X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מגורשי גוש קטיף חוששים שלא יימצא פתרון לבעיותיהם ובצדק, שכן על-פי התנהלות הדברים, נראה שמדינת ישראל שוב שיקרה והפקירה את אזרחיה ושוב אינה עומדת בהבטחתה
▪  ▪  ▪
הרס בלתי הפיך. ההינתקות [צילום: פלאש 90]

למעלה מארבע שנים חלפו מאז גורשו מתיישבי גוש קטיף מבתיהם, שנהרסו מיד אחר כך עד היסוד, ודומה שכמעט דבר לא השתנה. דבר לא נעשה על-מנת לתקן, לפצות ואפילו להמתיק במעט את גלולת החורבן המרה כל-כך.
קולות הבכי וזעקת המפונים, מהולים בצהלות גיל ושמחה לאיד של גורמי שמאל הזויים והבטחות יפות מצד התקשורת האלקטרונית שלא להרפות מנושא שיקום המפונים עד האחרון שבהם, נותרו כהד אבוד בחלל היקום, בעוד השבר החברתי בישראל רק החריף.
כצפוי, אם לא כמתוכנן, נטשה מדינת ישראל את בניה ובנותיה שליחי הממשלות לדורותיהן בגוש קטיף לאנחות, והפכה את הפינוי לגירוש מכוער, משפיל, מבזה ובעיקר הרסני באופן בלתי הפיך עבור משפחות רבות שכל עולמן חרב עליהן.
זכר לא נותר מהישוב המפואר שנבנה בעמל רב, באחריות ממשלתית מדינית, ביטחונית וכלכלית. משאבים עצומים ירדו לטמיון עקב קבלת החלטות שגויות ונמהרות, שנידונו מראש לכישלון וחמור מכך, דרדרו את המצב הביטחוני של ישראל עד כדי צורך ביציאה למבצע רחב היקף בעזה, שאת תוצאותיו הכוללות אנו משלמים ונשלם עוד זמן רב.
והנה, מתוך כל הסבל וההרס עולים מידי פעם קולות עגומים ותמימים, קולות המגורשים המחפשים מזור ותקווה לייאושם הגדול ועדיין מאמינים להבטחות הסרק ולשקרים הבוטים של פקידי מדינה קרי לב ואטומים; להבטחות חסרות כיסוי ושמץ של אמת והגינות.
לאחרונה נדהמתי לשמוע מאחי המגורשים אודות חששם הכבד והכן שלא יימצא פתרון לבעיותיהם, ואני מתקשה להבין את מקור החשש ועוד יותר מכך, את הקרדיט המוענק עדיין לממסד הציני, שאינו חדל מלשקר לנו ולהוליך אותנו שולל כמעט בכל תחום אפשרי. ממסד, שטובת חלק מאזרחיו נמצאת כמעט תמיד בתחתית סולם העדיפויות שלו ולרוב אפילו לא עולה על סדר היום החברתי.
מה לא ברור לכם, אחי היקרים? שמדינת ישראל לא תודה לעולם שטעתה? שמדינת ישראל אינה אוהבת לקחת אחריות על מעשיה? שלמדינת ישראל אין כבוד לאזרחיה?
אחי, במדינת ישראל שולחים שרי הביטחון את לוחמיהם לקרב ואחר כך נלחם בהם משרד הביטחון על גובה אחוזי הנכות המגיעים להם על-פי חוק. במדינת ישראל מונעים שרי הביטחון מהנכים את המידע המלא לו הם זכאים מכוח חוק הנכים. מדינת ישראל הערכית, שאינה משאירה את פצועיה בשדה הקרב, הפקירה והתעלמה במשך שנים ארוכות מהלומי הקרב האומללים שלה ומצרכיהם האמיתיים. ישראל היא מדינת חוק שבה זקוקים הנכים, ניצולי השואה ואוכלוסיות חלשות ומקופחות למיניהן, להגנת בתי המשפט על-מנת לזכות בזכויות המגיעות להם ממילא על-פי חוק.
מדינת ישראל וקברניטיה כה מחויבים לשלומנו ובריאותנו, עד כי לא נותר להם זמן ואולי רצון למנות שר בריאות, כמקובל בכל מדינה מערבית מתוקנת. אבל 30 שרים, חלקם ללא תיק, יש בממשלה!
