X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע לא חשבו להעתיק את שיטת העמימות הנהוגה בישראל ליריעה רחבה של נושאים שגורמים לנו כאבי ראש, שהאחרון שבהם "רמת שלמה"?
▪  ▪  ▪
חופר בורות להפלת העם. נתניהו [צילום: פלאש 90]
לא עמום. ליברמן [צילום: פלאש 90]

אחד ההישגים שכל ממשלות ישראל יכולות להתברך בהם, הממשלה שהמציאה אותו ואלה אחריה שלא מערערות אותו (הישג לא מבוטל) - הוא העמימות הגרעינית. ישראל מעולם לא הודתה שיש בידיה נשק גרעיני. ואם התקשורת מתייחסת לנושא, אזי בצירוף ההקדמה לפי מקורות זרים. לא אתפלא אם בשל הביקוש הרב לתואר העמום הזה, חברות "מייקרסופט" ו"אפל" יכניסו, בגרסה העברית שלהן, את שתי מילות קסם אלה - לפי מקורות זרים - אוטומטית לטקסט, כל אימת שמוזכר נשק גרעיני. מדוע לא חשבו להעתיק את השיטה ליריעה רחבה של נושאים שגורמים לנו כאבי ראש. האחרון שבהם "רמת שלמה".
קחו לדוגמה את החיסול בדובאי. ממשלת ישראל מעולם, אבל מעולם, לא אישרה שידיה שפכו את הדם הזה. זה מצב אידיאלי, בשעה שהמוסד מצד אחד זוכה לשבחים, או לגינויים, תלוי איך זה יוצא, ובמטוטלת התקשורתית; ומצד שני, הממשלה בכלל לא עוסקת בדברים האלה. יכול מפקד משטרת דובאי להוציא אלבום שלם של דמויות, אלבום שהולך ותופח עד כדי הרושם שכל אנשי המוסד, כולל הגמלאים שלו, השתתפו במבצע. התוצאה היא שיש אנשים שאוספים את התמונות כתחביב, הם מובאים כדוגמה למאַפרים של המוסד כיצד לעָצב ולמָצֵב דמויות, ומשמשים כותרות לעיתונים. יפה. אבל מה לזה ולממשלת ישראל? לעמימות פתרונים.
המסרב לעמימות
ראש הממשלה שלנו, הקוסם שמדבר עצמו לדעתו, גדולתו לחפור בורות, להפיל בתוכם את העם, לצאת ולחפור בורות חדשים וחוזר חלילה. זאת בהצלחה רבה בשל עמימותו של העם. באחד הבורות האלה הוא קבר את השידור הציבורי עוד בהיותו שר האוצר. זה עבר כי הכנסת הייתה עמומה כאשר הערוצים המסחריים שיפשפו ידיים עמומות וחיכו למות הערוץ הציבורי, שהוא עדיין נושם. שמעתם משהו מפי ראש הממשלה על חשיבות הערוץ הציבורי? אם לא שמעתם, השמיעה שלכם בסדר. אילו ביאליק חי איתנו, היה משנה את השם בשיר "אכן חציר העם" ב"אכן עמום-אטום העם". השבוע שיכלל ראש הממשלה את השיטה. השרים הצטוו שלא להתבטא בנושאים מדיניים רגישים. הם יכולים לקרוץ, לקמץ שפתיים, לעקם אף ואפילו להוציא לשון בתנאי שזאת לא תחרוץ מילה. עם אביגדור ליברמן יש בעיה. האיש מסרב לעבור קורס לעמימות. אין מה לעשות. אצלו גם ריפוי בעיסוק נכשל. הוא חריג. לכן, בענייני ביטחון חוץ ממלא התפקיד אהוד ברק, בשעה שהתוכן הוא עמום גם כאשר הוא מדבר בבהירות חדה.
אשר לכלל, התוצאה לא תאחר לבוא. מי אמר שכוחות הביטחון עמדו מנגד כאשר עקרו מטע זיתים ליד חברון? אתם שמעתם מילה שיצאה מירושלים הבירה בעניין זה? מי אישר שחייל משמר הגבול היכה פלשתיני על לא עוול בכפו? מי העליל שבמחסומים מעכבים נשים כורעות ללדת? מי המציא את המונח "נוער הגבעות" - לא הממשלה. ואגב, במסגרת העמימות הומלץ שנוער הגבעות ייכנסו למערות באזור חברון לכמה חודשי הקפאה. ואלה שחייבים להסתובב כדי לקיים ביקורי "ידידות" במטעי הפלשתינים השכנים, ילבשו בגדי רועים משבט התעאמרה וייצאו לשטח עם עזים שחורות. צה"ל ידווח. לעומת זאת, אם חיילים מכים רועה צאן ערבי, יש מצ"ח. ממשלת ישראל לא צריכה להתעסק בכל אירוע קטן. אשר לפרשת המאחזים והחתול והעכבר שמנהל שר הביטחון עם המתנחלים, גם אם הוא משחק, אז זה שר הביטחון, אבל ידה של ממשלת ישראל לא בקדרה הזאת.
