X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרשות הפלשתינית נערכת למתקפה על ישראל במוסדות האו"ם ובזירה הבינלאומית בעקבות הדיון המחודש בדוח גולדסטון יו"ר הרשות מחמוד עבאס מנסה לשפר את תדמיתו באמצעות התקפה על ישראל והחמאס, ולישראל צפוי קרב מדיני והסברתי קשה
▪  ▪  ▪
משפר תדמית על חשבון ישראל. עבאס [צילום: AP]
התקשורת אשמה
יוני בן-מנחם
בכירי הרשות הפלשתינית מאשימים את אמצעי התקשורת בישראל כי הם מסייעים לממשלת נתניהו להכפיש את מחמוד עבאס וכי מדובר בקנוניה משותפת לישראל ולחמאס * רצוי שהנשיא עבאס יתקן את דרכיו ולא יאשים את כלי התקשורת הישראלים שעשו את עבודתם כראוי וחשפו את רפיסותו המדינית בפרשת דוח גולדסטון
לרשימה המלאה

סיכול ממוקד
יוני בן-מנחם
הקמת ועדת חקירה בישראל שתבדוק את מסקנות דוח גולדסטון תהיה טעות שתשרת את אויבינו * ישראל צריכה להדוף דיפלומטית את ההתקפות עליה במוסדות האו"ם ולשוב ולאמץ את מדיניות החיסולים ככלי העיקרי שלה במלחמתה בטרור
לרשימה המלאה

יושב-ראש הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, שיגר אתמול (13.10.09) את שר החוץ שלו ריאד אל-מאלכי לניו-יורק להשתתף בדיון במועצת הביטחון (14.10.09) שידון במצב במזרח התיכון כדי שיעלה את סוגיית דוח גולדסטון ואת צעדי ישראל במזרח ירושלים ובמסגד אל-אקצה.
מועצת זכויות האדם של האו"ם תתכנס (15.10.09) לדיון מיוחד בדוח גולדסטון על-פי בקשת הפלשתינים.
נראה, שהנשיא הפלשתיני שש עכשיו אלי קרב והוא מנסה למנף את הבקשה הפלשתינית לדיון מחודש בדוח גולדסטון במוסדות האו"ם כדי לנגח את שני אויביו העיקריים: תנועת החמאס וישראל.
בנאום שנשא (13.10.09) בג'נין ניסה מחמוד עבאס להביך את ארגון החמאס, על-רקע הבקשה של החמאס ממצרים לדחות את החתימה על הסכם הפיוס בין הפלגים הפלשתינים, ודרש מארגון החמאס לנקוט עמדה ברורה כלפי דוח גולדסטון שכן הדוח מאשים, מלבד ישראל, גם את ארגון החמאס בביצוע פשעי מלחמה. הוא שאל בצורה ברורה: "האם אתם בעד דוח גולדסטון או נגדו?".
בכך ניסה מחמוד עבאס למלכד את החמאס אשר תקף אותו והכפישו מעל כל במה תקשורתית כי הוא משתף פעולה עם ישראל וארצות הברית. עבאס לא מהסס להאשים את ארגון החמאס כי הוא נאחז בדוח גולדסטון כדי שלא לחתום על הסכם הפיוס שגיבשה מצרים כדי להנציח את שלטונו באמירות האיסלאמית שהקים ברצועה עזה לאחר ההפיכה הצבאית שעשה בקיץ 2007.
ואילו את ישראל מנסה מחמוד עבאס לנגח על-רקע כישלון שליחותו האחרונה של השליח מיטשל באזור ועמדתה הבלתי מתפשרת של ממשלת ישראל בכל הקשור להקפאת ההתנחלויות, הבנייה במזרח ירושלים וסירובה לחדש את המשא-ומתן עם הפלשתינים על הסדר הקבע על בסיס העיקרון כי תוצאות המשא-ומתן יהיו נסיגה לקוי 67'.
הרשות הפלשתינית מנסה עכשיו לשקם את תדמיתה בעיני בני עמה והעולם הערבי, ועושה "מקצה שיפורים" לאחר שהתבזתה כשביקשה בשבוע שעבר במועצת זכויות האדם של האו"ם לדחות את הדיון בדוח גולדסטון לתקופה של חצי שנה.
הנחת העבודה החדשה של הרשות הפלשתינית היא שהדיון המחודש בדוח גולדסטון ישפר את מעמדה ויחליש את ישראל. ברשות מעריכים כי הדיון במועצת הביטחון בדוח יחולל "צונאמי" מדיני ותקשורתי שיפגע במעמדה של ישראל וכתוצאה מכך יתחזק מעמדו של מחמוד עבאס. לטענת גורמים ברשות, 16 מדינות ובראשן סין כבר הודיעו על תמיכתן בהעברת הדיון בדוח למועצת הביטחון.
להערכה הזו שותפות גם מדינות ערביות נוספות אשר לא אהבו, בלשון המעטה, את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת מושב החורף של הכנסת, כאשר הודיע כי ישראל לא תאפשר העמדה לדין של שום ישראלי בשל ביצוע פשעי מלחמה כביכול במהלך מבצע "עופרת יצוקה".
פרשנים משפטיים במדינות ערב סבורים, כי דוח גולדסטון מעניק כלי חשוב לרשות הפלשתינית ומקנה לה כוח במשא-ומתן מול ישראל, וכי היא יכולה לגייס באמצעותו תמיכה אזורית ובינלאומית בדרישותיה.
על-פי הפרשנות הערבית, כתוצאה מדוח גולדסטון, נשמט השטיח מתחת לטענה הישראלית כי זכותה להגיב על ירי טילים לשטחה בתוקף זכות ההגנה העצמית, שכן הדוח קובע כי גם זכות ההגנה העצמית איננה מציקה ביצוע פשעי מלחמה.
התחושה במדינות ערב ובקרב הפלשתינים, היא שהדוח פגע קשות בתדמיתה של ישראל בעולם כמדינה דמוקרטית הלוחמת בטרור, וישראל נמצאת במצב של היסטריה מפני ההשלכות של הדיון בדוח במוסדות האו"ם ומאפשרות כי תבוא לדין פלילי בבית הדין בהאג באשמת ביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה".
הערבים מעודדים גם מההצהרות של ראש ממשלת טורקיה טאיפ ארדואן שהאשים את ישראל בהמטרת פצצות זרחן על ילדים תמימים בעזה, מביטול ההשתתפות של חיל האוויר הישראלי בתמרון המשותף עם טורקיה ומההתקרבות ביחסי טורקיה עם סוריה.
ישראל נוהגת נכון בכך שהיא מודיעה רשמית כי היא מעוניינת לשמר את הקשרים הטובים עם טורקיה, שהיא גורם חשוב מאוד באזור אך עליה להיערך עכשיו לקרב בזירה הבינלאומית בל הקשור לדוח גולדסטון.
ישראל ניצחה בסיבוב הראשון, אך מצפה לה קרב קשה בסיבוב השני כשברקע מבוי סתום בערוץ הישראלי פלשתיני והעדר אופק מדיני. הערבים שוב חשים כי הצליחו לדחוק את ישראל לקרן זווית שיהיה לה קשה מאוד להיחלץ ממנה ללא פגע.

למאמר במקור
תאריך:  14/10/2009   |   עודכן:  14/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il