X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאז תחילת שנות ה-80' למדו ארגוני הטרור שאפשר לסחוט מישראל עוד ועוד, ואף אחד מהמנהיגים לא ניסה למנוע מצב זה עת להצבת קו אדום
▪  ▪  ▪
די לסחיטה [צילום: פלאש 90]

בקרוב, ככל הנראה, יחזור החייל השבוי גלעד שליט לביתו ולמשפחתו. העובדה הקיימת כי אין דיון ציבורי בנוגע למחיר העסקה, היא חמורה מאוד ותוביל לכך שגם בעתיד תמשיך ישראל לשלם מחירים כבדים בעוון שבויים ונעדרים.
השבוע הגישה תנועת "אלמגור", בשיתוף מספר הורים שכולים, עתירה לבג"צ על-מנת לחשוף את מחיר העסקה העומדת להירקם בין מדינת ישראל לבין ארגון הטרור "חמאס", אך בג"צ נמנע מלהתערב בנושא רגיש זה ודחה את העתירה על הסף.
ד"ר רונן ברגמן, השבוע בידיעות אחרונות, כתב על כך שכבר בחודש אוגוסט השנה נכתב ששליט ישוחרר במהלך חודש דצמבר - מהלך שלא היה מופרך עד לפני שבועיים, אך כיום נראה רחוק מתמיד בשל המחלוקת לגבי שמות האסירים שישוחררו ולגבי גירושם לרצועת עזה או למדינה רחוקה בחו"ל.
בעבר נרשמה מידתיות בעסקות שבויים, כאשר תמורת שבוי שוחרר מחבל אחד. כך היה למשל כאשר בינואר 1970 נחטף השומר שמואל רוזנווסר ממטולה על-ידי ארגון הפת"ח שחצה את גדר המערכת בלבנון. ולאחר משא-ומתן קצר שוחרר כעבור כשנה המחבל מחמוד חיג'אזי, אשר ישב שש שנים בכלא הישראלי לאחר שעונשו הומר מעונש מוות שנגזר עליו בתחילה. בשנת 1979 החזיר ראש הממשלה דאז מנחם בגין את החייל אברהם עמרם תמורת 76 מחבלים.
במהלך 40 השנים האחרונות נשבר הסכר והתמוטטה הנוסחה ההגיונית - שבוי תמורת שבוי, גופה תמורת גופה. זה התחיל בשנת 1983 כאשר שוחררו שישה חיילי נח"ל תמורת 98 מחבלים, ועוד 4,700 לבנונים ששהו במתקן הכליאה ברצועת הביטחון בדרום לבנון. השיא היה בעסקת ג'יבריל בשנת 1985 כאשר שר הביטחון דאז יצחק רבין, שהתנגד לעסקה המוצעת, נכנע למאבקה של חיה גרוף ותמורת החזרת שלושה חיילים שוחררו לא פחות מ-1,150 מחבלים. כאן היו צריכים קברניטי המדינה לשים סוף לסיפור ולקבוע קווים אדומים כפי שנוקטות מדינות דמוקרטיות במערב, אך לאף מנהיג לא היה את השכל והאומץ הדרושים לכך.
לדאבוני, אני מהמר שגם הוועדה שהקים שר הביטחון אהוד ברק בראשותו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס מאיר שמגר לא תשפיע על הנושא והמלצותיה לא ייושמו.
במשך השנים המשיך סחר-מכר, שבו למדו ארגוני הטרור שניתן לסחוט ממדינת ישראל עוד ועוד מבלי לתת תמורה. כך קרה בשנת 1996 כאשר תמורת גופותיהם של החיילים רחמים אלשיך ויוסף פינק שוחררו 123 גופות של אנשי חיזבאללה. ב-2004 שוחררו 430 מחבלים תמורת גופותיהם של החיילים בני אברהם, עומר סועאד ועדי אביטן ותמורת האזרח אלחנן טננבאום.
הגיע הזמן שראש הממשלה ישים סוף לעניין ולא ייכנע ללחצים, יאפשר דיון ציבורי ויקבע כללים ברורים לנוהל חטיפה. אחרת - גם את הגרעין האירני נתקשה לנצח.

תאריך:  04/12/2009   |   עודכן:  07/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אורנה אבני
ששיתוף בידע מנוגד לאמת הבסיסית אותה מבין כל עובד    אם יהיה לי ידע חשוב, לי ורק לי, לא יוותרו עלי בקלות
ד"ר אברהם בן-עזרא
היתפסות לפגמים בחוזה כדי להימנע מלדון בסכסוך - עלולה להעשיר צד לדיון ללא צדק, ולכן בית המשפט ביכר לדון בפרטי החוזה הפגום ולתת פסק דין מאוזן - אם כי מבלי להימנע מביקורת על הצדדים שכרתו חוזה מתוך כוונה להימנע מתשלומי מסים
ידידיה ארגמן
האם נתניהו של שנת 2009 טוב יותר מתניהו של שנת 1996? לא, העם פשוט הפך מסומם, אפטי וקהה חושים מכדי לבקר אותו    ברוכים הבאים לזומבילנד
קיריל הדר
יש להקפיא את הבניה בהתנחלויות, ליישר קו עם העולם, ולחדול מלהכנע ללחצי הימין
בעז העצני
עם מותה של הסופרת נעמי פרנקל, איבדנו מופת של חשיבה עצמאית, דבקות באמת הפנימית ועמידה מול הלחץ החברתי של חוגי "הצודקים והנאורים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il