X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההישג המרשים של העובדים ממולכד היום ע"י הנהלת חברת אקרשטיין, באמצעות סוללת עורכי דין משומנת למלכוד הזה נתנה את ידה ההסתדרות הכללית אותה הסתדרות - שהייתה אדישה, ולא גילתה עניין בפועלים שנמנעה מהם זכות ההתארגנות ובחירה בוועד עובדים - לפתע התעוררה
▪  ▪  ▪
לפתע התעוררו. עיני [צילום: פלאש 90]
איתן קלינסקי
"כוח לעובדים"

את רשימתי הראשונה כאן בנושא, סיימתי בתיאור ההצלחה המרשימה של ארגון "כוח לעובדים" במאבקם של פועלי חברת אקרשטיין בירוחם. ההישג שלהם זכה לברכתם של כל חברי ועדת העבודה של הכנסת, מימין ומשמאל. בית המשפט בבאר-שבע הכיר ב"כוח לעובדים", בינואר 2010, כארגון המייצג את הפועלים בירוחם, וחייב את ההנהלה לנהל עימו משא-ומתן קיבוצי.
למרבה הצער, ההישג המרשים של העובדים ממולכד היום על-ידי הנהלת חברת אקרשטיין, באמצעות סוללת עורכי דין משומנת. למלכוד הזה נתנה את ידה ההסתדרות הכללית. אותה הסתדרות - שהייתה אדישה, ולא גילתה עניין בפועלים שנמנעה מהם זכות ההתארגנות ובחירה בוועד עובדים - לפתע התעוררה. ההסתדרות הכללית הציגה עצמה לפתע כארגון מייצג של סניפי חברת אקרשטיין באשדוד בדרום, ובראש פינה בצפון. בחיפזון רב, אחרי התעלמות מוחלטת במשך שנים רבות מהעובדה שמהפועלים נמנעת זכות ההתארגנות בכל סניפי אקרשטיין - ארגנה ההסתדרות את הפועלים באשדוד ובראש פינה. הארגון החפוז הזה הוא עכשיו קלף בידי עורכי הדין של הנהלת אקרשטיין, המנסה להפוך את רצונם של כלל עובדי מפעל אקרשטיין בירוחם - כאילו הם מיעוט מבוטל בחברה הכוללת שלושה סניפים.
מצד אחד, יפה ש"כוח לעובדים" - ארגון קטן, נושם ותוסס - הצליח לאתגר את ההסתדרות הכללית, שאחרי תרדמה של שנים והשלמה עם התופעה שממאות פועלים נמנעה הזכות האלמנטרית להתארגן, החליט "האח הגדול" להתעורר. חבל שההתעוררות הזו באה בעיקר כדי לטרפד את הישגי "כוח לעובדים" בירוחם.
במקום שההסתדרות הכללית תראה בברכה את קיומו של ארגון צעיר ותוסס כמו "כוח לעובדים", התנהלותה בפרשת פועלי אקרשטיין מחטיאה את המטרה שלמענה היא הוקמה, בחג החנוכה לפני תשעים שנה. לתשומת לב ראשי ההסתדרות - חנוכה הוא חג של אור, ולא מועד של חושך לפועל.
אני כותב שורות אלו בכאב, כי אני חבר בהסתדרות העובדים הכללית כבר חמישים וחמש שנה. למרות הכעס הרב שיש בי על התנהלות ההסתדרות בירוחם, אני נשאר חבר בהסתרות הכללית. אך אני פונה בזה לראשיה, לקבל את האח הקטן בחיבוק. אל תראו בו אח חורג, שיש להתנהג אליו כמו שהתנהגו כל בני יעקוב אל האח הצעיר יוסף, ובודאי אל לכם לעשות יד אחת עם הנהלת אקרשטיין.
למאמרי הקודם בנושא קיבלתי תגובה שלפיה טעיתי ברשימה הראשונה כאשר ציינתי שב"כוח לעובדים" יש 4000 חברים. העירו לי שהיום הארגון מייצג כבר 7000 עובדים. אודה שאני ממש שמח לתקן את הטעות, ונותר לי רק לקוות שארגון "כוח לעובדים" יחצה מהר את קו הרבבה!

תאריך:  24/03/2010   |   עודכן:  24/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כוח לעובדים" (ב')
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שותפה לקוותך ל"ת
לאה סבן  |  24/03/10 23:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי דנות
שחרור אסירים או מתקפה צבאית לא יצמיחו כנראה פירות בקרוב    מה שנדרש הוא קידום ההליכה למתווה של שלום עם הפלשתינים
אברהם אלטלף
בעת עריכת הצוואה יש להקפיד על כל התנאים הקבועים בחוק ובפסיקה ביחס לכך, מתוך שאיפה שלא ניתן יהיה לפסול את הצוואה
יעקב בר-און
כשברקע משתוללת הסערה ברשות השידור זוכים אנשי תחנת "קול המוסיקה" לרגע של נחת    זה קורה היום - כשזמירה לוצקי, עורכת בכירה בתחנה, זוכה בפרס אקו"ם
עמרם שלומי
איש 1: "כן, אבל הפלסטינים מצהירים שהם רוצים שלום והם ממשיכים לירות". איש 2: "והישראלים?" איש 1: "גם"    איש 1: "כן, אבל הפלסטינים לא באמת רוצים שלום". איש 2: "והישראלים?" איש 1: "גם..."
נורית פלד-אלחנן
לזכר ארבעה ילדים הרוגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il