X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זהירות, רמזור לפניך: חלק מן ה"ירוקים", המטיפים לבלימת הפיתוח התעשייתי באיצטלה של שמירת איכות הסביבה, הם "אדומים" אנטי-מערביים מוסווים
▪  ▪  ▪
קלף את הירוק וגלה את האדום

תופעה מעניינת מתרחשת בזמן האחרון: כולם מגדירים את עצמם ירוקים. אין פסול, כמובן, בתשוקה "לחזור לטבע”. זה רומנטי ונחמד. חוץ מזה, אם כתוצאה מכך בסופו של דבר נאכל מזון בריא יותר ונחיה בסביבה מזוהמת פחות, מה רע? אלא שחלק מאותם "ירוקים" מסתירים מתחת לדגל הירוק דגל הרבה פחות חביב - הדגל האדום של השמאל הקיצוני האנטי-מערבי והאנטי-קפיטליסטי.
השמאל הזה נואש כנראה מן האפשרות לשכנע את הציבור במערב, כי כל בעיותיו ייפתרו אם יבחר בו להנהיג את מדינותיהם. מה לעשות, האזרחים במערב פשוט אינם "קונים" את ההבטחות ל"גן עדן" קומוניסטי - לא מעט בשל האסונות הכלכליים והחברתיים, שפקדו את המדינות ואת החברות שהנהיגו משטר כזה. אבל נראה, שאותו שמאל ישן מצא אריזה מושכת יותר לאידיאולוגיה הדחויה שלו: ההגנה על איכות הסביבה. זו מאפשרת לו להטיף בהתחסדות נגד הקפיטליזם ה"מזהם" ולהשיג את אותה מטרה ישנה נכספת: הרס התרבות המערבית הליברלית והדמוקרטית וחיסול השיטה הכלכלית-חברתית שלה - הקפיטליזם.

אותו שיח מרכסיסטי דואלי ישן
ירוק הוא האדום החדש?

למעשה, זהו אותו שיח מרקסיסטי ישן – שיח הקונפליקט הדואלי הידוע, המחלק את העולם האנושי ליריבים: מנצל ומנוצל, מדכא ומדוכא, חזק וחלש – שביניהם מתקיים משחק סכום אפס, כלומר, הרווח של האחד פירושו תמיד הפסד של השני.

קל יחסית להבחין בין מרקסיסטים מהפכניים לבין אותם אנשי ההגנה על איכות הסביבה, אשר באמת ובתמים מעוניינים בהפחתת הנזק שגורמות לסביבה פעולות האדם. בניגוד לאותם ירוקים תמימים, המנסים לקדם צריכה של מזון אורגני בריא ופועלים לשכנוע הציבור בתועלת שבשמירה על הסביבה, עושים השמאלנים הרדיקלים שימוש בתחפושת האקולוגיסטית כדי לכפות בכוח את משנתם, באמצעות השתלטות על מוקדי השפעה פוליטיים עולמיים ועל-ידי השתקתו של מי שמעז לערער על סמכותם.
כך הם פועלים בוועידות האו"ם לאיכות הסביבה, כמו באלו שהתקיימו בקיוטו ולאחרונה ובקופנהגן, במטרה לכפות על המדינות המפותחות הסכמה לפגיעה בפיתוח התעשייתי שלהן. הכל כמובן, בשם ההגנה על הסביבה. הקולנוען מייקל מור וחבר מרעיו בשמאל האמריקני אימצו בשמחה את משנתו של אל גור (המתקשרת לפרשת קליימט גייט שהתפוצצה לאחרונה, תוך חשיפת שקרים בחזית המדעית האחידה, המשרתת את המטיפים החסודים) בדבר אשמת האדם (הקפיטליסטי כמובן) בשינויי האקלים. אשמה זו מאפשרת לחלוב את כיסי האזרחים הנזופים במערב ולהעביר את תכולתם לידי דיקטטורים בעולם השלישי (קומוניסטים וסוציאליסטים בדרך כלל).
למעשה, זהו אותו שיח מרקסיסטי ישן – שיח הקונפליקט הדואלי הידוע, המחלק את העולם האנושי ליריבים: מנצל ומנוצל, מדכא ומדוכא, חזק וחלש – שביניהם מתקיים משחק סכום אפס, כלומר, הרווח של האחד פירושו תמיד הפסד של השני. מכאן גם הנטייה האלימה לברר מיד את סדר הכוחות ולתייג את אלה שהם לנו ואלה שהם לצרינו, את אלה שבצד האור, החוכמה והקידמה לעומת אלה שבצד של החושך, התודעה הכוזבת והשמרנות הרגרסיבית. את הראשונים מחבקים כי הם חברים למאבק, ובאחרונים נלחמים בכל הכלים כי הם הרי האויב.
האמת היא, שאיכות הסביבה מעניינת את השמאל הרדיקלי כקליפת השום. הרי נהרותיה של ברית-המועצות לשעבר היו מזוהמים הרבה יותר מאלו של מערב אירופה ושל צפון אמריקה. הזיהום הגרעיני הכבד ביותר לא שרר במערב אלא דווקא באוקראינה (צ’רנוביל), בעת שהייתה תחת שלטון קומוניסטי. זיהום האוויר הכבד בבייג’ינג המודרנית לא נולד אתמול, והמפלגה הקומוניסטית השלטת בסין אינה רואה, גם לא כיום, באיכות הסביבה עניין שראוי לעסוק בו ברצינות. אך מציאות זו אינה מפריעה לשמאל הסביבתי לכוון את התקפותיו דווקא כלפי מדינות המערב. כי מה שמעניין את השמאל הרדיקלי הוא הכוח: השלטת סדר יום אנטי-מערבי ואנטי-קפיטליסטי בכל מחיר. והנושא הסביבתי הוא אמצעי נוסף במלחמה בשווקים הגלובליים הפתוחים וכלי לפגיעה בפיתוח הכלכלי ובצמיחה של העולם המערבי המתועש.
הדגמה חיה למה שמסתתר מאחורי המסווה הירוק שלהם ניתנה בוועידת האו"ם לשינויי האקלים שנערכה בקופנהגן, כאשר גיבוריה של הוועידה היו הוגו צ’אבס, אוו מוראלס ורוברט מוגאבה – הדיקטטורים המארקסיסטים. לעריצים אלה הריעו המשתתפים, ולהם ניתנה הבמה.
דווקא מי שאיכות הסביבה יקרה לליבו עליו להיות מוטרד מחטיפת השיח הסביבתי על-ידי השמאל הרדיקלי, ולהבחין בין מי שבאמת מבקשים להבטיח עולם נקי וטוב יותר לבין מי שמשתמשים בשיח הזה כדי להשליט אידיאולוגיה אנטי-דמוקרטית ואנטי-מערבית הרסנית.

