X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב נרדם המערב בשמירה, והמחנה כולו ישלם על כך ביום בו תורכב הפצצה האירנית, ייסוג המערב לאחור בכניעה בטענה שמיצה את יכולתו למנוע את ההתחמשות הגרעינית האירנית ואז נעמוד בפני שוקת שבורה, מופקרים לגורלנו העיצומים המגוחכים לא יועילו, כפי שלא הועילו עד היום. אירן חכמה מהמערב והטיפול בבעיה חייב להיות רק בידי ישראל
▪  ▪  ▪
לא מתרגשים מהמערב. אירן [צילום: AP]

ארה"ב ואירופה נחושות הפעם, יותר מאי-פעם (כמו בכל פעם), שלא לטפל ברצינות ובאחריות הנדרשת בנושא הגרעין האירני, ושוב הן מאיימות בהטלת עיצומים על אירן הסוררת. כמה פאתטי ומגוחך לראות בלון ניסוי תקשורתי נוסף, המשוגר לחלל האוויר בידי קואליציית "מאלפות הסוררת", המתעקשת להונות בעיקר את עצמה ובדרך גם את ישראל, ואלמלא היה הדבר קשור לסכנה קיומית על מדינת ישראל, הרי לבטח הייתה קואליציה זו הופכת לקומדיית המאה.
העיצומים יהיו חריפים יותר, אומרים יודעי דבר. "כה חריפים", שגם הפעם יש להניח, לא יתרגש מהם איש באירן. בסרט הגרוע הזה כבר היינו ודבר לא השתנה. אותה אדרת וממש אותה גברת. והתסריט מפחיד ומדאיג. אירן שועטת בנחישות אל הפצצה, בדרך לא דרך, והעולם עוד יאלץ לכרוע בפניה ברך.
"עיצומים" על אירן?? לשם מה?! הרי "בקושי" נותר להם חומר ראשוני להפקת "העוגה הצהובה", שממנה מתחיל תהליך העשרת האורניום. ובכלל הכורים הרי נבנים "לצורכי שלום", אליבא דה חמינאי. "העיצומים" הללו "כמעט וחיסלו" לאירנים את כל פרויקט הגרעין, עד כדי כך, שללא כל הפרעה מיוחדת עלה בידם להקים מרכז צנטריפוגות מרשים ובעודם מנצלים את טיפשותו של המערב, הרכיבו למעלה מ-8000 צנטריפוגות לצורכי העשרת אורנים. "העיצומים" קרבו את הרפובליקה האיסלאמית סמוך מאד לנקודת האל-חזור, שמעבר לה, רק אלוהים יוכל לעצור את אירן מהגשמת חלום הפצצה.
בשקט בשקט, תחת מעטה עקר של "עיצומים ואיומים" הדדיים, הולך ונשלם פרויקט הגרעין האירני השאפתני, באיספהן, בשיראז ובנתאנז. והעולם כמנהגו נוהג, מסרב להבין את גודל האסון שבפתח.
לעיתים מתקבל הרושם, כי דווקא "העיצומים" המוטלים ללא הרף, הם הגורם המחולל ומגביר את המוטיבציה בקרב הנהגת המשטר המהפכני באירן ומניע את פרויקט הגרעין שלה, שכן אין הסבר הגיוני יותר לריצה הגרעינית המטורפת של אירן, להתעקשות ולהתלהבות האופפים את הפרויקט כולו.
לא פעם, למראה ההישגים הבלתי מבוטלים של אירן בפיתוח תוכנית הגרעין שלה, אני תוהה אם "העיצומים" המערביים אכן הוטלו על אירן, ואם באמת מדובר באותה אירן או שמא הכל הבל הבלים.
בכל אופן אירן, ממשיכה להצטייד ואין דרך לעוצרה, כמו גם דרך אחרת לבטא במילים את אוזלת ידו של המערב בטיפול בסוגיה האירנית, זולת: חוסר אחריות וטיפשות לשמה.
המחשבה על כך שהעולם המערבי עדיין לא קלט ולא הפנים דבר באשר לפרצופה האמיתי של אירן וכוונת האייתולות בטהרן, גם אחרי שנים של משא-ומתן רצוף תעלולים והידברות חמקמקה ומהתלת מצידה, עד כדי גיחוך, מעוררת דאגה רבה באשר לצפוי לנו בעתיד ממשענת הקנה הרצוץ המערבי. לא רק שאין ביכולתו לבצע הערכת מצב המבוססת על הכרת התרבות האירנית ותפיסת העולם השיעית והמוסלמית בכלל, המערב אינו מסוגל להבין את גודל האיום ההולך ומתהווה על מדינות המפרץ ובהמשך כמובן, על ישראל ועל העולם כולו. אירן שמה ללעג את ארה"ב ומשטה בסוכנות לבקרה אטומית, והעולם עדיין מאמין בפתרון דיפלומטי חסר סיכוי. שוב נרדם המערב בשמירה והמחנה כולו ישלם על כך.