הממשלה היחידה
סילואן היא שכונה בירושלים רבה, ועוסק בעניין זה ראש העירייה. אצלנו, כידוע, ראשי ערים הם אוטונומיים לחלוטין. במשך 40 שנה הייתה כאן בנייה עמומה, עד שטיפש אחד השליך אבן למים ותשעה טיפשים יותר לא הצליחו לשלות אותה. אשר לשר הפנים, אליהו ישי - אישר, החליט - אמר. עם כל הכבוד, אליהו ישי הוא לא ממשלת ישראל. ממשלת ישראל היחידה שמדברת כאן, היא ראש הממשלה. מישהו שמע שראש הממשלה דיבר על "רמת שלמה" או "מורדות יהושפט", או כל מעלות ומורדות. אם מישהו שמע - שיקום. ראש הממשלה מדבר על ביטחון של חזון ארץ ישראל, או על חזון של ביטחון ישראל, על ירושלים כבירת נצח ועל נצח כבירת ישראל, וגם על "סלע קיומנו" כאשר יש צורך לסָלֵע. ומי שמבין - מבין ומי שלא מבין, כמו בנושאי הגרעין - לא יבין. ודוק.קוֹם.
אשר לאייב פוקסמן, הדברן המנכ"לי, או המנכ"ל הדָברָני, של הליגה למניעת השמצה, שהתייצב נגד הממשל בוושינגטון, זכותו כיהודי גאה וכאזרח אמריקני להביע את דעתו, אבל הוא לא מדבר בשם ממשלת ישראל. גם ארגון "איפאק" - שהשמיע איזה ציוץ לא סימפטי כלפי הממשל, אינו דוברה של ישראל. זאת יש לצרוב בתודעה הציבורית.
"אחריות" הממשלה
ושימו לב. כאשר "שבעת המופלאים" - שקרויים "השביעייה" - יושבים לילות כדי לגבש תשובה לממשל האמריקני, מן הארובה יוצא אובך. אובך טבעי הוא יציר הטבע. אובך מלאכותי הוא מה שנקרא: זריית חול בעיניים. זאת כדי שהראייה תהיה עמומה.
לסיכום: בונים בפאתי שועפאת? מה לנו ולדָבָר הזה. וכי הממשלה אחראית למה שמתרחש מעבר לקו? בזה עוסק שר הביטחון, משרד הביטחון, צה"ל, אולי הקוורטט, אולי החמאס. הרי שמעתם שגם החמאס חשוד במה שקרה בדובאי. אפשר אל-קעיאדה, או אפילו החיזבאללה. כל זאת כדי להכפיש אותנו. אילמלא הייתה קיימת שועפאת, הרי היו ממציאים אותה, רק כדי לנגח אותנו. וכי ממשלת ישראל אמורה להיות אחראית לזה? וכי הממשלה אחראית בכלל...?

תאריך:  21/03/2010   |   עודכן:  21/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קסם העמימות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העמימות אצל צבי גיל בתוך הראש
משה זומבישבסקי  |  21/03/10 10:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
אם חלילה תצליח התערבותם הגסה של הצמד אובמה-קלינטון להביא להתפוררות הממשלה בירושלים ולהקדמת הבחירות, האם לא נראה את הנשיא שמעון פרס מתייצב לבחירות בראשות השמאל?
יאיר דקל
מה מותר לנו לדעת ומה לא? מה מותר לי להעביר לחברי, חובבי המקלדת, ומה אסור?    המשטרה ממהרת לבקש צווי איסור פרסום    השופטים מציצים וחותמים: כמבוקש    הגיע הזמן שיחליפו דיסקט
איתן קלינסקי
הדמות ההירואית והטראגית של סיפור יציאת מצרים, שהחיים לא גמלו לה באותה מידה שהייתה ראויה לאור הנתינה האין-סופית שלה למשפחה ולחברה בה היא חיה
אברהם (פריצי) פריד
שוחטים להר הבית    בשר טרי להוראה    המכשפות מערוץ 10    חוסכים לשופט    הסכמים ציבוריים
יוסף אורן
בניסיון להדגים את יתרון האבחנה הביוגרפית על האבחנה המגדרית בפענוח יצירת ספרות, יוחד חלקו השני של המאמר לשירה של לאה גולדברג "באת אלי"    חלקו זה ייוחד לשירה של זלדה "הסתרת את נפשך", העוסק באותו נושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il