X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נכון שישראל היום ושלדון אדלסון מקדמים את בנימין נתניהו בצורה אגרסיבית אבל לפחות הם עושים את זה בשביל אידיאולוגיה מעריב, באמצעות "מעריב 360" ו"מעריב מוספים" עשה את זה בשביל כסף
▪  ▪  ▪
זה עיתון של ראש הממשלה שלך? כן!
בעידן בו כל אחד יכול להתבטא, הרי שהערך המוסף של הנייר קיים כל עוד אותו נייר זמין; בקרוב, גם זה יגמר. אם מעריב יהפך לחינמון, היתרון היחסי שלו נעלם כעיתון; אבל אם מעריב יהפוך לעיתון איכותי, עם כתבות עומק, ידע, ערך מוסף, הוא יוכל להלחם במתחרים האמיתיים שלו. בשביל זה, כמובן, הוא יצטרך להשקיע כסף.

נכון שישראל היום ושלדון אדלסון מקדמים את בנימין נתניהו בצורה אגרסיבית; אבל לפחות הם עושים את זה בשביל אידיאולוגיה : מעריב, באמצעות "מעריב 360" ו"מעריב מוספים" עשה את זה בשביל כסף.
0.
המאבק בין ישראל היום למעריב הופך להיות יותר ויותר רלוונטי כאשר מסתכלים על ההבדלים בין שתי הגישות; זהו המאבק בין שני מודלים כלכליים, ישן וחדש, שמדגימים יותר מהכל כמה המודל הישן ראוי שילך. המאבק בין ישראל היום למעריב הוא לא מאבק בין שני עיתונים, אלא המאבק בין מודל עסקי שמבוסס על תשלום לבין מודל עסקי של חינם. וכמובן שלמרות כל הנסיונות, החינם בסוף ינצח. המאבק בין ישראל היום למעריב לא שונה מהמאבק בין חברות התקליטים למשתפי הקבצים ובין רופרט מרדוק לגוגל.
1.
בתחילה ישנה הכחשה; אין באמת בעיה בעיתונות, ישראל היום היא הרפתקאה חולפת שתעלם בתוך מספר חודשים כיוון שאין לה מפרסמים ואין לה מודל עסקי, וכשיש מפרסמים הם מוכרים את התוכן; אין יותר מדי מה לדאוג. לאחר מכן מתחיל הכעס, קשה לעפר נמרודי להבין מדוע התכווצו ההכנסות ולאן נעלמו הקוראים. אתה מבין שיש בעיה והולך להתמקח, מציע לשתף פעולה או שירכשו אותך, אבל יודע שזה לא יעלה לך יותר מדי. אתה מנסה, ברגע נואש אחרון של דיכאון, לשנות את חוקי המשחק, ולבסוף אתה משלים: פשוט לא נועדת לשרוד.
2.
מעריב עבר תקופה לא קלה בשנים האחרונות; מי שהיה עיתון חזק, משפיע, בעל שם, הפך לעיתון שמוכר כתבות תמורת כסף ואפילו משלב אותן בתוכן הראשי; כמובן שזה ניסיון להתאים את העיתון למודל החינמי של תקופת האינטרנט, כשכל אידיוט יכול לפתוח בלוג הגיוני שגם NRG-מעריב ישיקו בלוגים, באיחור. אבל מה שמעריב כשלו להבין הוא שאי-אפשר לתת more of the same ועדיין לצפות לשרוד בשוק. הניסיון לצבוע את המתחרים כמושחתים, מבלי להסתכל על מה אתה עושה בעצמך, הוא נוראי. וובכן, נכון שישראל היום ושלדון אדלסון מקדמים את בנימין נתניהו בצורה אגרסיבית; אבל לפחות הם עושים את זה בשביל אידיאולוגיה : מעריב, באמצעות "מעריב 360" ו"מעריב מוספים" עשה את זה בשביל כסף. כן, מעריב הזנה את העיתונות, מעריב מוכר לבעלי ממון חירות ביטוי ולוקח את חירות הביטוי של אחרים שמביעים דעה שלא נעימה לאזנו.
3.