"העיצומים" על אירן הינם מס שפתיים מערבי וסוג של שוחד, על-מנת להרדים את עם ישראל ולסחוט מממשלתו וויתורים למען יקיריהם "הפלשתינים". ספק רב אם עתידנו כעם במזה"ת חשוב דיו למערב.
עצובה לא פחות היא העובדה שממשל אובמה ושותפיו האירופאים מצליחים לשכנע את ממשלת ישראל להקפיא את ההתנחלויות, בתמורה להטלת "הסנקציות", כאילו מדובר בסכסוך צנוע בין ישראל ואירן ולא בבעיה גלובלית המאיימת על המערב. אירן גרעינית היא בעיקר בעיה של האימפריה האמריקנית. הססנותו המביכה של ראש הממשלה והשפה הרפה של מנהיגינו בבואם להדוף את מתקפת הלחצים האמריקנית/אירופית מדאיגה ביותר. וכשזה הטון וזה הסגנון, ברור שאת מחיר הטיפשות הפוליטית והדיפלומטית הזאת, נשלם אנו וישלמו אחינו בהתיישבות הציונית החדשה בכל שטחי ארץ ישראל.
ביום בו תורכב הפצצה האירנית, ייסוג המערב לאחור בכניעה בטענה שמיצה את יכולתו למנוע את ההתחמשות הגרעינית האירנית. ומה אז? אז נעמוד בפני שוקת שבורה, מופקרים לגורלנו.
אין להסכים עם מציאות שכזאת, וחובה עלינו לדחות כל ניסיון לקשור בין הבעיה האירנית להתנחלות.
זאת ועוד, אל לנו לסמוך על קלות הדעת המערבית, ועל שיקול דעת הנובע מחוסר אכפתיות מוכחת באשר לגורלו של העם היהודי. אירופה לא תחוש לעזרתנו במידה ונותקף גרעינית, גם לא אמריקה. היו בטוחים! "בנות הברית" התעלמו לחלוטין מהנעשה במחנה ההשמדה אושוויץ, ולמרות שניתן היה לעצור זמנית את מכונת הרצח הנאצית בהפצצה אחת בלבד, אילו רק חפצו בכך, העדיפו למצוא תירוצים ולשקר לעולם.
העיצומים המגוחכים לא יועילו, כפי שלא הועילו עד היום. אירן חכמה מהמערב והטיפול בבעיה חייב להיות רק בידי ישראל. די לדיבורים, הקץ לפנטזיות, שכן מרוב "עיצומים" עוד תהיה לאירנים פצצה.

דני בז הוא סא"ל (מיל) וחבר אגודת הסופרים העברים.
תאריך:  16/09/2009   |   עודכן:  16/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרוב "עיצומים" עוד תהיה לאירנים פצצה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המונים ניזונים משרשרת המזון זו
הנשרים המריאו  |  16/09/09 15:29
2
המלחמה הקרה פה! ל"ת
cid  |  17/09/09 05:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז העצני
בניגוד לכל הסיסמאות, גילינו שה"שלום" משחית והורג ואילו ה"כיבוש" דווקא משקיט    לשיעור שקיבלנו היה מחיר מחריד, הבעיה היא שבכלל לא בטוח שלמדנו משהו
ד"ר אברהם שלום
הערבים ומדינות העולם חוזרים על השקר של התנחלות יהודית בשטחים פלשתינים כבושים, וממשלתנו נאלמת דום
הרב ישראל רוזן
נלמד את עצמנו ואת כל עמי הארץ כי הטכניקה האנושית נוצרה כדי לשמש את העולם
ראובן לייב
במסעדה הבולגרית הצנועה של יפו יש מבחר גדול של מטעמים מן המטבח הבולגרי בנוסח ייחודי
יצחק מקייטן
חג ראש השנה מעורר קושי מהותי הן בשמו והן בתכניו. קודם כל חג זה לא מופיע כלל בתורה    בתורה אין כל אזכור של השם: ראש השנה'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il