X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא מדובר בגישתו הכללית, המקוממת, של דוח גולדסטון, כ"א בהאשמות הספציפיות חייבת להיות חקירה שלנו, גם כדי לשים קץ להצעה המרומזת של נתניהו: הסירו מעלינו את גולדסטון, ו"ניקח סיכונים" נוספים
▪  ▪  ▪
ישראל הגיבה בפראות? [צילום: AP]

חבל, שעכשיו ניאלץ לעשות תחת לחץ לא מכובד את מה שהיה שומה עלינו מייד כשהועלו ההאשמות: לחקור, ולא להסתפק בתחקיר צה"לי, כי אין גוף שיכול לחקור את עצמו באופן אובייקטיבי.
לא מדובר בגישתו הכללית, המקוממת, של דוח גולדסטון, כ"א בהאשמות הספציפיות. שאם אין בהן ממש, מי כמונו מעוניין להפריכן. ואם - כפי שטוען סבר פלוצקר, המצטט (15.10) ממאמר ביקורתי שכתב עוד בעיצומן של הקרבות "ישראל 'הגיבה בפראות' על ירי הרקטות של חמאס ו'טוב שכך', אמרה אתמול בראיון שרת החוץ ציפי לבני" - אזי בוודאי שחייבים אנחנו לברר גם לעצמנו האם זו הייתה מליצה בלבד ואם לאו, איזו "פראות" מותרת ואיזו - אסורה? מכל מקום, אסור להיראות כמי שמתחמק ומנסה להסתיר משהו. ואם תעלה החקירה שלנו, חלילה, שמנהיג צבאי או אזרחי עבר את הגבול, גם אז עדיף שנתמודד עם זה אנחנו לבדנו.
מתבקש גם חשבון נפש פוליטי, ללא קשר לאיומים הבינלאומיים.
שנים רבות דורש מחנה השלום לסגת מן השטחים "הכבושים", מפני שכל עוד אנחנו כובשים, העולם כובל את ידינו במלחמתנו בטרור שיוצא מתוך אוכלוסיה הנתונה לאחריותנו.
לעומת זאת, אם אחרי נסיגתנו, הטרור יימשך - "אוהו, אז ניכנס בהם: נפציץ, נפגיז, נהרוס, וכל העולם יקבל זאת!" ב'עופרת יצוקה' פעלנו לכאורה לפי התסריט הזה: פינינו את השטח, ולאחר שירי הטילים רק גבר - "הגבנו בפראות". אלא, העולם משום מה לא שיחק לפי התסריט. הנושא הזה אומר דרשני, וגם השאלה כיצד קרה הדבר, שבעוד השמאל טוען תמיד, שמדיניות הימין היא שמבודדת אותנו בעולם, דווקא ממשלת אולמרט-לבני שממש התמכרה ל"שלום", נאלצה להילחם שתי מלחמות והותירה את ישראל בעימות בינלאומי חריף ומשברי שעוד לא היה כמותו?
מתבקשת גם חקירה השוואתית של שתי המלחמות. הראשונה נוהלה על-פי דוקטרינה "שלום-עכשיווית": תפסו שטח ונסוגו, מחשש "כיבוש"; חסו על מסגדים, מרפאות ובתי ספר אף שירו מתוכם; העדיפו "צריבה תודעתית" על ניצחון. כתוצאה מכך, נצרב בתודעה דימוי של מפלה לישראל, ללא קשר לאבידות האמיתיות של חיזבאללה. גרוע מכך, חל פיחות חמור במעמדו של צה"ל. וכאן ראוי לחקור: האם אופן ניהול המלחמה השנייה של ממשלת אולמרט ( לא הצורך, שעליו אין ויכוח) הושפע מן הרצון לשקם את מעמד הממשלה והצבא שנפגע במלחמה הראשונה? 'עופרת יצוקה' - כ"תיקון" ל-'לבנון השנייה'? ואם כן, האם זו חוקיות פנימית, שפייסנות גוררת אחריה "פראות"?
שום נזק לאומי - להבדיל ממפלגתי - לא ייגרם לישראל מחקירת ההיבטים האלה. על כל סנטימטר ממולדתנו כדאי וראוי שנעמוד על שלנו, אפילו לבדנו. אבל לריב עם כל העולם על מוסר לחימה ולהשאיר בידי אויבינו את השליטה המוסרית, ה-"moral high ground"? לא ולא!
חייבת להיות חקירה שלנו, גם כדי לשים קץ להצעה המרומזת, המסוכנת, של נתניהו: הסירו מעלינו את גולדסטון, ו"ניקח סיכונים" נוספים (בעברית: עוד נסיגות ועוד גירושים). אובמה מיהר כמובן לקבל את ההצעה. המחיר הקשה ייחסך מאיתנו רק אם נקדים ונעשה את החקירה בעצמנו ונסיק את המסקנות באמינות ובאומץ, כיאה למדינה חופשית ודמוקרטית שאינה פוחדת מן האמת.

תאריך:  26/10/2009   |   עודכן:  26/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד, זן בר, מייטליס
ילדי העובדים הזרים חיים בישראל שנים רבות    מבחינתם, זוהי מדינתם היחידה    האם מוסרי לגרש אותם מארצם בגין חטאי הוריהם ואולי מדובר במצב חדש המחייב התייחסות הלכתית אחרת?    שלושה רבנים - שלוש דעות
עו"ד יוסי דר
כיצד זה ייתכן מצב שבו היועץ המשפטי מייעץ ומנחה משפטית את ראש הממשלה ושריה בבוקר, ומכין נגדם כתב אישום בערב? הייתכן שהיועץ המשפטי, כבן אנוש, מסוגל ליצור במוחו את החציצה המתחייבת - בלא שייפגע תפקודו?
אורן פרסיקו
הארץ נותן במה לרומזי הרמזים    ידיעות אחרונות מדווח על המלבים, לא המציתים    ו"ישראל היום" מתפלל שנתניהו יימנע מאימוץ יוזמת נאמן
גרשון אקשטיין
מדינת ישראל צריכה להגיב לטורקיה בזקיפות קומה ולא בהתרפסות    להלן פשעי המלחמה של טורקיה בתקופות השונות שלא נחקרו מעולם - החל מטבח הארמנים הראשון ועד הפצצות כפרי הכורדים    מצאי מה עלינו לעשות - הפקת סרטים ישראלים על מסעות הטבח של הטורקים ועוד
ד"ר אורנה אבני, עמוס עמירן
ד"ר אורנה אבני רואה בפרלמנטיים הגבריים סממן ראשון לערעור מבנה החברה שבו נשים רכשו בעמל רב דריסת רגל    עמוס עמירן מציע לה להירגע, ולהזמין עוגת גבינה בפרלמנט נשי משלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il