X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עשרות ילדים בחופשה יושבים מול צגי מחשבים. פעורי עיניים, כמו חוזים בפלאי פלאים, הם לא מאמינים למראה עיניהם. הם עושים ים של כסף. "יו", קם לפתע אחד מהם וצוהל את מצהלתו "אני מיליונר!" על תופעת הילדים הסוגדים לכסף-וירטואלי במתנ"ס השכונתי
▪  ▪  ▪
כסף משיגים על ידי עבודה קשה, ולא בלחיצה על מקשים ובמזל [צילום: פלאש 90]

כסף לא גדל על העצים. הוא צומח באינטרנט. אני לא מתכוון למיזמים השונים, לשיווק הרשתי, להשקעות ברכישת בעלות על ליין של מכונות קפה, על שותפויות שונות, שבהן נדרשת – על-פי ההצעה – השקעה מזערית-ביחס תמורת הבטחה לגריפת רווחים נאים. לא על אחיזת העיניים הגימיקית-שיווקית אני מתכוון. לא ולא. כלל וכלל לא. אני מתכוון לכסף שהוא משחק ילדים.
בעיר צפונית קטנה, במרכז הקהילתי, מול שורת מחשבים שהוענקו על-ידי הממשלה, במסגרת פרויקט להב"ה (לצמצום הפער הדיגיטלי), יושבים ילדים – חובשי כיפות ואלה שראשיהם יחפים מהן. אלה ואלה מרוכזים, כל כולם, בכל תעצומות הנפש ומאווייה, בכל מאודם, במשחקי המזל (הימורים?). שטופי סומק הם מרוויחים סכומים אסטרונומיים, שולחים זה לזה, אף שהם יושבים במרחק ריח ולפעמים במרחק נגיעה זה מזה, את תוצאות המסחר שלהם, סוחרים ממולחים, שועלי ממון שכמוהם.
יש להם אלוהים. על-פי רוב הוא יושב במרומים, אבל יש מקרים, כך יעידו בני המזל שבהם, גורפי הרווחים הדמיוניים-לכאורה, שהצג כמו מעניק להם ממשות מוחשית, שבהם הוא מואיל לרדת ומבקר אותם במשחקיהם. הוא מציץ אליהם מתוך הצג, לובש את דמות האחראי על עושרם המופלג.
לא כל כך קל "לעשות כסף"...
הם יושבים כך שעות, מרוכזים בבועת הכסף הנושאת אותם אל האופק, אל פסגות העושר והאושר. הם עולצים, הילדים. טוב להם, רואים. מה רע להם? בחופש אין להם מה לעשות בבית. גם הוריהם נושמים, כמשוער, לרווחה. הם לא שומעים "אבא, משעמם לי", "אימא, אין לי מה לעשות". אולי היו אלה ההורים ששלחו אותם אל מרכז המחשבים המתנ"סי לעשות שם את כספם הווירטואלי.
האם זה שיעור לחיים? אני לא יודע. האם כך הם מתוודעים אל משמעותו האמיתית, המציאותית של הכסף, אל הקושי להרוויח אותו, אל המאמץ הנדרש להשקיע על-מנת להשיגו, או שהשפעת המשחקים היא הפוכה, דמיונית ואולי אף הרסנית; האם הילדים, במשחקי הכסף השקדניים שלהם, טועים לחשוב כי קל, קליל "לעשות כסף?". אני לא יודע. כצופה מהצד (לא פעם אני גם רואה אותם במשחקיהם ובעל-כורחי שומע אותם בשיחם ובשיגם).
אני לא יודע מה ומי הם יהיו, כשיגדלו. במה יעסקו כאנשים בוגרים. אין לי מושג האם ייזכרו בימים שבהם השתעשעו במסחר וירטואלי בכסף; כשהשתעשעו ב'נדמה לי'. האם משחקי הכסף הווירטואליים יועילו להם במשחק החיים. אני רוצה להאמין שהמשחקים האלה לא יגרמו להם מפח נפש או, חלילה, נזק. ימים יגידו.
שעת בוקר מאוחרת. עשרות ילדים בחופשה יושבים מול צגי מחשבים ששודרגו לאחרונה. הצבעים חדים וברורים. הרזולוציה מעולה. לפעמים, אני מביט בעיני מי מהם שבהן אני יכול להבחין ממקומי. פעורי עיניים, כמו חוזים, משתאים, בפלאי פלאים, הם לא מאמינים למראה עיניהם. הם עושים ים של כסף. "יו", קם לפתע אחד מהם וצוהל את מצהלתו "אני מיליונר!".
שתיקה. אולי תדהמה. אלם. איש אינו פוצה פה. אולי הלם. ואז, כמו הד, קם ילד נוסף מכיסאו ושואל את המיליונר הצעיר, "אפשר להיות חבר שלך?"...

תאריך:  06/10/2009   |   עודכן:  06/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ילדים, כסף לא גדל על העצים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמה נכון... ל"ת
דורית לוי  |  6/10/09 14:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם שלום
הנשיא האמריקני לא פראייר - מי שעושה מעשה שלא מוצא חן בעיניו "נמחק" משדה ראייתו    ומה לגבי ראש הממשלה הישראלי? - ממשיך להיות פראייר
ראובן לייב
בוואצי-אוצה, פאר רחובותיה של בודפשט, יכול הולך הרגל לעשות חיים משוגעים
רועי אורן
יחסי עבודה גרועים, אנשים חסרי ניסיון בתפקידם, חוסר היכולת לשנות ולרענן, אלו ועוד הביאו את זכיינית ערוץ 2 רשת למצבה הנוכחי
עו"ד משה מכנס
שוב נשמעים קולות הקוראים לשלם "כל מחיר" עבור שחרורו של שליט, אך קיימת ברירה אחרת ומן הראוי שממשלת ישראל תנקוט בה
עו"ד רפי שחם
לקחי פרשת חפציבה ידועים היום לכל רוכש דירה, ובכל זאת - להלן מספר טיפים לרכישת דירה מקבלן באופן הבטוח ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il