X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגלובליזציה הופכת מדינות שאינן מעצמות לפגיעות מבעבר, ולו רק בשל העובדה הפשוטה שהן כולן כלי משחק על אותו לוח שחמט
▪  ▪  ▪

שנה בתפקיד הספיקה לברק אובמה. שנה שהוא משחק בו ובוחן אותו. בכל פינה בעולם, חשוכה ככל שתהיה הוא שם. בחלק מהפעמים נחבא אל הכלים ומושך בחוטים ובחלק מהפעמים יוצא נגד אובמה בגלוי. מי הוא זה המעיז להתעסק עם נשיא המעצמה הגדולה בעולם? שואל את עצמו ברק אובמה. הו ג'ינטאו (Hu Jintao), תכירו. יושב-ראש המפלגה הקומוניסטית של סין. אחד האישים היחידים בעולם היכולים להפוך את חייו של נשיא ארה"ב לגיהנם עלי אדמות. בתחילת החודש זה קרה, אובמה החליט שנמאס לו.
לפני מספר ימים הצהירה ארה"ב על יישום עסקת נשק מתגלגלת עם טאיוואן בשווי של 6.4 מיליארד דולר, עסקה שנסגרה בשנת 2008. מדובר על מכירה של מטוסי קרב מסוג F-16, צוללות, סוללות פטריוט ועוד שאר מטעמים שיהפכו את החצר האחורית של סין למחסן נשק בסגנון המערב הפרוע. הסינים, שרואים באי המרוחק מהם 160 ק"מ בלבד חלק מהרפובליקה האדומה, אינם מוכנים לקבל את העובדה שארה"ב מתעסקת להם בעניינים. הקולות מבייג'ין לא איחרו לבוא וכללו הצהרות בדבר מכירה של אגרות חוב אמריקניות (סין היא אחת מהמחזיקות הגדולות ביותר של אג"ח אמריקניות) וכן קריאות לסנקציות על ארה"ב.
אובמה לא התרגש וקבע פגישה עם מנהיגה הרוחני של טיבט, הדלאי לאמה. טיבט היא עוד אחת מהקולוניות הלא רשמיות של סין ומהלך משולב של תמיכה גם בה וגם בטאיוואן באופן פומבי הוציא את הו ג'ינטאו משיווי משקל, והוא החליט ללמד את הנשיא החדש בוושינגטון מי בעל-הבית האמיתי במזרח הרחוק. משחקי כוח בין מעצמות בזירה הבינלאומית נערכים על גבם של בעלי ברית ולא בצורה ישירה, כך היה בתקופת המלחמה הקרה וכך גם עכשיו. אף מעצמה לא יכולה להתנהל ללא נפט, וסין בחרה לפגוע בארה"ב במקום שהכי כואב לה - המזרח התיכון.
מתום מלחמת העולם השנייה ועד היום מתקיימת בעולם מערכת עוצמה דו-קוטבית הכוללת שתי מעצמות, ומאז נפילת ברית המועצות תפסה סין את מקומה מול ארה"ב. לכל מדינה במזרח התיכון יש שני צבעים בהם היא יכולה להיצבע, אחד לכל מעצמה, תלוי מי בעל ההשפעה. מדינות הרשע בעיני ארה"ב הן בעלות בריתה של סין ולהפך, הכל עניין של נקודת מבט.
הפקודה יצאה מבייג'ין, עברה דרך טהרן והגיעה לדמשק. בשאר אסד - היה כתוב בפתק שבתוך המעטפה החתומה - 'תאיים על ישראל - זו פקודה'. אסד היטיב למלא את הפקודה ובמהלך פגישתו עם מיגל מורטינוס ב-3.2.2010 טען כי ישראל גוררת את האזור למלחמה. זה הספיק כדי לייצר המולה רבה על לא דבר בכל המזרח התיכון. המסר לאובמה היה ברור וכבר דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי טאיוואן ויתרה על הצוללות.
בעידן בו משאבי כדור הארץ משמשים כדלק לטכנולוגיה שמניעה את הכלכלה, אין משמעות למיקום הגיאוגרפי של המדינה, מלחמת המעצמות היא עולמית. הגלובליזציה הופכת מדינות שאינן מעצמות לפגיעות יותר מבעבר, ולו רק בשל העובדה הפשוטה שהן כולן כלי משחק על אותו לוח השחמט. בדיוק כשם שטאיוואן וטיבט יכולות לשמש את ארה"ב כאיל ניגוח בסין, כך יכולות סוריה ואירן לשמש את סין כרומח הננעץ בארה"ב דרך ישראל. על חסויות צריך לשלם.

תאריך:  11/02/2010   |   עודכן:  11/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלובליזציה של איומים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דמגוגיה בגרוש !
ישמעאל  |  11/02/10 14:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי שהמי
עבודה קשה ממתינה לח"כינו, והמזל הוא שלפחות בעת טיסותיהם לקצוות תבל יוכלו לנוח מעט ולאגור כוחות בכורסאות מחלקות העסקים, לקראת העמל הקשה המצפה להם שם
יוסף דוריאל
כרגיל במקומותינו, ויכוח על בעיה ממלכתית מורכבת הוכנס לצינוק מחשבתי של התנצחות בין סיסמאות דמגוגיות...
אלי אסף
השנאה לעם ישראל אינה שוקטת ואינה נחה לרגע, אע"פ שהיא מהווה בושה לכל בר-דעת    על אנטי-יהדות, אנטישמיות ואנטי-ציונות
שולמית קיסרי
המתנות הציניות שרצה יו"ר הכנסת להעניק, על חשבוננו, ל-120 חברי הכנסת, והוא בתוכם - מגלות, לא בפעם הראשונה, את הצד הפגום שלו כעסקן פוליטי שהתנהלותו משך שנים מצטיינת בסגנון הבית-המכונן שלו, הנקרא "מרכז הליכוד"
מני ישי
פרשת השבוע מראה כיצד השפיעה היהדות על כלל האנושות, וכיצד חוקים שקיבלו עליהם בנ"י לפני יותר מ-3,000 שנה מיושמים עד היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il