במשרד התקשורת שוקדים על הסרת חסמי מעבר בין
מפעילי הסלולר, באמצעות תקנות חדשות המשפיעות בעיקר על המגזר הפרטי הקובעות התקשרות של לכל היותר 18 חודשים. במגזר העסקי
דמי היציאה מתקופת ההתקשרות (בד"כ לתקופה של 36 חודשים) נקבעים עפ"י תנאי ההסכם שנחתם בין הספקים הסלולאריים לעסקים.
במרבית ההסכמים הקיימים, העסקים נדרשים לשלם דמי יציאה מההסכם
לספק הסלולרי המורכבים משלושה סוגי תשלומים שונים:
החזר שווי הטבה, תשלום בגין
יתרת התשלומים בגין המכשיר להשלמת 36 תשלומים שווים ותשלום בגין
דמי יציאה מדורג בגין הפסקת ההתקשרות (2,500 ש"חשנה ראשונה, 1,900 ש"חשנה שנייה,1,300 ש"חבשנה שלישית לכל מכשיר).
דמי היציאה הגבוהים מהתקשרות גורמים לתופעת
"החתונה הקתולית" ולניידות נמוכה יחסית במעבר בין
מפעיל סלולרי אחד לשני ומעל 90% מהעסקים מאריכים את ההתקשרות עם הספק הסלולרי שלהם. יחד עם זאת מרבית המכשירים הקיימים כיום בעסקים הנם מדור 2.5 הקודם שעלותם נמוכה יחסית למול תעריפי מכשיר דור 3 ומעלה היקרים יותר וכוללים גם התחייבות לחבילות גלישה. בנוסף, בעקבות התחרות הגוברת במגזר העסקי לאחרונה, והרצון של
המפעילים הסלולאריים להגדיל את נתח השוק שלהם על חשבון המפעילים האחרים, קיימת נכונות גבוהה יותר מצד
המפעילים הסלולאריים לסבסד את עלות דמי היציאה מההתקשרות.
מסקנה: בעקבות התחרות ותנאי השוק אם תחליטו לעבור ממפעיל אחד לאחר, המפעיל הסלולרי אליו תעברו יהיה מוכן לסבסד את דמי היציאה מההתקשרות.
שורה תחתונה: רק ללקוחות העיסקיים ישנו חלון הזדמנויות בחודשים הקרובים אשר בו אפשר להוזיל את התעריפים בעשרות אחוזים !