X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראיון דמיוני עם נציג בדיוני של חבורות לוחמי חירות פלשתין, ארגוני זכויות המחבלים ועוזריהם, קרנות חדשות לישמעאל, שוברי סתימה, ושאר פעילי שלום ולהתראות למיניהם להלן: הגולדסטונים
▪  ▪  ▪
"יש לנו תקווה גדולה ומרגשת שאם נתחנף לפלשתינים ונתרפס בפניהם הם ירחמו עלינו". ריצ'רד גולדסטון/אבן-זהב [צילום: פלאש 90]
מדוע, מכל הצרות שבעולם, נדבקתם דווקא לפלשתינים?
מעבר לכך שזהו עם מרגש שמעורר המון אהדה, הזדהות, אמפתיה וסימפטיה לכל שוחר שלום, שלווה ואחווה באשר הוא, זה גם נובע מן הפחד מפניהם. הם מאוד אכזריים, יש להם בני דודים מאוד חזקים ומסוכנים, ויש לנו תקווה גדולה ומרגשת שאם נתחנף אליהם ונתרפס בפניהם הם ירחמו עלינו.

ערב טוב, מר אבן-זהב (שם בדוי), תודה שהסכמת להתארח בתוכניתנו.
  • ערב טוב, אין בעד מה, העונג כולו שלך.
מר אבן-זהב, בעוד אתם רואים את עצמכם כיונות שלום צחורות, יש המבקרים את פועלכם ומשווים אותו דווקא לציפורים המשחרות לטרף. האם אתה יכול להסביר במה מדובר?
  • זו השמצה פרועה.
בכל זאת, שמונה שנים חטפתם תנומה עמוקה, יש שיתארו זאת כאילו חגתם מעל ישובי "עוטף שדרות", כמו חיכיתם בסבלנות ראויה לצאת ל"פעולה הגדולה" שכולם דיברו עליה. לא ניסיתם למנוע אותה, לא התאמצתם להגן על הפלשתינים תושבי עזה מפניה על-ידי הפסקת ההתגרות, לא יצאתם מגדרכם להגן על תושבי שדרות מפני טילים, לא תבעתם את הפושעים נגד האנושות ששיגרו טילים לעבר אזרחים על בסיס קבוע משך שנים, אפילו לא התרגשתם מכך שחייל חטוף מוחזק שנים בתנאים תת-אנושיים. פשוט חזרתם לקן, "דגרתם על הביצים", והמתנתם למבצע הצפוי בסבלנות אין קץ בלי לפצות פה או לצייץ. משהגיע, מיד עטתם עליו כמוצאי שלל רב, ומאז אתם מתפרנסים ממנו בכלל לא רע.
  • אה... זו השמצה בוטה וגסה, הגם שהיא נכונה. הסיבה פשוטה: עשינו זאת משום שבעזה היה נזק רב יותר לאין שיעור, הרבה יותר פצועים, הרבה יותר הרוגים, הדבר פשוט אינו בר-השוואה.
כלומר, אתם אנשים משכילים, יש ביניכם סופרים (אולי סופרי סתם), כך שהפעילות ההומניטרית שלכם נקבעת בעצם על-פי ספירת גופות. אם למשל המון מוסת של מאות אנשים יסתער על גן ילדים קטן ובו בסך-הכל עשרה ילדים, לטעמכם אין להגן עליהם משום שרצח של עשרה ילדים כובשים אינו בר-השוואה להרג מאות אזרחים תמימים חפים מפשע.
  • בדיוק כך. סיבה נוספת, היא הדאגה לזכויות החלשים. לתושבי שדרות הכובשים יש צבא גדול שיכול להגן עליהם, בעוד שתושבי עזה החפים מפשע נותרים חשופים ללא שום הגנה מצה"ל האכזר, למעט כנופייה קטנה יחסית של לוחמי חופש אמיצים.
אם כך, זהו בעצם ההסבר להומניטריות הסלקטיבית שלכם, לנקיטת העמדה החד-צדדית המובהקת, להפקרת תושבי שדרות לטילים ארוכי שנים, להפקרת גלעד שליט לגורלו וגם להפקרת תושבי עזה הפלשתינים לפעולה הצבאית הצפויה.
  • בהחלט. כל הפעולות שלנו נובעות מנימוקים הגיוניים ומוסריים.

