X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם רק ירושלים מחוץ לתחום הדיונים בכל הסדר שלום עם גורמים פלשתינים - משמע שכל יתר הנושאים פתוחים לדיון, אלא שלא כך פני הדברים: נושאים רבים אחרים אינם פתוחים לשום דיון, ונושאים רבים אחרים פתיחתם לדיון אינה בהכרח לטובת הפלשתינים
▪  ▪  ▪
לא על ירושלים לבדה... [צילום: AP]

בהכרזה כי ירושלים לא מהווה כלל נושא לדיון, ככל שתהיה הכרזה זו החלטית, מודגשת, נחרצת, סופית - בד-בבד מכריזים המכריזים, כי כל נושא אחר פתוח לדיונים ומהווה, בעצם, לא תנאי בל יעבור - אלא עמדת פתיחה, דרישה רפה, במצב בו ברור לכולי עלמא מי הוא הצד המוותר, המתכופף, הנלחץ.
אז זה נכון שירושלים לא נושא לדיון, אלא שהיא לא לבד במעמדה זה; גם נושא הפליטים (וזכות השיבה) - לא יעלה על שולחן הדיונים. גם נושא מהותה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי - לא יעלה על הדעת כי יעלה על שולחן הדיונים.
גם הנושא הלא מדובר בכוונה תחילה, והוא, ההסכמה שבשתיקה, או בחריקת שיניים, כי ישראל, ורק ישראל, הינה מעצמה גרעינית - בניגוד לשכנותיה - אינו נתון לשום משא-ומתן, ולא יכול שיתנהל בו שמץ של דיון או ויתור, כי מדובר בעצם קיומה ועתידה של מדינת ישראל.
גם עבר-השואה לא נתון ולא יהיה נתון במחלוקת ורק כמה בלתי שפויים כיהודי ההזוי מטהרן, שהמיר את דתו - אחמדינג'אד - מדבר נגד עובדה היסטורית-היסטרית זו, ורק מושחת כראש הרשות הפלשתינית עוד עשה מההכחשה הזו רווח מעין-אקדמי.
אלא שההתייחסות הבלבדית לירושלים - עלולה להתפרש כוויתור על היתר, ובכך שוב תיווצר אי-הבנה בין הצדדים, האמורים לדון על עתיד האזור. לכן מוטב לומר מראש דברים ברורים לא רק בעניין ירושלים.
עד כאן לגבי הדברים הברורים וכאלה שאינם שנויים במחלוקת, אך יש גם נושאים ששנויים במחלוקת, ולגביהם אפשר אולי להתפשר:
כפי שנכבש חצי האי סיני בעבר, הוא עלול להיכבש בעתיד ככל שיהיו נסיבות מקבילות.
גוש קטיף יחזור לפרוח תחת דגלי מדינת ישראל, וזירוז לשינוי זה יכול לבוא דווקא ביוזמת כנופיות הטרור שיתפתו להעצים ולהאדיר את הטרור מחבל עזה.
הגבול הצפוני נקבע בעקבות פעילות צבאית של סוריה נגד מדינת ישראל וכתוצאה של קוו הלחימה אליו הגיע צה"ל - אך הוא אינו מקודש: דמשק, הפרושה לרגלי גבעות רמת הגולן - אף היא בסכנה, והיה וסוריה תחליט להסתכן בפרובוקציה צבאית, דמשק תהיה יעד ברור לכיבוש מוצדק בנסיבות כפי שיהיו.
טרם שקלנו את הצעותיו הנדיבות של שר החוץ אביגדור ליברמן להעברת ישובים עוינים לחזקת הרשות הפלשתינית - אשר הם כיום חלק ממדינת ישראל. וטרם נבדק נושא איחוד המשפחות, שלפי גרסה אחת לפחות - תוצאתו של איחוד זה הינה הגירת המוני ערבים לארצות ערב לשם, יישום האיחוד הנכסף הלכה למעשה, שם.
ויש, כמובן, עוד נושאים רבים לדיון, אך לכל אורך הדרך הפתלתלה צריך לזכור ולהזכיר כי לא רק ירושלים מהווה נושא ייחודי שהוא מחוץ למשא-ומתן.

תאריך:  07/10/2009   |   עודכן:  07/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
נסיגת כוכב יופיטר מגיעה לסיומה ועימה יושל גם עורו השלילי של כוכב זה    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
צפורה בראבי
הקידמה מחזקת את השאיפות ומרדימה את הרגשות. המפגש המשפחתי מצטמצם מאוד, החוויה המשפחתית מתפוגגת ומה נשאר? בדידות צורמת
ראובן לייב
בית הכנסת המקומי, הגדול ביותר באירופה, הפך לאתר-תיירות רשמי ופופולרי גם ללא-יהודים. בזכותו גם תפסו אפילו המסעדות הלא-יהודיות טרמפ על האתר הזה ומגישות לסועדים בהן מאכלים מן המטבח היהודי
סופיה רון-מוריה
אהוד ברק, נציגם בממשלה של חסידי אהרן ברק, מנסה לטרפד את מהלך פיצול סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה    מתברר שהמחנה המניף את דגל המלחמה בפוליטיזציה במערכת המשפט דווקא רוצה יועץ משפטי פוליטיקאי
יפעת ארליך
כבר 49 שנים צופה דן מרגלית מקרוב בממסד הפוליטי ובחברה הישראלית    בספרו החדש הוא מספר בגלוי על המעלות והמורדות ביחסיו עם אולמרט ("עם השנים ראיתי איך הוא הולך ונהפך לנהנתן. אבל פלילים? לזה לא האמנתי"), ועל הפינוי מנוה דקלים, שבעקבותיו הבטיח לעצמו כי שוב לא יתמוך בגירוש יהודי בידי יהודי מביתו החוקי    'התפכחות'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il