאינם פגועים, הם מתכון אשר מבטיח בסיכוי רב התעללות ולפעמים התעללות מן הסוג הגרוע ביותר. זאת יודעים גם החרדים, גם החילונים, כולם, כולם יודעים על כך. וכאשר רשויות הרווחה מגלות מקרים מזעזעים כאלה, חובתו של כל אחד מאיתנו, כולל החרדים, כולל החילונים וכולל החרד"לים להודות לרשויות בבחינת "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא", ובהפסקת התעללות כזו, מצילים שתי נפשות לפחות, וכאילו מצילים שני עולמות, והחכמים יגידו שמצילים גם את העולם הזה, וגם את העולם הבא.
כל מי שמבקר - טרם היה בירור לגופו של עניין - את מעצרה של האם החשודה בהתעללות בבנה, עובד אלילים הוא, כופר בעיקר, ועובר על:
אָנֹכִי ה' אֱלֹהֶיךָ, אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים.
לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי.
לֹא תִשָּׂא אֶת שֵׁם ה' אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא - כִּי לֹא יְנַקֶּה יְהֹוָה, אֵת אֲשֶׁר יִשָּׂא אֶת שְׁמוֹ לַשָּׁוְא.
כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ - לְמַעַן יַאֲרִכוּן יָמֶיךָ עַל הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ.
לֹא תִרְצַח.
מי שמעודד התעללות בילדים, בכל צורה שהיא, מקומו לא איתנו, אנא יארוז את חפציו ויילך מכאן, לאלתר. וככל שהקהילה החרדית, באשר היא, לא תשתלט על העשבים השוטים האלה, ככל שלא תוקיע וככל שלא תקיא את הפגעים הרעים האלה מקרבה, הם-הם אלה שישתלטו עליה, ויהפכו קהל נאמן ואוהב, לקבוצה רקובה של עובדי אלילים.