X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תשע שנים של אזהרות מהמשך המחדל התקשורתי בהגנת המדינה לא הספיקו לקברניטי ישראל כדי להבין את גודל שגיאתם. הם גם לא הבינו שעם מערך הסברה שלומיאלי אסור לצאת למלחמה
▪  ▪  ▪
גם את דוח גולדסטון יש לחקור, אך ראשית צריך לחשוף את הקברניטים המסוכנים [צילום: AP]
אי-אפשר לבוא בטענות לתקשורת העוינת הזרה, כאשר הרדיו הישראלי מתעקש לכנות, פעם אחר פעם, את המתפרעים ההורסים את גדר ההפרדה ותוקפים פיזית שוטרים בשם "מפגינים". גם הבריטים, בשיא פעולות הדיכוי שלהם בהודו הכבושה, ידעו לדאוג שהעיתונות לא תטען שהם פוגעים במפגינים אלא רק - במתפרעים

בקיץ 2008, כשהתחילו הדיבורים על הצורך לתת מכה צבאית לחמס, כתבתי תחת הכותרת "שלא תעיזו לשלוח את חיילינו לעזה": "צלמי הטלוויזיה של 'פאליווד' מחכים בקוצר רוח להזדמנות להפיץ לכל שונאי ישראל צילומים טריים של 'מעשי זוועה' ישראלים נגד ילדי פלשתין. כשמולם עומד אותו שר ביטחון שכשל בעלילת הדם של מוחמד א-דורה - הצלחתם מובטחת מראש".
ואכן, הם הצליחו מעל לכל המשוער, לא בלי עזרת הגייס החמישי שלהם בישראל, ונפילתנו לבור של דוח גולדסטון לא צריכה להפתיע איש.
לא רק אני חזרתי מארה"ב עם התרשמות קשה מהמפולת במעמד ישראל שם, שמקיפה לראשונה גם ציבור יהודי גדול שמפנה לנו עורף, אלא גם איש מדעי המדינה, כמו ד"ר גיא בכור, כותב לנו משם: "מלחמת עזה הייתה אסון תקשורתי נורא מבחינת ישראל", והוא לא מגזים.
חור קוסמי שחור, המשתרע בין דובר צה"ל למשרד החוץ, בולע ומחסל כל יוזמה להסברה התקפית של עמדות ישראל והדיפת ההסתה הערבית שהגיעה לממדים מפלצתיים. אחרי תשע שנים בהן ניסיתי לשכנע את קברניטינו בצורך לפתח הסברה התקפית, שמעתי ברדיו לראשונה דובר השייך לממסד חוזר על הביטוי הזה. אבל, באותו הזמן, הגיע מחדל ההסברה לשיא חדש: תפיסת אוניית הטילים האירנית, שחשיפתה אמורה הייתה להיות פצצה תקשורתית לטובתנו, הוצגה בפני העולם ללא תכנון מקצועי של מבצע הסברתי לו הייתה ראויה.
במקום לארגן סיור עיתונאים מודרך מול תצוגת החימוש שנתפס, ולתת להם הזדמנות לדווח על כך בליווי צילומים מתאימים, אותם יראו המוני אנשים בעולם, נאמר להם שזה מסוכן להתקרב למאגר הטילים. ובאותו זמן, הזמין משרד החוץ שגרירים זרים שיצפו מקרוב באותה תצוגה "מסוכנת", כשהוא חייב לדעת שמעצם אופי תפקידם הם לא ידווחו על כך לציבור הרחב בארצותיהם. ופרשנינו המלומדים מתפלאים שהסקופ על תפיסת אוניית הנשק לא תפס כותרות בעולם.
המילים 'חרם', 'סנקציות' ו'אפרטהייד' מושמעות כיום כלפי ישראל כדבר מובן מאליו, גם מפי יהודים שרוצים להיראות "נאורים" בעיני הגויים.
גנרל ברקר, שניהל את פעולות הדיכוי של בריטניה נגד היישוב היהודי בארץ ישראל, התפרסם באמרתו האנטישמית - שהיהודים הם גזע שמבין איך להתנהג רק אחרי שמכים אותם בכיס. לשם כך הוא נקט בפעולות לשיתוק הכלכלה בארץ באמצעות הכרזת עוצר, שאכן הכניע חוגים מסוימים ביישוב, אם כי לא את המחתרות הלוחמות. אם ברקר צודק, אז רק חרם טוטאלי על יבוא מישראל, המתארגן כיום בבריטניה, יעיר את קברניטינו מתרדמת ההסברה שלהם. השאלה היא - אם זה לא יהיה מאוחר מדי.
כיום, אי-אפשר לבוא בטענות לתקשורת העוינת הזרה, כאשר הרדיו הישראלי מתעקש לכנות, פעם אחר פעם, את המתפרעים ההורסים את גדר ההפרדה ותוקפים פיזית שוטרים בשם "מפגינים". גם הבריטים, בשיא פעולות הדיכוי שלהם בהודו הכבושה, ידעו לדאוג שהעיתונות לא תטען שהם פוגעים במפגינים אלא רק - במתפרעים. אצלנו, המתפרעים אף זוכים לתואר המכובד של "פעילי שלום", כשכל ייעודם (המוצהר) הוא - לאחד כוחות בעולם למען השמדת ישראל.
אכן, דרושה ועדת חקירה בעקבות דוח גולדסטון, אך לא לחשיפת הש"ג שסרח אלא - קודם כל - לחשיפת הקברניטים המסַכנים את הביטחון הלאומי של ישראל.