לאתר מגזין מראה
ד"ר גבריאל בן-עמי הוא מרצה במחלקה למינהל ומדיניות ציבורית, מכללת ספיר.
תאריך:  12/02/2010   |   עודכן:  12/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקלים ישן נחריבה עד היסוד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המפלגה הנאצית
ggggg  |  12/02/10 23:32
2
מאמר חשוב, ללב הענין ל"ת
א מ רול  |  13/02/10 23:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סופיה רון-מוריה
אילן גילאון קרא למרי אזרחי אם יעבור החוק שמקדמת ישראל ביתנו, לפיו תוענק זכות הצבעה לאזרחי ישראל הגרים בחו"ל    החשש בשמאל הוא מתרגיל שיחזק את גוש הימין ב־8-7 מנדטים    בדיקה עניינית של הצעת החוק - שקרוב לוודאי לא תעבור כצורתה - מגלה שמדובר בחשש סרק
נפתלי רז
מורשתו העיקרית של "גנדי" זאבי הייתה, כזכור לכל, הטרנספר    מישהו מעלה על דעתו שכנסת ישראל תאשר, וכולנו נממן, מרכז להנצחת הטרנספר?
קרן אלמוג
בתקופת החורף אנשים רבים סובלים מריקנות רגשית    כיום הגדרת הדיכאון העולמית לא מפרידה בין מצב זה ובין מצב שנגרם מפעילות רגשית מוגברת ומאופיין בתחושת אשמה וצער ובירידה בתיאבון ובמשקל
יראון פסטינגר
ככל שעובר הזמן ובמלאת שנה לכהונתה של ממשלת נתניהו, מתברר כי לפחות במקום אחד בתחום היחסים בין הממשלה והכנסת לבית המשפט העליון, אין בנימין נתניהו מתכוון לשנות דבר
הרב ישראל רוזן
נושא בתי הדין הרבניים בישראל נתון בצבת שתי מחלוקות משמעותיות - מול הציבור החילוני ומול הציבור החרדי-דתי לאומי    "זה פוסל דיינו של זה, וזה פוסל דיינו של זה" (משנה סנהד' פ"ג מ"א)
רשימות נוספות
מעגל ההפגנות וההלוויות נמשך  /  מרדכי קידר
גיבורי תרבות  /  בועז ארד
האסטרטגיה התלת מימדית של ישראל  /  עמנואל נבון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il