X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסעדות על טהרת המאכלים מתוצרת הארץ עושות חיל מעבר לים
▪  ▪  ▪
על טהרת ישראל

לא להאמין, אבל למטבח הישראלי יש שם טוב אפילו בארצות שמעבר לים. באחרונה הוא זוכה להצלחה מרשימה במסעדות שנפתחו על-ידי שפים ישראלים לשעבר, שהחליטו לנסות את מזלם דווקא מחוץ לגבולות המדינה.
המדובר בשפים בעלי יוזמה, המקפידים להכין את מעדניהם על טהרת תוצרת הארץ. את מסעדותיהם הישראליות פוקדים, מלבד התיירים שלנו, גם תושבים מקומיים לא מעטים. מסתבר שאלה סקרנים לטעום, בין היתר, גם את טעם הקולינריה הישראלית.
להצלחה יתרה זוכה מסעדת "משהו" בווינה, הסמוכה למרכז החדש והמפואר של הקהילה היהודית המקומית. הלהיטים הקולינריים המככבים בה הם חומוס, טחינה, פול, פלאפל ושווארמה - רק שהבשר הוא בשר מקומי, אבל כשר. שאר הפרודוקטים מוטסים, תדיר, מהארץ ובין הפוקדים את המסעדה גם סגל השגרירות הישראלית.
בבודפשט הסמוכה משגשגת מסעדת "כרמל", המסונפת לרובע היהודי המקומי שבקרבת בית הכנסת הגדול. בעליה, קבוצה של מסעדנים ישראלים לשעבר, צעירים ונמרצים, מלעיטים בעיקר את תיירי הטיולים המאורגנים מישראל, המגיעים באוטובוסים מיוחדים, ב"ספסייליטה" שלהם: דג מלוח, לקרדה ופלמידה, האהובים כל כך על ישראלים רבים. ומי שמבקש להיזכר בתקופת הצנע שהייתה בארץ, יכול לאכול כאן גם מרק חובייזה ופילה של דג, אבל באיכות מעולה.
פרי הצבר
בלונדון מואצלת ברכה למעדנים הישראלים של מסעדת "כוכב" שבגולדס גרין. בכל השבוע מגישים כאן חלות מתוקות, יין מתוצרת הארץ, זיתים מן הגליל וחלווה "צברית" בשלל טעמים; ויש, אפילו, משקה אקזוטי של פירות, הנושא את השם "סיני", על-שם משקה דומה שאותו נוהגים ללגום הבדואים במדבר.
במסעדת "מצדה" שבמנהטן, ניו-יורק, התמחו בהכנת מעדנים מ"סברס": יש מרק צונן, יש תבשיל על טהרת פרי הצבר, ויש גם סברס מקולפים ואפילו גלידת-סורבה מיוחדת של הפרי העוקצני.
במסעדת "התקווה" בפריז, סמוך לשגרירות הישראלית, הדגש הוא על השקשוקה והסלטים הישראלים: סלט ערבי של מלפפונים ועגבניות, קצוצים דק-דק; של טבולה ושל גרגרי-חיטה ושעורה, שפעם היו מזון מיוחד לתרנגולות והמוכרים כיום כשיא הבריאות לאלה ההולכים-על-שתיים.
במסעדת "חיים" בברלין, לא הרחק משער ברנדנבורג, אפשר להשיג גזוז, "שפריץ" של יין עם סודה, "קרטושקס" (תפוחי-אדמה על האש, נוסח הקומזיצים של פעם); פודינגים היסטוריים של "תנובה" על טהרת השוקולד והפרי, ואפילו "קתה" - משקה ישראלי-מקורי, שהוא תערובת של קפה ותה. בסופי-שבוע מכינים כאן גם "מעורב ירושלמי", ויש גם לאפות ואשתנור (פיתה עירקית) ואפילו כדורי גבינת לבנה.

תאריך:  01/11/2009   |   עודכן:  01/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גורן
העולים החדשים שהגיעו לפה בשנות החמישים הגיעו ואוצר בפיהם    עברית מדוברת ממש כמו אז בימי התנ"ך, אותנטית    אך לפקידי הסוכנות ההונגרים והפולנים, שהיו עסוקים בהשרדות המדינה באינקובטור, לא היה פנאי להעריך את האוצר, והם 'טחנו' אותו בכור ההיתוך האשכנזי-בן-גוריוני    תענוגות העברית (כ"ח)
יוסף אורן
הרומן "פצע" בולט לטובה בין שאר רומנים המטפלים בנושאי "המצב האנושי", בכך שאין בו ניסיון מאולץ לקשר את העלילה האוניברסלית ל"סכסוך", כדי לבטא בה את השקפתו הפוליטית של המחבר
אריה אבנרי
כשאתה מותקף מכל עבר, ורק נילי פריאל לצדך, זהו הזמן המתאים ביותר להצטייד במילון מונחים צה"לי לתכנון מבצע 'עופרת יצוקה' כנגד מהרסיך ומחריבך מקרב מורדי מפלגת העבודה    קיפוד (13)
עדי שטרנברג
היטל (מס) הבצורת הוא חוק רע. חוק לא נכון. חוק מיותר. מס הבצורת הוא מראה ברורה ומיידית של 2 מהבעיות והכשלים המרכזיים בשיטת הממשל ותרבות השלטון הישראלית
יוסף דוריאל
30 שנה של גידול המפלצת החומייניסטית באירן לא לימדו כלום את מנהיגי העולם החופשי    הם חוזרים על אותה השגיאה עם טורקיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il