X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אור קרסין פובליציסטית קרן קיימת לישראל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הסתגלות לשינוי האקלים היא סוגיה מרכזית בוועידת קופנהגן, וצפויה להעסיק מדינות רבות בעידן הנוכחי, שבו שינויי האקלים הם כבר עובדה קיימת
▪  ▪  ▪
מסתגלים למצב [צילום: AP]
ד"ר קרסין

כדור הארץ הולך ומתחמם, והקרן הקיימת לישראל משתפת בניסיונה ובידע שצברה לאורך יותר מ-100 שנות פעילות ייעור, שיקום קרקע וחקלאות באזורים הצחיחים והצחיחים למחצה בישראל.
ועידת קופנהגן
הסתגלות לשינוי האקלים היא סוגיה מרכזית בוועידת קופנהגן, וצפויה להעסיק מדינות רבות בעידן הנוכחי, שבו שינויי האקלים הם כבר עובדה קיימת. ההערכה הנוכחית היא, כי הסכם החזון המשותף שיגובש בוועידת קופנהגן, יקבל כעובדה עלייה של 1.5 עד 2 מעלות צלזיוס בטמפרטורה העולמית הממוצעת. בתנאים אלה, צפוי כי חלקים ניכרים מן העולם יחוו ירידה בכמות המשקעים ובצוֹרות מתמשכות.
נטיעת עצים, שבין יתרונותיהם ניתן למנות את קירור סביבתם המקומית, עצירת שחיקת קרקע, ותרומתם לקיום החומרי של האוכלוסיות החיות בסביבתם, היא אחת האסטרטגיות העולמיות המרכזיות להגברת העמידות בפני שינויי האקלים, בייחוד במדינות המתפתחות העניות. מסיבה זו הקרן הקיימת לישראל שלחה לוועידת קופנהגן משלחת בת חמישה נציגים, בראשות ד"ר אור קרסין, חברת דירקטוריון הקרן הקיימת לישראל ומומחית בנושאי מדיניות סביבה ושינויי אקלים.

