X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרב בני נכטיילר, מזכ"ל תנועת בני עקיבא, לא יכול היה לשאת עוד את ה"צוותא" בטקס לזכר לוחמי הל"ה, והלך צעד אחד רחוק מדי
▪  ▪  ▪
"נצח" בצוותא. מדורה של תנועת בני עקיבא
אנשי תורה ועבודה של פעם ושל היום, רובם ככולם, ותיקים ועולי ימים, החיים בעידן של שוויון הערך והמעמד של כל ברוא אלוהים בצלם, אם איש הוא או אישה, לא יפרשו עימו מן הצוותא הישראלית. הם יודעים שהצוותא הזאת היא הלכה, הם יודעים שהצוותא הזאת היא מצווה, הם יודעים שהצוותא הזאת היא ערובה למחר שלא יבוא לעולם אל מקום בו אי-אפשר להם לאנשים לשיר הללויה אחת ושיר קינה ונהי אחד

   יפעת גדות
נפילת לוחמי הל"ה [1948]

המאבק על הבית נמשך
משה (בוגי) יעלון
דברי השר לנושאים אסטרטגיים והמשנה לראש הממשלה בטקס הזיכרון הממלכתי ל'מחלקת ההר' - הל"ה * [ה' בשבט תש"ע, 20.01.2010]
לרשימה המלאה

במדינת ישראל כמות שהיא יש קולות הרבה. מדינת ישראל היא מעין מקהלה מעורבת מרתקת בה שרים אנשים, נשים, ילדים, זקנים, יורשי מסורות כל תפוצה שהעולם ידע להכיל, צברים נינים לאנשי בילו ונכדים לחלוצי טירת צבי - השרה בצוותא גדולה כל שיר העולה על הדעת וכל השירים כולם נעשים לשיר אחד סוחף וייחודי שאין כמוהו בעולמנו. יש בו געגועים בשיר לתמול, ותקווה למחר, וביטוי לכמיהה, וזיכרון לגבורה, וכבוד למה שהיה ותוחלת למה שיהיה. מדינת ישראל היא מדינה של שיר המעלות של צוותא מגוונת הקושרת גשרים של צלילים על סדקים ולפעמים גם על תהומות ואנו חוצים אותם חרף כל היכולות הנדירות שלנו להתפצל ולהתבדל, יחד.
ועכשיו, חבר ותיק מאוד במקהלה המעורבת המצוינת הזאת, קם לו לפתע ופרש, כי אי-אפשר לו לשיר בצוותא בה שרות גם נשים, כי קול באישה, על גיליון הפרטיטורה [תכליל] החדשה שלו, הוא לא ערב, ולא צלול כפעמונים, ולא מגביה שחקים וצולל למעיינות עמוקים, אלא קודם כל ערווה. החבר הוותיק הזה במקהלה המעורבת הישראלית, ידע מעולם שיש אי-שם גם פרטיטורה כזאת, אולם הוא לא בחר לשיר מתוכה מעודו. היא לא התאימה למסכת חייו. החבר הוותיק הזה היה מבוני ומבונות הארץ על-פי תורה ועבודה יחד עם בוני ובונות הארץ על-פי אידיאלים חברתיים ואמוניים שונים, אבל הוא והם היו שותפים בתורת שיבת ציון, ובמאבק על החירות ועל כיבוש שממות הארץ, ועל ההגנה ועל השלום ועל העבר המשותף ועל תקוות עתיד אחת, וגם על הגבורה ועל הזיכרון.
החבר הוותיק הזה תקע יתד בטרשי ההרים הקרויים היום הרי עציון יחד עם חברים שלא חלקו עימו אלא את תורת שיבת ציון, והוא והם הוקפו אויב אחד, וחיו מצור אחד, וזכו וכל הארץ האחת רבת הקולות חרדה להם וחשה להצילם ובהם ל"ה בחורים שנפלו מות גיבורי אגדה בין הבתרים של ההרים שהיו לאות וזכרם היה לנשמה בנשמת השיר האחד הגדול של ישראל וכך היה גם מותם שלהם יחד על ההרים הרמים סביב לירושלים.
הם היו בני כולנו הבחורים ההם. בתי כנסיות נקראו בשמם. רחובות חצו ערים בשמם. בתי ספר מכל עבר ומכל מדרש למדו גבורה בשמם. צעירים וצעירות בארץ ובקרב יהודי הגלויות גדלו בשמם. שנים הרבה, צעדו רבבות עלמים ועלמות אל המקום בו הוצבה להם יד וקיבלו על עצמם בשמם לקדש את החיים במי המעיין הצנוע בו זורם לו רחוק מהמולת היום-יום הכבוד למתים.
ועכשיו, החבר הוותיק הזה, לא יכול היה לשאת עוד את הצוותא הזאת מפני שבפרטיטורה שלו כתוב מה שהארץ הזאת לא יכולה לקבל על קולה של אישה, והוא החרים רחמנא לצלן ופרש. והלא הוא יודע שלא יפרוש עימו איש. אנשי תורה ועבודה של פעם ושל היום, רובם ככולם, ותיקים ועולי ימים, החיים בעידן של שוויון הערך והמעמד של כל ברוא אלוהים בצלם, אם איש הוא או אישה, לא יפרשו עימו מן הצוותא הישראלית. הם יודעים שהצוותא הזאת היא הלכה, הם יודעים שהצוותא הזאת היא מצווה, הם יודעים שהצוותא הזאת היא ערובה למחר שלא יבוא לעולם אל מקום בו אי-אפשר להם לאנשים לשיר הללויה אחת ושיר קינה ונהי אחד.
ואולי זה לא קרה. אולי החבר הוותיק הוא עימנו כתמול שלשום. הוא עימנו בצבא אחד, במערכות דין אחד, עימנו על ספסלי תינוקות בית רבן, בחדרי הלימוד בבתי הספר, בישיבות, באולפנות, במכללות, באוניברסיטאות, במסחר ובמחקר ובעבודה ובמלאכה, ורק איזה צל שניתק ממנו ונושא את שמו, ומדבר בשמו, ופוסק בשמו, וחותר בשמו להיפרד מעל הכלל ולצפות להנהיג את פליטתו עד שיהיה הוא בראש הכלל הגדול המסומן לעתיד לבוא - הוא הצל שהחרים ופרש. אולי. אולי מפני שמפחדים תמיד מין הצל, מפחד החבר הוותיק הזה שלנו מן הצללים שעלו אל חדריו. אולי, מפני שהחבר הוותיק התבלבל מן הצללים. אולי מפני שהחבר הוותיק נסחף להאמין כי המקהלה המעורבת הגדולה כולה פשטה את הרגל כי כך מנבאים לו הצללים שפלשו אליו ואולי מפני שגם לכל מקום ומקום פולשים צללים ומאפילים על האמת הפשוטה כי אין לה לארץ הזאת תקווה אלא בצוותא, בה כל אחד ואחד שומר על ייחוד, וכל אחד ואחד מכבד את זולתו, וכל אחד ואחד יודע מאין הוא בא, וגם לאן הוא הולך בסופו של דבר, הוא יודע.
ואולי גם אם זה באמת לא קרה, טוב שזה בכל זאת קרה, כי אפשר להקל ראש בצוותא האחת ולהאמיר את מחיר ההתבדלות ממנה יותר משמותר לשלם, אבל להאמיר אותה עד כדי פרישה ממצעד זיכרון לשלושים וחמישה בחורי הצוותא הזאת שעלו על המוקד בהרי עציון בשליחותה של הצוותא הקדושה, זה צעד אחד יותר מדי רחוק, וממנו אי-אפשר לטעות עוד הלאה אלא לשוב כימי ראשית ולשיר שוב במקהלה המעורבת האחת שבלעדיה אין שיר בכלל בארץ המעלות הזאת.