הכותב הוא יועץ לניהול, התמחה במחקר ותכנון אסטרטגי.
תאריך:  12/11/2009   |   עודכן:  12/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחדל התקשורתי מגיע לממד קטלני
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
דו"ח גולדסטון נוצר בגלל בג"ץ
בג"ץ בגד במולדת  |  12/11/09 13:23
2
תרומת ציפורה ליבני לגולדסטון.
א.ל. רמת-גן  |  12/11/09 14:41
3
מגוע שותק השר בגין ??????? ל"ת
הדר הבית'רית  |  12/11/09 17:53
 
- בני בגין הפך שמאלני ותומך נלהב ל"ת
של כנופיית בייניש  |  12/11/09 19:22
4
למה לכתוב נוח בשבע שגיאות?
אלטע קאקער  |  15/11/09 22:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פלד
ארגון נכי צה"ל: "מספיק להשפיל את נכי צה"ל בוועדות רפואיות! מספיק לקרוא להם שקרנים ומתחזים משום שהם דורשים את המגיע להם! מספיק לגרום להם להתחנן על הכבוד המינימלי! מספיק למנוע מהם תרופות, טיפולים, פרוטזות, סיוע בקיום פעולות בסיסיות ביומיום! מספיק לגנוב את כספם של נכי צה"ל!"
איתן קלינסקי
קשה לי להבין כיצד רשויות החוק בישראל עוברות לסדר היום, כששחור על גבי לבן הצטרפו להן אותיות עבריות לכלל משפט מפלצתי - "מותר לפגוע גם בַּיְּלָדִים של מי שאינם יהודים..."    ימין קיצוני לקץ
אדלינה קליין
המשורר יחזקאל מוריאל, בספריו "מתק האתמול" (הוצאת צ'ריקובר 1980, ת"א), "נופים במרחב" (הוצאת צ'ריקובר 1982, ת"א) ו"עדי אופק ברור" (הוצאת ירון גולן 1993, ת"א), מרעיף על הקורא עושר רוחני ותרבותי רב מבית אימא
מנחם רהט
המערכה האגרסיבית שמנהל הממסד המשפטי נגד הרפורמה של שר המשפטים לפצל את תפקיד היועץ המשפטי, כנהוג בשאר מדינות העולם, חושפת שוב את מאמציו הבלתי-נלאים של מיעוט בלתי נבחר לנהל את המדינה
איתמר לוין
התורה מונה בפירוט רב את צאצאיהם של אברהם ויצחק שאינם נכללים בעם ישראל - הן מסיבות הלכתיות-מעשיות והן מסיבות מוסריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il