אזרחים הרוגים טובים לגולדסטונים

הבנתי. אמור לי, אם כן, מר אבן-זהב, היה ותצליחו במאבקכם לשתק ולסרס את צה"ל, ועקב כך יהיו הרוגים רבים בקרב חיילינו, מה תאמרו למשפחות השכולות?
  • נאמר להן שבניהן נפלו למען ערכים נעלים ומופלאים של אנשים נאורים ויפי-נפש כמונו. ערכים כמו: דאגה לכך שציבור התומך בטרור לא ישא בתוצאות בחירתו, או ערך הפקרת ביטחונם של חיילי צה"ל למען שמירה על זכותם הלגיטימית של מחבלים להסתתר בין אזרחים.
אבל כמומחים משפטיים בינלאומיים לעת מצוא, אתם הרי בוודאי יודעים שכל צד בלחימה חייב להפריד בין הכוח הלוחם שלו ובין אזרחיו, מדוע אינכם דורשים זאת גם מן הצד השני?
  • אני מתפלא עליך. תסלח לי, אבל זו שאלה טיפשית. אם נדרוש זאת מהם - לא ייהרגו אזרחים. מה נעשה? למי נטיף מוסר, מי יתייחס אלינו בכלל? נהיה מובטלים ונצטרך לחפש תעסוקה. בחייך...
אתה צודק, לא התכוונתי לפגוע. האם תוכל להסביר את האבסורד לפיו ארגון טרור טוען בפני העולם שזו זכותו הלגיטימית לשגר טילים לעבר היישות שכבשה אותו, ושאם בטעות הטילים הלא מדויקים פגעו באזרחים זה ממש לא אחריותו?
  • טוב, זו שאלה קלה: אנחנו מעניקים לארגון הזה לגיטימציה, נותנים לו סיוע מוראלי, תמיכה במאבקו, רוח גבית. אין פלא שהוא חש שביכולתו לדבר שטויות ושהן יפלו על אוזניים קשובות.

העם הפלשתיני מרגש אותנו

מרגש. מר אבן-זהב, מעבר לחד-צדדיות שלכם, יש בעולם זוועות בקנה מידה עצום לאין שיעור. ישנם מיליוני, אולי מיליארדי בני אדם שעוברים סבל בל יתואר עקב מלחמות, דיכוי, ניצול, התעללות, עוני, רעב, מחלות, אסונות וכן הלאה. מדוע הפעילות ההומניטרית המבורכת שלכם מתרכזת אך ורק סביב קבוצת אנשים מוסתת המעדיפה נשק על פני אוכל, מלחמה על פני פרנסה, אוכלוסיה שכבר עשרות רבות של שנים מתעקשת על טרור, לחימה, סבל ומצוקה נצחית, ואף בחרה רשמית בבחירות דמוקרטיות חופשיות בארגון טרור הקורא להשמדת עם?
  • אני מוחה. איך אתה משווה פרימיטיבים בעולם השלישי לעם כבוש, מדוכא ומסכן, שבסך-הכל מתנגד לכיבוש אכזר, בלתי נאור, בלתי שפוי, בלתי מוסרי, בלתי צודק וכמובן גזעני?
טוב, סליחה על ההשוואה. אמור לי מר אבן-זהב, מדוע אתם מתעקשים לדרוש מלחמה נקייה, טהורה וזכה, למרות שמעולם לא הוכח כי דרישה כזו בכלל אפשרית במציאות?
  • סליחה, לא אתה וגם לא המציאות תבלבלו אותנו, אנחנו בסך-הכל אוכפים את החוק הבינלאומי באופן סלקטיבי רק על המלחמות שמעניינות אותנו.
אז באמת, מדוע, מכל הצרות שבעולם, נדבקתם דווקא לפלשתינים?
  • מעבר לכך שזהו עם מרגש שמעורר המון אהדה, הזדהות, אמפתיה וסימפטיה לכל שוחר שלום, שלווה ואחווה באשר הוא, זה גם נובע מן הפחד מפניהם. הם מאוד אכזריים, יש להם בני דודים מאוד חזקים ומסוכנים, ויש לנו תקווה גדולה ומרגשת שאם נתחנף אליהם ונתרפס בפניהם הם ירחמו עלינו.

