X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה שלא להעמיד את אורי מסר לדין בגין נתינת שוחד, ואת אולמרט בגין קבלת אותו שוחד, תמוהה עד שבודקים את הקשרים החבריים והעסקיים, ומבינים...
▪  ▪  ▪
בשביל זה יש חברים [ערוץ 2 ופלאש 90]
החשד...
העובדה שלאולמרט לא יוחסה עבירה של קבלת שוחד כן עוררה את החשד שהדבר נבע מהרצון להימנע מהעמדת עו"ד מסר לדין על מתן שוחד. ממילא עולה חשד חמור ביותר שהדבר נבע מהקשרים המיוחדים שיש למקבלי ההחלטות עם רעייתו של אורי מסר ואולי גם, בנסיבות חברתיות, עם עו"ד מסר עצמו.

והקושי לבססו...
אמת - כמעט בלתי אפשרי להוכיח חשד מעין זה מאחר שלעתים קרובות, בחוג חברתי סגור, אף לא נדרשת עסקה מילולית מפורשת או בקשה ישירה על-מנת לבצע את המעשה. ניתן לחשוד בקיומה של עסקה כזו רק בדרך נסיבתית.

איסור ניגוד עניינים
ענבל בר-און
בכדי להגן על האזרח מפני פקידי רשות אשר מנצלים את סמכותם לרעה לצורך האינטרסים האישיים שלהם נוצר במשפט המנהלי כלל איסור ניגוד העניינים
לרשימה המלאה

אורי מסר לא יועמד לדין
איציק וולף
פרקליט המחוז: לא נמצאו די ראיות להעמיד לדין את מקורבו של אולמרט ומנהל הקופה הסודית בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים
לרשימה המלאה

עם הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט כתבתי כי אדם סביר שקרא את כתב האישום לא יכול היה שלא לתמוה מדוע לא מיוחסת בו לנאשם עבירה של קבלת שוחד. תמיהה זו איננה מפני שידועות לנו עובדות נוספות על הנטען בכתב האישום. התמיהה באה מפני שעל בסיס העובדות הנטענות על-ידי התביעה יכול כל אדם סביר להסיק כי קיימות ראיות לכאורה שראש הממשלה לשעבר קיבל שוחד [לפחות במתן שירותים משפטיים רבים וכן שירותי ניהול קופה פרטית] משותפו לשעבר ואיש אמונו עו"ד אורי מסר, ובתמורה פעל במסגרת סמכותו כשר לטובת לקוחותיו של מסר.
ממילא עלתה תמיהה נוספת והיא מדוע לא הועמד עו"ד אורי מסר עצמו לדין. ניתן היה להבין הימנעות זו לו היה עו"ד מסר זוכה למעמד של עד מדינה תמורת עדותו נגד ראש הממשלה. סבירות עסקה כזו הייתה זוכה בוודאי לביקורת, מאחר שאשתו של עו"ד אורי מסר, עו"ד דידי לחמן-מסר, הייתה בתקופה הרלוונטית המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ועל-פי פרסומים גם חברתו הקרובה, ובוודאי מכירה היטב ואישית את מקבלי ההחלטות בפרשה. אם למשל עו"ד מסר סיפק את כל המידע מבלי לדרוש חסינות, לא היה כל צורך בעסקת טיעון והייתה חובה להעמידו לדין.
העובדה שלאולמרט לא יוחסה עבירה של קבלת שוחד כן עוררה את החשד שהדבר נבע מהרצון להימנע מהעמדת עו"ד מסר לדין על מתן שוחד. ממילא עולה חשד חמור ביותר שהדבר נבע מהקשרים המיוחדים שיש למקבלי ההחלטות עם רעייתו של אורי מסר ואולי גם, בנסיבות חברתיות, עם עו"ד מסר עצמו.
חובה לומר שוב את הדברים באופן גלוי ובוטה: העובדות שפורטו והידועות ברבים מעלות חשד נגד היועץ המשפטי ופרקליט המדינה, חשד לפיו ניצלו הם את מעמדם בראשות פירמידת מקבלי ההחלטות בתביעה על-מנת לרקוח, בשיתוף פרקליט מחוז ירושלים הכפוף להם, עסקה חשאית עם עו"ד מסר, או לחילופין ניצלו את מעמדם על-מנת לסייע למקורבים, דהיינו רעייתו של עו"ד מסר ועו"ד מסר עצמו.
אמת - כמעט בלתי אפשרי להוכיח חשד מעין זה מאחר שלעתים קרובות, בחוג חברתי סגור, אף לא נדרשת עסקה מילולית מפורשת או בקשה ישירה על-מנת לבצע את המעשה. ניתן לחשוד בקיומה של עסקה כזו רק בדרך נסיבתית. ניתן לקבוע שקיימות די ראיות נסיבתיות מחשידות על-מנת להעביר אל היועץ המשפטי לממשלה פרקליט המדינה ופרקליט מחוז ירושלים את נטל ההוכחה, במישור הציבורי לפחות, שלא נעשה כאן מעשה פסול. לצורך ברור זה יש להעביר הנושא לחקירת גוף בלתי תלוי [אולי מבקר המדינה] שהרי אין סיכוי שמערכת אכיפת החוק תאכוף את החוק על עצמה.

תאריך:  21/11/2009   |   עודכן:  21/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלטה חשודה מאד - עד שיוכח אחרת
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
תגיד,אתה מדבר על
בני בנקר  |  21/11/09 15:49
 
- משך זמן הטיפול מעיד שאין אשמה
פרידה שולדיג  |  21/11/09 19:05
 
- אם זה היה נכון,אז מזוז אשם
בני בנקר  |  21/11/09 20:14
2
לבדוק קשרי מולכו פרסקי לביבי ל"ת
למגר השחיתות  |  23/11/09 17:46
 
- האם מישהו לחץ כדי שישאר במערכת ל"ת
סתם הימור  |  26/02/10 01:25
3
אברבנאל דמות מרכזית בהחלטה
נדיה  |  24/11/09 06:25
 
- כמה עקום ההגיון שלך.
חוכא ואיטלולא  |  30/11/09 18:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
לפני כמה ימים הוצפו רשימות התפוצה בישראל במכתב אנטי מוסלמי אשר כתב, לכאורה, ראש הממשלה    האם אין דרך לשכנע בוויכוח ללא זיוף של מאמר שלא היה ולא נברא?
אבנר זילברמן
אם נניח לרגע בצד את העובדה שבג"צ שוב, כהרגלו, התערב בעניין לא שפיט, הרי שגם החלטתו לגופה תמוהה    תשלום למוסד פרטי מטעם המדינה לפי ראש אינו חדש, ואינו מזיק
אלכס נחומסון
על שלושה חטאי הבג"צ ועל ארבעה לא אשיבנו    הוא נמנע מריסון משפטי והתערב כמנהגו בהחלטה של המחוקק, הוא עצר מיזם שעשוי היה להקל על עומסי השב"ס ולשפר את תנאי הכליאה והוא גרם לנזק כספי של מאות מליוני שקלים לקופת המדינה.
אהרון רול
הקורא הממוצע יסיק וודאי מכותרת המאמר כי המדובר בסכנה הגרעינית האירנית ולא היא, המדובר כאן הוא בסכנתו של בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, למשטר הדמוקרטי במדינת ישראל
ראובן לייב
רק בהצתה מאוחרת למד משרד החינוך על בשרו את האלף-בית המתבקש: למידה חווייתית בגן-חובה עדיפה, לאין שיעור, על דפי-עבודה בקריאה ובחשבון, המוקדמים מדי לגיל הרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il