X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין קיום בלא מים, אין תקווה בלי שלום. מה יקרה ביום בו יתברר כי אכן אין יותר מים וביום בו יתברר כי אפסה גם תקווה לשלום?
▪  ▪  ▪
היהיה לנו כוח להכתיר עלינו מי שיפתח את הבארות או יכרה אותן מחדש?
מה אפוא כן יהיה כשלא יהיו יותר מים לשתות העם? במוספים הכלכליים יככבו פרשני ההזדמנויות שהוחמצו ויסבירו כי בנסיבות שהיו, ובקרב האישים שעשו את הנסיבות, ובצל יריביהם שלא בחלו בגלגול נסיבה אחר נסיבה ועוד נסיבה לזירה והפכו אותה לחסרת תוחלת. הם יהיו מקוריים בדברם על מה שהיה ואי-אפשר לשנותו עוד, ויצירתיים בהבנת הסמטאות העקלקלות של העבר, וחדי קולמוס במלחמות שהם יאסרו על מי שאינו מוקיע את האחראים למחדלים שכבר החזירו נשמתם לבוראם, ויקראו להיסטוריה לעשות עימהם חסד ולשכוח את מעידותיהם

ואם באמת לא יישארו עוד מים במדינה, ונתעורר יום אחד למציאות שחונה ששום היטל או מס לא יוכלו אפילו ללחלח אותה קצת, מה נאמר? שממשלות ישראל לדורותיהן לא הכירו באמת הבלתי-נמנעת, התעלמו מן המתמטיקה הבסיסית וסרבו לחשב כמה תושבים צורכים כמה ליטרים של מים, וכמה ליטרים כאלה יש בכנרת ובתהומות ובאקוויפרים, וכמה ימי גשם יש בשנה שאין גשומה ממנה, וכמה מילימטרים מרעיפים עלינו ענני השמים בחורף המבורך מכל חורפים, ונאמר כי סרבו, ונצעק כי התרשלו, ונאשים כי איחרו להתפיל, וכי תופפו במקלות סרק על תופי אזהרות שווא, והטילו היטלים שלא עמדו במבחן רחשי הציבור ולא היה להם על כן כל סיכוי, ואיימו במיסים שלא היו אלא כסות לחידלון שהיכה את הארץ בירקון ואז מה? אז יהיו מים שאין? לא יהיו.
אין מים יש מאין. מה שלבטח יהיה, הוא שהחכמים הצודקים תמיד יתייצבו בתוכניות המלל באולפני המיקרופונים והמצלמות ויוכיחו מתוך דברי הימים כי קברניטי המדינה וראשי צאן בוחריהם הפכו את המצוקה הטבעית של הארץ הזאת למכה חשוכת מרפא. זה יאשים בכה וזה יגנה בכה, ובין כה וכה יילמד כי הכל אשמים ומי שכבר איננו ולא יכול יותר לתת את הדין - אשם מכולם.

הניסים יפתורו?

מה שיקרה הוא פשוט, המציאות תחדל להיות הזויה. גם בכסף לא ייקנו מים. לא יהיה מה לקנות. נצטרך או ללכת מכאן, כי אין חיים בלא מים; או להתחיל את הכל מחדש ולחפור את הבארות שחרבו באיוולתנו ובאיוולת אבותינו, בכפל ושילוש ובריבוע הדמים שחסכנו כדי לשתות בצמא גדול מן המעט שהיה לנו עד טיפת המעט האחרונה. ולכן? לכן אין מנוס. או לסמוך על נס שכבר אמרו שאסור לסמוך עליו, או להשאיר את הדאגה לניסים למי שעשה ניסים לאבותינו ולקום ולעשות מיד בנחישות, בלי תירוצים, בלי סיבות טובות לדחיות עוד ועוד, ביוקר גדול, את הכל, כדי שיהיו מים מחרתיים. מחר כבר אבוד.

הפרשנים יסבירו...