ישראל היום זוכה לתפוצה נרחבת ממעריב לא רק כי הוא קובע את כמות העותקים שהוא יודפס בהם (ולא יקרא) אלא כי הוא מגלם את המאבק בין ישן לחדש; בעוד שמעריב ניסה גם להוריד את הרמה של העיתון, ולהכניס תוכן שיווקי, עובדים בשכר נמוך, הציבור היה מוכן להבין זאת אם היה מדובר בעיתון שמחולק בחינם. אבל עיתון בתשלום? הרי שאם הציבור משלם על משהו, ראוי שהוא יזכה לטוב ביותר.
4.
גם ישראל היום וגם מעריב הם עניין זמני; תוך מספר שנים מצומצם יקומו לא מעט אתרים איכותיים שיציעו חדשות, ידיעות ופרשנויות מאוגדות מהרשת; דעותיהם של בן כספית או בן דרור ימיני שוות לדעותיהם של גיא בכור ושל יובל דרור. בעידן בו כל אחד יכול להתבטא, הרי שהערך המוסף של הנייר קיים כל עוד אותו נייר זמין; בקרוב, גם זה יגמר. אם מעריב יהפך לחינמון, היתרון היחסי שלו נעלם כעיתון; אבל אם מעריב יהפוך לעיתון איכותי, עם כתבות עומק, ידע, ערך מוסף, הוא יוכל להלחם במתחרים האמיתיים שלו. בשביל זה, כמובן, הוא יצטרך להשקיע כסף.

פורסם במקור: רק אי שפיות
תאריך:  27/12/2009   |   עודכן:  28/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעריב, קובלר רוס ומודל החינם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לא כל הנוצץ זהב הוא
איסטניס  |  28/12/09 03:55
2
יש אפשרות נוספת שלא ציינת
נביל  |  28/12/09 05:55
3
אם היית סטודנט שלי
humanape  |  28/12/09 08:58
4
"ישראל היום" זה זיבלון ביביתון
מטאטא  |  28/12/09 08:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' עמיהוד אמיר
מי שחושב שבמחלוקת מסוימת עדיף לו לתמוך בממשלה המשתיקה קול מוסרי, משום שהוא מתנגד פוליטית לדת, עלול למצוא עצמו תחת עריצות    אלהים אינו מקעקע את יסודות הדמוקרטיה - הוא הבסיס המוסרי שלה
קרן אלמוג
סמים שמפחיתים את הפעילות הרגשית, כמו אלכוהול והרואין, יוצרים תופעות זהות לאלו של אוטיזם והפרעת קשב, ריכוז והיפר אקטיביות (ברמות עוצמה שונות)    עובדות נוספות מבססות את הקשר בין תסמונות אלו ובין רמת פעילות רגשית נמוכה    לאבחנה זו השלכות טיפוליות המעוררות תקווה
יוסף אליעז
יהודי כשר חייב למעשה להקדיש לקודש את רוֹב שְׁעוֹת עֵרוּתוֹ    מה קרה לדת היהודית המוקפת גדרות ואיסורים ושקהלה כלוא בקונכייה?
איתן קלינסקי
בדרום הר חברון כמעט כל מערה הפכה לבית    תושבי המערות מנהלים את חייהם תוך מאבק מתמיד עם איתני הטבע ועל הזכות לחיים
מנורה חזני
אוהב כל יהודי מקטן ועד גדול, שמח ומשמח את הבריות    הרב מאיר ואלישבע, שתמיד רצו לסעוד כל נופל, לתמוך ולעזור, שחשו שכאבו של כל יהודי הוא כאבם שלהם    בתפילה שה' יחזיק אתכם ביחד איתנו ועם כל ישראל בשעה זו של שבר ושהרצחו של הרב מאיר יהווה נקודת מפנה, סוף לנפילה וראשית התקומה
רשימות נוספות
רגב וגילת כיזבו ולא תיקנו  /  יואב יצחק
אדלסון: אנחנו נהיה מס' 1  /  יואב יצחק
מעריב נגד ישראל היום  /  עידן יוסף
השתלחות נטולת רסן  /  אהרון רול
עוד זלזול באינטילגנציה של הציבור  /  עתידי המנחם
חופש הביטוי בישראל היום ומחר  /  עו"ד משה גולדבלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il