X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם אתה רוצה להיות חוקר פרטי? האם כדי להיות חוקר פרטי אתה צריך להירשם לקורס כלשהו? התשובה כיום הינה חד-משמעית - לא!
▪  ▪  ▪
בימינו, כל אחד יכול להיות חוקר פרטי

הציבור המתעניין במקצוע החקירות הפרטיות משוכנע כי מדובר במקצוע בו קיימת חובת לימודים ספציפית או חובת לימודים כלליים כלשהם הנושקים למקצוע החקירות הפרטיות ואולי טוב שכך.
חוק חוקרים פרטיים מונה את הדרישות המצטברות ע"מ לשאת רישיון כחוקר פרטי. נכון להיום, אין בחוק זה דרישה כלשהי ללימודים ואו לקורסים כלשהם, כשם שאין בחוק זה התאמה כלל לעולם החקירות הפרטיות המודרני והמתקדם היום.
אם המחוקק לא השכיל להחיל חובת לימודים על מקצוע החקירות הפרטיות הרי שהשוק החופשי עשה זאת טוב יותר, אך ניתן לומר כי אין מדובר בהצלחה מרשימה.
מדובר באחד המקצועות החשובים והיוקרתיים בשוק העבודה, בסדר עדיפות חוקית וציבורית שבו הייתה חייבת להיכלל חובת לימודים ככל מקצוע הקיים כיום בשוק העבודה.
אין ספק, כי לאור ההתפתחויות החברתיות והמשפטיות מדובר במקצוע שהמחוקק נדרש להחיל בו חובת לימודים בהיקף כזה או אחר, בנושאים שהם חובה על כל אדם הנכנס למקצוע זה, באופן שוויוני מלא, ללא הבחנה בעברו המפואר או בתפקידיו הקודמים.
האם כדי להיות חוקר פרטי אני צריך היום להירשם לקורס כלשהו? זו שאלה אשר בדרך כלל נשאלת ע"י מי שאין להם רקע קודם בתחום החקירות כלל. והתשובה כיום הינה חד-משמעית - לא! אין צורך ואין כל חובה להירשם לקורס חוקרים פרטיים במכללה זו או אחרת.
כדי להיכנס לעולם החקירות יש צורך באימון במשרד חקירות, תחת פיקוח של מאמן מורשה, במשך 3 שנים מלאות. במהלכן, לאחר שנה וחצי של אימונים ניתן לגשת לבחינה הנערכת ע"י משרד המשפטים ורק לאחר 3 שנות אימונים ניתן לקבל רישיון לעבודה כחוקר פרטי.
האימון כדין נעשה בהיקף של כ-140 שעות חודשיות לפחות, כך שלרוב מדובר ביום עבודה מלא ולא ניתן לשלב עבודה אחרת או נוספת אלא באישורים מתאימים ממשרד המשפטים. ככלל, קיימים כללים נוספים החלים על האימון במשרד חקירות ואין זה המקום להיכנס אליהם.
עם זאת, ראוי לציין מספר עובדות חשובות: לחלק גדול מהפונים למכללות פרטיות אין כוונה לעסוק במקצוע החקירות הפרטיות. חלקם מגיעים לקורסים אלו בשל העניין הרב שמקצוע זה מספק, חלקם בשל השילוב של קורס קציני ביטחון. מיעוט מבין התלמידים מגיעים כנחושים להיכנס למקצוע זה, אולם במשך הקורס נעלמת לחלקם גם נחישות זו.
ככל הידוע, המכללות הפרטיות אינן מבטיחות למועמדים, כי בתום הקורס יהפכו לחוקרים פרטיים ויוכלו לעסוק מיד במקצוע החקירות הפרטיות. ההיפך, המכללות מחתימות את המועמדים על מסמך לפיו הם מודעים לעובדה כי מדובר בקורס פרטי וכי אינו מקנה להם רישיון לעסוק במקצוע החקירות הפרטיות.
ראוי להדגיש כי התעודה אותה מקבלים מסיימי קורס חוקרים פרטיים הינה תעודה פרטית המופקת על-ידי המכללה הפרטית, כמוה יש בכל תחום אחר. היא אינה מוכרת לצורך עבודה כחוקר פרטי והיא לכל היותר מעידה על השתתפות בקורס פרטי. אין היא מעידה על כך כי התלמיד רשאי לעסוק במקצוע ואין היא מעידה על כך כי הינו בעל ידע מקצועי בתחום החקירות הפרטיות.
השאלה אם בעל משרד יעדיף לאמן אדם שסיים קורס כזה או דווקא מי שלא עבר קורס כזה, היא שאלה של טעם וצרכים מקצועיים של בעל המשרד.
ישנם בעלי משרדים שיעדיפו לקבל למשרדם ולאמן דווקא בוגרי קורסים אלו, לו רק בשל הידע הנרכש בנושאי חקיקה רלוונטיים כמו: חוק חוקרים פרטיים, חוק הגנת הפרטיות, חוק לשון הרע, חוק האזנות סתר ועוד.
לסיכום, קורס חוקרים פרטיים ככל שיהיה מעניין ומרתק, אין בו כדי להעניק למועמד רישיון לעסוק בחקירות פרטיות.

תאריך:  25/12/2009   |   עודכן:  25/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עולם החקירות הפרטיות בישראל - תחום פרוץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד מתן פריידין
עו"ד פלדמן הופך את פסה"ד של סולברג לכר פורה לדימויים ונרטיבים במקום להביט באומץ בעובדות הנשקפות ממנו    חוטא כאילנה דיין
אליקים העצני
האם אין דרך לשנות את היהירות של ברק, את האמביציה נטולת הרסן של פרס ואת הנתק בין דיבור למעשה אצל נתניהו?
נסים ישעיהו
ברצח גוש קטיף רצחו ונגמר. היישובים מתו. האנשים ממשיכים לסבול אך אין להם אשליות על מה שיהיה בתום תקופת ההתעללות
מנחם רהט
המגזר הציוני-דתי הוא היחיד שאפילו החרדים, שחשים עצמם נרדפים ע"י החברה הישראלית, מודים שהפך לשק החבטות של המדינה: "הוגלה, הושמץ, קוצץ, הושפל, נרמס, נעצר, נחקר, נעקר"
אריה יואלי
העימות בין יהודה ליוסף לא תם במצרים, הוא ממשיך עד ימינו, והוא מגולם במאבק בין הציונות החילונית לציונות הדתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il