ואז מה? יהיה מה לשתות לעם? ירוו את צימאונו בבקבוקי מים מיובאים שמחירם לא יאפשר למעוטי היכולת אלא לגימות של ביטוח לאומי והוקעת הרווים בעשירון העליון שלא תפיל אף דייר-מגדלים ממרפסתו אל הקרקע הצחיחה? חזון שווא. ומכל מקום, מה הועילו חכמים בתקנתם? תתגשם נבואת הנחמה של ישעיה "יְשֻׂשׂוּם מִדְבָּר וְצִיָּה וְתָגֵל עֲרָבָה וְתִפְרַח כַּחֲבַצָּלֶת"? הלוואי, באחרית הימים.
מה אפוא כן יהיה כשלא יהיו יותר מים לשתות העם? במוספים הכלכליים יככבו פרשני ההזדמנויות שהוחמצו ויסבירו כי בנסיבות שהיו, ובקרב האישים שעשו את הנסיבות, ובצל יריביהם שלא בחלו בגלגול נסיבה אחר נסיבה ועוד נסיבה לזירה והפכו אותה לחסרת תוחלת. הם יהיו מקוריים בדברם על מה שהיה ואי-אפשר לשנותו עוד, ויצירתיים בהבנת הסמטאות העקלקלות של העבר, וחדי קולמוס במלחמות שהם יאסרו על מי שאינו מוקיע את האחראים למחדלים שכבר החזירו נשמתם לבוראם, ויקראו להיסטוריה לעשות עימהם חסד ולשכוח את מעידותיהם. ואז? הארץ לא תצהיב? הגינות בערים לא תשובנה להיות כורכר רותח בקיץ ועיסת בוץ דביקה בחורף, ועצי השדרה לא ייבשו, וגנני השתילים לא יסגרו את עסקיהם, ומכוני רחצת הרכב לא יושבתו, ורק מכוניות הדורות תבהקנה בחוץ ליד רכבי המחירונים הישנים שיחלפו מאובקות או תעמודנה כחלודות לצידי המדרכות העצובות? מה פתאום.

שלום במקום מים

ועכשיו, כשכבר קלטנו את הרעיון הזה, בואו נכתוב את התיבה שלום בכל מקום בו כתבנו מים. לא נעשה כן חלילה כדי להפוך את המים משל ואת השלום נמשל, אלא כדי לומר שאי-אפשר בלי שניהם ואף על-פי כן שניהם אוזלים, כי כשם שנתעורר באורח בלתי-נמנע ליום בו נודה כי אין מים ולא חשוב מי אשם, ומה שחשוב הוא מי סוף-סוף ייענה לשיר "מים ימים מים, הבו לנו מים", כך נתעורר באורח ודאי ליום בו נודה כי אנחנו עומדים בצומת הייאוש מן השלום ששום תקווה אינה יכולה לעמוד בו בלי להחליט לאן ללכת ולא חשוב מי אשם, ומה שחשוב הוא מי ישנה את המציאות וייענה בתעוזה לשיר "יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל".
לא יעזרו לנו כל המוחות האנליטיים, חובשי וחובשות הכומתות הצבאיות לצבעיהן, וחובשי וחובשות כובעי האקדמיה השחורים, וחובשי המגבעות הרבניות, והכיפות הסרוגות, וגלויי הראש, והמשוררים והמשוררות, והמפגינים והמפגינות הרושמים בשלטים אמיתות מוחלטות. העימותים המשוננים, המחפשים ראיה כי כל הבארות השלום סתמום פלשתים, או המציעים כנגד אלה ראיות שכל הבארות סתמו עבדי אברהם ויצחק ויעקב אבותינו, לא יעמדו לנו ולא יוכלו להביא לנו מזור, ואו נלך מפה כי המחר של החרב גם הוא נגמר, או לא נסמוך יותר על הנס ונקום לעשות מיד, בנחישות, בלי תירוצים, בלי סיבות טובות לדחות עוד ועוד וביוקר גדול, היום, לא מחר ולא מחרתיים, את מה שלא זכינו לעשות עוד תמול שלשום.

תאריך:  17/11/2009   |   עודכן:  17/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אז מה אם נדע מי סתם את הבארות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ישנם עב"מים עם כיפה ואתה נמנה  ל"ת
dodel  |  17/11/09 20:33
2
בהחלט צודק..............
מורה נבכים  |  17/11/09 20:44
3
לא באנו לכאן בגלל השלום
אבי געזונט  |  18/11/09 01:52
4
יצחק מאיר
the saint  |  18/11/09 02:58
5
תודה לכותב המאמר. ל"ת
איתן.  |  18/11/09 03:38
6
שאבתם מים בששון
יפים  |  18/11/09 04:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
ה"עשב השוטה" בקרב חובשי הכיפות הסרוגות נעשה עמיד יותר, והוא עוד יהפוך לבוסתנים    רצח רבין: מחנכי ה"סרוגים" - מה למדתם?
איתן קלינסקי
לא הצלחנו להנחיל את הערכים השוללים את דרכם של בני אברהם. לא הצלחנו גם להנחיל את העובדה, שתאומים ילדה אותנו הארץ הזו
עמוס שריג
באם תקום מפלגת מרכז סוציאל-דמוקרטית, תהיה זו "לא עוד" מפלגת מרכז, אלא שונה מקודמותיה    מפלגה חדשה בכנסת ה-19?
בועז ארד
קשה להבין מדוע מדינת ישראל, שחבה חובות למדינות אחרות, מלווה למדינות עניות, כאילו הייתה גביר העייריה    האם יתכן שבכל העולם טועים ורק אנחנו צודקים?
עו"ד הרב יצחק גאגולה
פרשת תולדות הינה מורה דרך בנושא חינוך הבנים, בה זרועים יסודות חינוכיים אקטואליים אף לימינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il