מביעים עניין ביישום הידע הישראלי

בשבוע הראשון של הוועידה, הקק"ל הקימה מתחם ייעודי בחלל התערוכות המרכזי על-מנת להפיץ את הבשורה בדבר יכולתה לקדם שיתופי פעולה בינלאומיים ולשתף בטכנולוגיה ובידע. מתחם התצוגה של הקרן הקיימת לישראל זכה לעניין יוצא מגדר הרגיל מצד אנשים ממדינות רבות, שהתרשמו מהישגי הקק"ל והביעו עניין בגיבוש שותפויות ובקבלת ידע.
נציגי מדינות אפריקה, הודו ובנגלה-דש, המתמודדות עם אתגרים אקלימיים דומים, הביעו עניין ביישום הידע הישראלי בכל הנוגע להסתגלות לסביבות הצחיחות-למחצה המשתנות.
ארגון ICLEI הבינלאומי, המאגד רשויות מקומיות הפועלות לקידום קיימות בתחומן, פנה לקק"ל בבקשה לבחון שיתוף פעולה עתידי בפרויקט הקק"ל באפריקה. צוות טלוויזיה מגמביה, שהתרשם מאוד מהישגי הקק"ל, ראיין את יצחק משה, סגן מנהל מרחב דרום בקק"ל, ואת דוד ברנד, מנהל המחלקה לייעור ומחקר. בראיון הציגו השניים שיטות לייעור אזורים יבשים ועמדו על הקשיים והאתגרים עימם התמודדו היערנים בישראל על-מנת להגיע להצלחה בת-ימינו.
מייקל לוונדייר, אחראי הייעור בארגון המזון והחקלאות של האו"ם במזרח אפריקה, היושב באדיס אבבה שבאתיופיה, ביקש לבקר בישראל וללמוד על הניסיון המקומי ועל הטכנולוגיות המשמשות לייעור באזורים צחיחים, מכיוון שאתיופיה מבקשת לאמץ את הטכנולוגיות שבהן משתמשת הקרן הקיימת לישראל. העניין באימוץ הטכנולוגיות ניזון גם מהצורך ההולך וגובר בהן, אך גם מהבטחתם של מנהיגי מדינות העולם לממן תהליכי הסתגלות במדינות המתפתחות.
ג'ורג' סורוס, מנהיג כלכלי ברמה עולמית, קרא להקים קרן הסתגלות בסך 10 מיליארד דולר, ונראה כי קריאתו תענה על-ידי המדינות המפותחות שכבר הבטיחו סכומי כסף ניכרים לתמיכה במטרה זו. נושא זה עלה גם בדבריה של כלת פרס נובל לשלום, וונגארי מאתאי, שהביעה חשש ממימון פרויקטים להפחתת פליטות פחמן דו-חמצני במדינות המתפתחות, וקראה במקום זאת לקדם פעולות מיידיות למימון צורכי ההסתגלות לשינויי האקלים. הקרן הקיימת לישראל, שבבסיס עבודתה לאורך השנים ניצבה המטרה לספק לאוכלוסיות המתגוררות בתנאים צחיחים מקורות מחייה חקלאיים, מזדהה מאוד עם המסר העולה מקריאתה של מאתאי.
במהלך אירוע-צד רשמי שאורגן על-ידי מדינת ישראל בוועידת קופנהגן, משה חזר והדגיש, כי הצעותיה של הקרן הקיימת לישראל בכל הנוגע לייעור ולטכנולוגיות לשימור וקליטת מים, הן לשיטות הניתנות ליישום פשוט בכל רחבי העולם, ובכלל זה גם במדינות המתפתחות העניות ביותר.
"אנו מבקשים למנף את הסיכונים הטמונים בשינויי האקלים ולהפוך אותם להזדמנויות. מטרתנו, באמצעות תהליכי פיתוח והסתגלות, היא ליצור יתרונות ממשיים עבור המדינות המתפתחות", אמר משה.
"כאשר הגשם היורד מרוכז באירועים קצרים, ידע בדבר שיטות לקציר מי נגר עשוי להיות זה שיבדיל בין קהילות בריאות לבין קהילות רעבות". ידע זה יהפוך חשוב יותר ויותר, משום שאירועי מזג אוויר קיצוניים מצויים בעלייה מתמדת, ו"נעשה קשה יותר ויותר לחזות את התנאים המטרואולוגיים העתידיים, משום שהעבר אינו עוד משמש עוד כאינדיקאטור טוב לדפוסים עתידיים", אמר מישל ג'רו, המזכיר הכללי של הארגון המטאורולוגי הבינלאומי.
פירוש הדבר הוא, כי על ההסתגלות להתבסס על הפחתת הפגיעוּת הנוכחית של קהילות לנוכח שינויי אקלים, ועל הגברת עמידותן. הקרן הקיימת לישראל מקווה לקחת חלק פעיל במאמץ גלובלי זה.

מחברת המאמר הינה ד"ר אור קרסין, חברת דירקטוריון הקרן הקיימת לישראל
תאריך:  20/12/2009   |   עודכן:  20/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להסתגל לעולם הולך ומתחמם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ד"ר למה את משקרת? העולם מתקרר
מזה 3 שנים  |  20/12/09 17:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
אלה הטוענים שהמשטרה חייבת לבצע את ההקפאה ולאכוף את חוקי הבנייה רוצים למנוע את ביצוע החלטת הממשלה    על אמירות אסורות
עמי רוחקס דומבה
בבחירתם להטיל מגבלות על הבעלים של עיתון "ישראל היום" חטאו נבחרי הציבור למטרתם    חברי-כנסת ישראל פוגעים בחופש הביטוי
יורם עברון
מהו האינטרס של סין במזרח התיכון? גם הנפט, אבל לא רק    היא מתחרה עם ארצות הברית על השפעה עולמית במזרח התיכון
עו"ד יוסי דר
למרות כל הצידודים בשלדון אדלסון, יש משהו מקומם בחניקתו את העיתונים האחרים. אלא מאי? הוא לא מעצבן, אבל נוני מוזס כן
דודו אלהרר
אינני מחבב את אילנה דיין וכבר אין ספק באשמתה, ובכ"ז, גם ע"פ פסיקת השופט סולברג לא הוכחשה העובדה היסודית בכל הפרשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il