נתראה בקרוב בהאג...

נפלא. מר אבן-זהב, לסיום, מה הן תוכניותיכם לעתיד?
  • לאחר שנמצה עד תום את כל הרווחים התקציביים והפרסומיים שביכולתנו להשיג ממבצע "עופרת יצוקה", נביט קדימה בתקווה גדולה אל המלחמה הבאה. מאחר שעודדנו את השימוש באזרחים כבשר תותחים, אפשר להניח בודאות די גבוהה שבמלחמה הבאה יהיו אפילו יותר נפגעים אזרחיים. כך נוכל להמשיך להתפרנס בכבוד ממלחמות.
מקסים. תודה רבה מר (לב) אבן-זהב על הכנות הנדירה, ועל כך שהארת את עינינו בכל הנוגע לבסיס המוסרי והערכי של פעילותכם המבורכת.
  • על לא דבר, שמחתי מאוד לומר את כל הדברים ששמת בפי. נתראה בבית המשפט בהאג גם לאחר פשעי המלחמה הבאים שלכם. צ'או.

על ישראל להיכנע לטרור

כמובן, אסור לאבד את התקווה. מר אבן-זהב, לזכותכם ייאמר שאתם יודעים מצוין מה לא לעשות, שזו באמת מומחיות ראויה להערכה. אבל, מה כן? איך על מדינת ישראל להגן על ילדיה מפני הטרור, האם אי-פעם חשבתם על שאלה זו?
  • בוודאי: עליה להיכנע לטרור ולסיים את הכיבוש.
אתה יכול לפרט?
  • בהחלט. נניח שלוחמי חופש מבצעים פעולה אמיצה בעורף האויב ורוצחים כמה נשים וילדים. התגובה חייבת להיות נחושה: נסיגה מיידית משדרות ומכל שטח אחר שהם ידרשו, הכנסת מיליון פליטים למדינה, שחרור כל הרוצחים, ואז להתחיל מו"מ.
וזה יגן על ילדינו מפני הטרור?
  • אז מה יגן? כיבוש ופשעים נגד האנושות?

הערה: המאמר הוא סאטירי וכל קשר בינו ובין המציאות על אחריות הקורא בלבד.
תאריך:  10/02/2010   |   עודכן:  10/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגולדסטונים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סאטירה מצוינת
איילה  |  10/02/10 12:28
2
תענוג, פוגע אל חוט השערה ל"ת
נחום שחף  |  10/02/10 14:04
3
מעולה !!יאללה שמאלנים ישראלים
איזאק  |  10/02/10 17:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בני לוי
כדי לספר את סיפורה בצורה אפקטיבית ומשכנעת, על ישראל להקים "מרכז מבקרים לאומי" מודרני
פרד כהן-קידר
מערכת בתי המשפט היא זאת שאיבדה את אמון הציבור, אך כבוד הנשיאה דורית ביניש אינה רואה זאת ממרומי מגדל השן
אברהם שרון
הוא לא נראה מוזר, הוא לא לבוש באופן מחשיד ועל פניו הוא נראה אדם נורמטיבי    איך אפשר להישמר ממנו? - לאלוקים הפתרונים
ראובן לייב
התחרות בין חברות התעופה על ציד נוסעים לעיר הדרומית עולה מדרגה, לאחר שגם "אל על" קיבלה, סוף-סוף, היתר לטוס אליה
אהוד פרלסמן
מסע התעמולה למשבר המים משמש כסות למהלך סיבובי של רה"מ שמטרתו פשוטה: לקחת כסף מהעניים ולתת אותו לעשירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il