אחי המגורשים, למעלה מתשע עשרה שנים חלפו מאז 'מבצע שלמה' ועדיין קיימים בארצנו ביטויי גזענות כלפי העדה האתיופית, שקליטתה בחברה הישראלית אינה סיפור הצלחה בלשון המעטה. למעלה משישים ואחת שנה חלפו מקום המדינה ועדיין רבים הם ניצולי השואה שלא טופלו כראוי, רפואית וכלכלית, למרות שכספי השילומים הועברו לישראל לפני שנים רבות. עשרות שנים שנאמנותם של בני המיעוטים למדינת ישראל אינה מוטלת בספק ועדיין בולט קיפוחם ומבייש כל אזרח ישראלי הגון. מאות הבטחות ניתנו להם, כולן עד האחרונה שבהן, נרשמו על הקרח ומאז נמסו והתאדו לכל הרוחות.
מגורשי גוש קטיף חוששים שלא יימצא פתרון לבעיותיהם ובצדק!!! שכן, על-פי התנהלות הדברים, נראה שמדינת ישראל שוב שיקרה והפקירה את אזרחיה ושוב אינה עומדת בהבטחתה.
אחים יקרים, אין עוד מקום לתמימות, גם לא להבטחות סרק. לאיש בממשלה לא ממש איכפת מה יעלה בגורלכם, שאם לא כן, מזמן היה נמצא הפתרון ההולם למצוקתכם ולאסונכם העצום.
רק איחוד ושילוב כוחות אמיתי של קורבנות הממסד, במסגרת תנועת מחאה חברתית גדולה, שונה באופייה וביעדיה מכל מה שראינו בעבר, יביא לשינוי המיוחל. וכל יום שחולף הוא הפסד לכולנו.

דני בז הוא סא"ל (מיל.) וחבר אגודת הסופרים העברים
תאריך:  22/09/2009   |   עודכן:  22/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בארץ המובטחת אין מקיימים הבטחות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי שחי על גזל אדמות
שלא יבכה  |  23/09/09 06:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
רק יהודי ציוני חם ונלהב מסוגו של גולדסטון יכול היה לראות נכוחה, שמדינת ישראל היא זו שמפרה את השקט והשלום – באשר היא זו שמחרחרת ומנהלת מלחמה נגד ארגונים פציפיסטים כמו החמאס והג'יהאד
עמוס שריג
טוב יעשה משרד החוץ אם ינצל את כישוריו ויכולותיו של העיתונאי, הפובליציסט והמשפטן בן דרור ימיני, וירתום אותו למערך ההסברה של ישראל, ויפה שעה אחת קודם!
יונתן מלמד
עם ההווה נראה שהצלחנו להתמודד - עכשיו הזמן לתכנן ולבנות את העתיד    מבט על התעשיה הקיבוצית
אפרי הלפרין
זה מה עושים רביב דרוקר ודן מרגלית איש לרעהו: מכבסים איש את מילותיו ומעשיו של רעהו. התוצאה: מבהילה, מבהילה עד מאוד
ח"כ דני דנון
אנחנו חשבנו לתומנו שגם "זקני השבט" בתקשורת למדו לקח מתוצאות ההינתקות מגוש קטיף וממחיר הדם הנורא שישראל נאלצה לשלם מאז ועד היום    אבל גם היום מחבקת התקשורת בכל כוחה את נתניהו שכנראה מתחיל לפנות לדרך האהובה עליה ומציגה את כל מי שמתנגד לה כ"הזוי" וכ"בלתי ריאלי"
רשימות נוספות
"ההינתקות לא הגבירה את הטרור מעזה"  /  מחלקה ראשונה
בן-אליעזר: ההינתקות הביאה עלינו אסון  /  מחלקה ראשונה
הרב שנותק מגוש קטיף חוזר מן הגלות  /  עידן יוסף
על טעויות משלמים  /  נרי אבנרי
עולמו ההפוך של אולמרט  /  רפי לאופרט
הייתה מלחמה. הפסדנו  /  ד"ר יוסי אמיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il