תאריך:  24/01/2010   |   עודכן:  24/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיר המעלות למקהלה המעורבת הישראלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קרן אלמוג
כאשר נחקור את עולמנו הרגשי, נראה שמחשבותנו, שיקולנו, החלטותנו, לא היו מקריים    הם הושפעו באופן מכריע מעולמנו הרגשי הלא מודע
אברהם שרון
קח יוזמה, גלה מנהיגות, תציע את שירותי התיווך שלך. אתה האיש. אתה יכול להצליח במקום שהאחרים נכשלים בו    טיבי לעזה
מיכאל הרשקוביץ
על שום מה מצטרף ארגון נכי צה"ל לקהל המתלהמים נגד הכרה במשמעותו המקורית של חוק הנכים בהכרה במי שיוגדר כנכה צה"ל?
אורי מלמד
מה עושים כשהגלגלים הקדמיים ברכב מפסיקים להקשיב לך תוך כדי נסיעה? לאיזה כיוון מפנים את ההגה כשזנב הרכב מתחיל לברוח ומי קבע שהגבר צריך לנהוג לבית חולים רק בגלל שהאישה עסוקה בדיוק בצירים? אורי מלמד יצא לקורס בנהיגה מתקדמת בשירות הקוראים וחזר מסוחרר
יחיאל (חיליק) רוזמן
צדק חברתי ושחיתות. ארכיטקטורה כאבן בוחן לשחיתות ועדות תכנון ובנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il